2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

BX Radio
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 01 april 2010 06:27 PM
  [ # 16 ]

Ik heb als onderzoekend klein jongetje (héééél lang geleden) 2 van die oudjes opgerookt door het ontbreken van speakers…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3837

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 april 2010 06:43 PM
  [ # 17 ]
Penny Lane schreef:
woutersmits schreef:

Blaupunkt Denver/Sylt:
hmm, staat er 1 te koop. Kan daar een aux in?

Ja.

Derk

Ik heb de mijne ook binnen. Binnenkort maar eens aan de pruts. Hopelijk werkt ie zoals het hoort!

Profiel  

Ari74
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

Gepost: 01 april 2010 06:55 PM
  [ # 18 ]

Uitproberen zonder inbouwen kan toch? Ik kijk volgende week eerst even bij m’n ouders. In de schuur, accu d’r achter of transformator en incl speakers. Als dat allemaal goed gaat en de alle lampjes branden gaat ie in de auto.

@ Maurice: bedankt voor het aanbod. Als het nodig mocht zijn laat ik wel wat van me horen.

En voor die aux uitgang hebben ze toch allerlei andere dingetjes bedacht inmiddels? Op de antenneaansluiting etc. ?

Ik doe geen moeite . . . radio is zat voor mij Smile

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 april 2010 07:22 PM
  [ # 19 ]

Ik wel. Wellicht neem ik het ding even mee naar een autohifishop.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 01 april 2010 08:09 PM
  [ # 20 ]

Hou ons op de hoogte…

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 april 2010 09:48 PM
  [ # 21 ]

Doe ik. Er zitten iig wel iets van aux ingangen op de achterkant. Wel een beetje vreemde stekkers.

Profiel  

Ari74
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

Gepost: 01 april 2010 11:34 PM
  [ # 22 ]

Hmm volgens mij zijn dat vrij normale (ouderwetse) din ingangen. Volgens mij heb je daar allerlei adaptertjes/verloopstekkertjes voor. Heb zo zelf eens een oude bandrecorder op een nieuwerwetse versterker aangesloten, maar ik kan me natuurlijk verschrikkelijk vergissen want da’s allemaal voor inhome hifi en ik heb geen idee hoe die Denver/Sylt in mekaar zit Smile

Ik weet niet hoe goed jouw lokale autohifishop is, maar ik denk (nergens op gebaseerd hoor . . . beetje onderbuik . . . ) dat je misschien ook eens naar een goed elektro-onderdelen-boertje kunt gaan. Zo’n zaakje waar je je eigen (auto)radio in onderdelen bij elkaar kunt kopen Smile

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 april 2010 11:44 PM
  [ # 23 ]

Het is idd een soort dinplug maar met meer pinnen dan de gewone homehifi dinpluggen.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11790

- Xantia TD SX
Gepost: 02 april 2010 09:07 PM
  [ # 24 ]

Foto!

Op mijn ouwe Blaupunkt Ludwigshafen uit ‘73 zit dat gewoon met een DIN-plug (maar dat is wel een heel ander toestel, dat wel). Ik ben trouwens via deze site prima geholpen om een externe aansluiting voor mp3-speler aan die Blauwe Punt te krijgen - en deze man weet ook het e.e.a. van de Denver/Sylt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 april 2010 11:49 PM
  [ # 25 ]

Thanks! Foto na het weekend. eerst op verassingsweekend.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 april 2010 11:38 AM
  [ # 26 ]

Die man van de oldtimerradio-site is erg commercieel.
Hij kan/wil niet helpen op afstand en één pagina van een of andere gebruiksaanwijzing om die denver aan het werk te krijgen was al teveel gevraagd.

Daarbij vind ik hem (met uitzondering van de din-naar-mp3 kastjes) vreselijk duur, de Denver nieuw in doos is net zo duur als ie 25 jaar terug nieuw kostte…

FM- modulators zijn in verschillende uitvoeringen ook via de gangbare kanalen te koop en de meest fijne en betrouwbare optie is een modulator die zich achter je antennekabel bevindt.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia TD SX
Gepost: 03 april 2010 12:57 PM
  [ # 27 ]

Ach. Dat is allemaal heel relatief. Mijn vader heeft er een behoorlijke prijs voor een Philips/BMW Bavaria betaald, maar dan wérkt alles ook meteen. Op de vlooienmarkt liggen ze ook, en voor 1/10 van de prijs, maar dan mag je vaak eerst nog twee dagen met een soldeerbout aan de gang om ‘m goed te krijgen. En twintig vlooienmarkten af om net die ene radio te vinden… Is dus ook maar net waar je tijd/geld/kennis/gelegenheid voor hebt, nietwaar?

Als je trouwens een keer zo’n verloop din/mini-jack hebt is die enorm simpel na te bouwen. Die zijn op zich niet goedkoop, maar je betaalt meteen voor ‘t patent Cool

Derk

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 april 2010 06:34 PM
  [ # 28 ]

Je hebt gelijk, echter voor de Denver bestaat zo`n dergelijk kastje nog niet en moet je je behelpen met een FM-Modulator.

De denver werkt zoals besproken met een stuurstroompje die het versterkergedeeelte laat denken dat er een cassette afgespeeld wordt en de radio-ontvangst uitschakelt.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 03 april 2010 10:04 PM
  [ # 29 ]

Gewoon technisch té mooi dus Cool

Derk

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 30 april 2010 06:35 PM
  [ # 30 ]

Aangezien ik toch wel een tik heb met high-end (1980`s) autoradiospul heb ik vandaag op de koninginnenmarkt toch weer een leuke Blaupunkt set gevonden die toch echt wel in de BX moet:

Het ding bestaat uit een Blaupunkt Canberra radio-cassette, een Blaupunkt BSA60 versterker en een period cd-wisselaar die net zoveel kabaal maakt als een gemiddelde vaatwasmachine tegenwoordig.
Het geheel speelt als een tierelier en dat voor maar een tientje, met boekjes en codekaarten!

De Denver met zwanehals functioneert ook , maar is niet ingebouwd vanwege het ontbreken van de casettespeler die erbij past.

Qua merk heb ik gewoon het meeste met de dikke blaupunkts, de Canberra is echt serieuze sh*t…

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook