Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Heeft iemand ook ondervonden dat de C4 Picasso veel harder geveerd is dan de Xsara Picasso? Ik rij zelf met de Xsara Picasso en onlangs zat ik in een C4 Picasso en ik verschoot direct bij het rijden hoe hard dat ik de putten en bubbels op de baan voelde, met mijn Xsara Picasso voel ik dat beduidend veel minder, licht dat aan de veren? Of mss de zetels? ik zat wel achteraan in de C4 Picasso maar toch kan ik me niet voorstellen dat ze vanvoor in de C4 Picasso zoveel minder alles voelde.
VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Ik heb nog nooit in een C4 Picasso gezeten, maar bij de Xsara Picasso zit ook erg veel verschil tussen voor- en achterin.
De voorstoelen zijn echt super, maar de achterstoelen erg hard. (zeker voor een Citroën)
Ik zit bij m’n vaders Xsara Picasso veel liever voorin dan achterin.
Of er verschil in de veren zit weet ik eigenlijk niet.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Ah dat wist ik niet, vermits mijn vrouw geen rijbewijs heeft heb ik nog nooit vanachter gezeten (allé toch niet als m’n auto aan het rijden is
VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Een Grand Picasso schijnt ook weer iets zachter aan te voelen dan een 5-zitter. En dan is er ook nog een verschil of je een pneumatisch geveerde achteras hebt of niet.
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009
- Xsara Picasso 2.0 HDI
Ik heb zelf een Picasso uit 2000, en mijn broer een Grand Picasso uit 2007. Het valt mij op dat beide auto’s comfortabel “veren”. Het verschil tussen beide auto’s merk ik meer op het vlak van geluidsisolatie, en de versnellingsbak. Mijn auto een gewone pook met 5 versnellingen, mijn broer een automaat met flippers en 6 versnellingen. 2.0 Hdi (de mijne) versus 1.6 HdiF. Ondanks het hogere gewicht van de gp van mijn broer en de lichtere motor, voelt zijn auto vlotter aan dan de mijne. Zijn stoelen zijn voorin wat harder, maar zitten zeker niet slecht. De grote voorruit, die echt ver doorloopt is een groot pluspunt, de auto voelt heel ruimtelijk en groot aan. Mijn Picasso heeft meer het “zetel gevoel”, hiermee bedoel ik het gevoel van het zitten in een stoel die speciaal voor jou gemaakt is. Mijn Picasso voelt hierdoor wat knusser aan dan de gp met zijn grote voorruit.
Maar goed, bovenstaande is natuurlijk gebaseerd op mijn gevoel.
Het lijkt overigens wel of de “oude” Picasso wat meer veert zoals de oude Citroëns, het strijkijzergevoel, kan het niet anders omschrijven.
“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”
Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
En de banden kunnen ook een groot verschil geven. Zo rijd ik normaal met 17” maar in de winter met 16”. Werkelijk een enorm verschil. 17” hard en 16” heerlijk.
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
jschijvens schreef:Het lijkt overigens wel of de “oude” Picasso wat meer veert zoals de oude Citroëns, het strijkijzergevoel, kan het niet anders omschrijven.
Goed gezegt daar lijkt het idd wel wat op vind ik
VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009
- Xsara Picasso 2.0 HDI
Toch nog een beetje het ouderwetse gevoel in een “moderne” auto.
Ik vind wel dat als je naar een Picasso kijkt (1ste type) dat je wat styling elementen tegenkomt van oudere Citroëns. Of ik wil het alleen maar zien…..
“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”
Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/
jschijvens schreef:. 2.0 Hdi (de mijne) versus 1.6 HdiF. Ondanks het hogere gewicht van de gp van mijn broer en de lichtere motor, voelt zijn auto vlotter aan dan de mijne..
kan ik mij wel iets bij voorstellen, je schrijft wel lichtere motor..
maar de hdi van jouw heeft 90pk en de 1.6hdiF heeft 110 pk..
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009
- Xsara Picasso 2.0 HDI
Daar heb je gelijk in, dat was ik even vergeten. Het aantal pk’s, maar ook het gunstiger koppel zorgen ervoor dat de C4 wat vlotter aanvoelt.
“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”
Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Qua mode, toen de Xsara Picasso uitkwam (in 2001 zeker?) was dat echt een revolutionair model vond ik, de C4 Picasso vind ik jammergenoeg veel te braaf gemaakt, ik had niet zo’n “wow” gevoel van “ze hebben weer een echte Citroën gemaakt”
VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 03-03-2010
- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
ik kan wel wat vinden in jullie verhaal¨
ik heb wel eens proefgereden in een xsara picasso en dat reed formidabel
de stoelen in de c4 gp zijn erg duits en zeker achterin is het hard zitten vind ik
de kids hebben nog niet geklaagd want die genieten van het uitzicht.
maar het is wat meer duits vind ik de stoelen in mijn uitvoering iedergeval.
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Wij zijn ook van een Xsara Picasso naar een C4 Picasso gegaan ( die is overigens ook alweer te koop )
Qua comfort zitten ze ongeveer op hetzelfde nivo, de c4 heeft wel een Pneumatische achteras, en dat merk je uiteraard.
Stoelen in de C4 bevallen ons beter, naar lange ritten stap je veel minder moe uit.
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Vanwege een nieuwe baan lever ik deze week mn (lease) C4 Picasso in en heb ik gisteren een andere auto gekocht… de Xsara Picasso ! Uit de proefrit haalde ik dat de C4P toch iets meer ‘waggelt’ en soepeler veert dan de xsara picasso. De stoel is idd wat zachter bij de xsara, het uitzicht blijft mooi ook al is de voorruit wat kleiner.. Mijn C4P kraakte wel wat meer bij verkeersdrempels !
Wat ik zeker ga missen is de grote voorruit en de ingebouwde RT5 ... Verder blijft het een geweldige auto, welke Picasso je ook neemt ! Nog een weekje en dan kan ik m ophalen..
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Als een wagen wat meer km’ers gereden heeft gaat de stugheid van de veren wat weg. Hierdoor heb je mss de indruk dat de wagen zachter is. Was bij men picasso ook toen ik na 50.000 km in de mijne in een vervangwagen stapte (identiek dezelfde wagen) viel het ook op. Hetzelfde met de C5 met stalen ophanging, deze leek vele oneffenheden stugger te nemen dan de picasso. Nadien even gereden met een andere en identieke C5 maar dan met +-25000 km en dat voelde heel anders.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km