Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zou er een dieselblok zijn dat te combineren is met een C-Matic? Ik ben wel benieuwd…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een slechte 1 april grap zeg…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
He kut…
Ik ben benieuwd of er nog eentje op het forum sluimert die wel lukt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Wat er al niet kan. Google maar eens op motorbike en diesel engine. Dat zou je ook niet meteen verwachten, maar er zijn legio gekken die zich daarmee bezig houden. En echt niet alleen op de eerste van de vierde maand!
MZ had zelfs ooit een Diesel met variomatic. Dus waarom zou onder de GS kap geen Diesel kunnen?
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik weet wel dat er GS birotors zijn omgebouwd naar diesel maar dat is vanwege de cx-voortrein net iets makkelijker dan bij een standaard GS/A. Aan de andere kant, een bx/visa blokje is niet zo groot. Met wat goede wil kan het wel. Gevoelsmatig denk ik dat de C-maticbak er met een kleine aanpassing in de aandrijving (lagere toeren bij hogere snelheid) ook nog best goed bij past…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet gehinderd door enige kennis van zaken….. da’s wel duidelijk.
Weet je wat voor motor er in een gewone gs(a) ligt? een BOXER. Luchtgekoeld. Hoe wil je daar in godsnaam een lijnmotor voor gaan zetten dan??? Alsjeblieft…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Een GS Birotor heeft inderdaad een CX voortrein. En er zijn ook verbouwingen geweest met een CX diesel erin.
Maar een CX diesel is er nooit geweest met een C-matic bak erin.
Onbegonnen werk. Als je dan dromen hebt leg er een GTI turbo2 motor in.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Leuk, als je het koppelverloop van een diesel over het koppelverloop van C-Matic legt hou je netto niks over.