Robin Visser schreef:De Franse club werkt inderdaad op lidnummer en op bestelling, ook bij afhalen. Je wordt geacht vooraf te betalen per bank, zo heb ik vorige week vernomen.
Dat is voor een boodschappenlijstje uiteraard. Ik bied graag hulp, maar laat geen onderdelen toeschrijven aan mijn SM. Stel je voor, dat ik ooit dezelfde onderdelen nodig heb, dan kan ik ze niet meer krijgen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
klopt en ze zijn er echt wel strikt in op dat vlak.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ja heeel strikt!! En vooral met stukken die bijna uitgeput zijn. Deze verkoopt Fraleux
enkel dan nog aan de Fransen,tot hij weer vooraad heeft(heb het zelf voor gehad!)
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
goh ik wist niet dat dat er zo in Frankrijk aan toe gaat. Wat betreft dat verchromen van de handgrepen, dat lijkt me zeker een reële optie en wellicht een leuke winterklus.
Het chassisnummer eindigt trouwens op GB0622. Betekent dit dat dit de 622ste SM is die is gebouwd? De SM is van 3 januari’71 en komt van oorsprong uit Frankrijk.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als het chassinummer SB .... is werd deze wagen geproduceerd december 1970
En wat is je motorcode en nummer ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
SB0622 bedoel je, Makman? Dan is het inderdaad de 622ste SM die gebouwd is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Ja sorry, ik bedoelde SB0622. Vrijdag ga ik de SM ophalen. Ik had vandaag alleen het chassisnummer nog even opgevraagd ivm de verzekering.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Blooper1963 schreef:Ja heeel strikt!! En vooral met stukken die bijna uitgeput zijn. Deze verkoopt Fraleux
enkel dan nog aan de Fransen,tot hij weer vooraad heeft(heb het zelf voor gehad!)
ja of hij moet je goed genegen zijn… dan krijg je er ook wel wat van los… of mevr fraleux is lief aankijken, ik heb er nog nooit problemen gehad hoor
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
D’as een mooie sm Makman. aangezien jij een merak “luchthapper” op je carburateurs heb zitten ben ik benieuwd te horen hoe het starten gaat met een warme moter !! D’r zit ook geen luchtfilter tussen hoop voor je dat er geen rotzooi in de carbs. komt !! Ik heb er toen met mijn testritje er niet op gelet of de koplampen meedraaien maar dat zou alsnog kunnen. En zoals je al vermelde is er flink geinvesteerd in deze Sm Verder veel rijplezier met deze.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Inderdaad een mooie kar ! Eén van mijn favoriete kleuren.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Super! bedankt voor de mooie foto’s. Ik zal het zeker laten weten hoe het gaat. De komende week zal ik er niet veel in rijden. Volgend weekend (11 april) breng ik ‘m eerst naar Vd Laan voor de kleppen (en ev. distr.riemen). Daarna gaat hopelijk het feest beginnen…
Wat betreft de luchtinlaat. Er zit alleen in de vierkante Marek luchtinlaat met plexiglas aan beide zijden aan de binnenkant zo’n dun filter om het vuil tegen te houden. Vanaf deze Marekluchtinlaat gaan de toevoerslangen rechtstreeks naar de voorbumper. En ja de koplampen draaien mee, dat had ik al gezien. Morgen ga ik de SM ophalen en neem zelf foto’s.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Marek = Merak?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In een Merak airbox past weldegelijk een luchtfilter hoor. Het is wel erg belangrijk dat dat er in zit trouwens!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
ja het zit er echt in. In eerste instantie dacht ik ook dat er geen filter inzit, maar het zit er gelukkig wel degelijk in. Vlak langs de rand, zodat je het eigenlijk amper ziet.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is een werkelijk prachtige auto! Ik heb de auto in het verleden van héél dichtbij kunnen bekijken. Super kleur ook. Echt een mooi ding. Ik wens je er heel veel plezier mee. En als je van dat Merak luchtfilterspul af wil, stuur mij dan even een PB
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste