1 van de 2
 1 2 Volgende > 

water druppelt binnen, maar langs waar? OPGELOST
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362

Gepost: 31 januari 2010 09:12 PM

Dag iedereen,

vorige dagen was het flink aan het regenen en tijdens het rijden zag ik plots een druppel water van op het plafond richting versnellingspook vallen. Het werden er eigenlijk als maar meer, maar ook enkel maar tijdens het rijden druppelde het.

Ik uitgezocht vanwaar het kwam, en het kwam vantussen de knopjes voor de bediening van het schuifdak.

Nu de mogelijke kandidaten:

-1) schuifdak welke niet meer mooi afsluit? Rubber ziet er nochtans nog goed uit, wel gaat hij héél traag open heb ik gemerkt.

-2) enkele maanden geleden is mijn antenne afgebroken in de carwash. Had die er weer aan vastgelijmd met Tec7, maar deze week zag ik dat ze weer redelijk los hing.

Ik gok dus op de antenne. Mede omdat het niet nat voelt in de gleuf tussen het schuifdak en de hemel. Maar is dit een logische verklaring? Kan er water binnensijpelen als het metalen stukje van de antenne is afgebroken (het voetje dus deels kapot)?

Maar eens een andere antennetje zoeken dus om te beginnen.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 31 januari 2010 09:16 PM
  [ # 1 ]

Zou zomaar kunnen, ik heb ‘t in elk geval al eens gezien. Hele schuifdak zo’n beetje gedemonteerd, bleek het langs de antenne naar binnen te lopen. De hemel onder de rechter zonneklep was toen trouwens ook nat.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 31 januari 2010 09:28 PM
  [ # 2 ]

Ik vermoed ook de antenne. Als die antenne is afgebroken zal er aardig wat kracht op hebben gestaan, dus ook op het voetje. Het kan heel goed dat daar nu een lekje zit.
Het zou niet de eerste XM zijn met een lekkende antennevoet.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 01 februari 2010 03:16 PM
  [ # 3 ]

Zoals Harm al zei was het bij mijn auto de antenne, na een half jaar lang zoeken naar lekjes in het schuifdak bleek het toch langs de antenne te lopen. Deze met kit voor voorruiten opnieuw gemonteerd en nooit meer ergens last van gehad.

Groeten Gijs

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 februari 2010 06:07 PM
  [ # 4 ]

Kit zou niet nodig moeten zijn. Origineel was het zonder kit en ik heb een nieuw voetje ook zonder kit lekvrij.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 01 februari 2010 06:07 PM
  [ # 5 ]

Die van mij lekt ook langs de antenne als het hard regent en waait.

Ouwe mopperkont

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 01 februari 2010 10:33 PM
  [ # 6 ]

Ik gok ook op de antenne.

Sterker nog, als het rubber van je schuifdak gaar is hoor je nog steeds geen water naar binnen te krijgen. Er zit nog een lekrand in je dak, daar zitten weer afwateringskanaaltjes in die naar je deurrubbers toe lopen, als die verstopt zitten kon het wel eens zijn dat je daar lekkage krijgt.

De antenne dus.

Groetjes Erik!

Profiel  

stalsie
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 februari 2010 11:25 PM
  [ # 7 ]

die dus allereerst controleren.

Zat naar het schuifdak te kijken en toen merkte ik op dat mijn vastgeplakte antenne weer wat scheef stond,daarmee.

Voorlopig heb ik het een beetje afgeplakt, maar niet genoeg en denk dat het ook geen geschikte tape is.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 februari 2010 03:25 AM
  [ # 8 ]

Lijkt te heersen, ik heb ook last van een lekkend antenne voetje, als het weer het weer toelaat haal ik het voetje even los om te zien wat er loos is, misschien idd even met de kitspuit aan de gang of de boel even goed schoonmaken en het gat waar de antenne door vast zit even bij stellen, dat hielp bij peus 205 wel.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 02 februari 2010 04:35 PM
  [ # 9 ]

Tis idd wel iets waar je wat aan moet doen. Bij de ZX ben ik te laks geweest en moet nu zodra het weer wat beter is even wat roestvorming weghalen….

Profiel  

stalsie
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 04 februari 2010 10:00 PM
  [ # 10 ]

vandaag bij de dealer een type 2 antenne van een TCT gehaald. Vermoed dat die ook wel zal passen op een type 1?

Profiel  

stalsie
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 11 februari 2010 07:46 PM
  [ # 11 ]

antenne geplaatst, nu maar afwachten.

Trouwens een heel makkelijk klusje Smile

Profiel  

stalsie
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 februari 2010 10:37 PM
  [ # 12 ]

hmmm, vandaag weer fel aan het regenen en het begon weer te druppen Sad

Wat mij wel opvalt is dat ik het vooral heb als ik een scherpe bocht naar links maak, dus water dat zich naar rechts verplaatst. Kan het zijn dat er een afweteringskanaaltje verstopt zit, en zo ja waar moet ik dat dan zoeken?

Heb het rechthoekige kastje er nog eens afgehaald, maar nergens voelt het nat aan en ook niet aan de nieuwe antenne.
Tezelfdertijd gaat de bediening van het schuifdak maar hééél traag; vroeger ging die als een tierelier, maar nu op z’n dode gemakje. Misschien dat het motortje door het water wat geraakt is?

Hoop dat het rap opgelost raakt, want is echt niet leuk

Tips en oplossingen altijd welkom hé Wink

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 23 februari 2010 04:17 AM
  [ # 13 ]

Denk toch dat je dan je afwateringsslangen van je open dak eens moet doorspuiten , schoonmaken.
Hoe je daar bij komt wil ik zelf ook wel weten uit preventieoverwegingen.
Iemand enig idee?

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

stalsie
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 31 maart 2010 08:24 PM
  [ # 14 ]

dames en heren, de schuldige van de lekkage is bekend.
Daar het gisteren weer gezellig binnendruppelde, kon ik eens de binnenverlichting verwijderen terwijl het effectief aan het druppelen was.

Schuldige: bevestigingspunt van het motortje voor het schuifdak waar het afdichtingsrubbertje water doorliet. Heb deze wat vaster gevezen en sindsdien geen druppel water meer.

Ben blij dat ik het eindelijk gevonden hé :d
Nu het airco probleem eens verder aanpakken.

Gr.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 31 maart 2010 09:49 PM
  [ # 15 ]

Dat valt dan ook weer mee, zou wel binnen kort dat rubbertje vervangen voor een nieuwe, het komt terug. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook