Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Arjan Verkade schreef:Robin Visser schreef:Bestaan er zowel digitaal als analoog wel CX-klokjes die op tijd lopen ?
Ik heb nog nooit een afwijking in mijn Digitale klokje gezien
Het enige probleem met de digitale serie 2 unit is dat er soms delen van de digitale nummers wegvallen. Dat ligt aan de plastic constructie erachter die de boel niet goed aandrukt, waardoor er niet goed contact wordt gemaakt.
En is daar wat aan te doen?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
par eXeMple! schreef:Ja dat heb ik ook gehad vóórdat ik een nieuwe accu in de CX had. Ik heb de indruk dat het klokje stopt onder een bepaalde accuspanning. Dan moest ik na starten van de auto het klokje weer bijstellen.
Nadat er een paar maanden geleden een nieuwe accu in gegaan is, nooit meer opgetreden.
ik had al zo’n vermoeden ...
Van tijd tot tijd zie ik helemaal niets in het display en dan opeens weer wel.
Overigens functioneert de rest wel goed; de accu lijkt nog in orde.
Ik zal in elk geval de achterkant eens bekijken en met contactspray inspuiten.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Nelis Infra schreef:Nou: ik heb er geen verstand van, maar misschien loopt de klok langzamer omdat hij aanloopt o.i.d.? Misschien een haar tussen de wijzer en het mechanisme? Drupje olie equals wonderen?
Nooit doen Is het einde van je klokje dan

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik zit ook alweer in mijn hok
Way out in the water, see it swimming.
Over het niet of slecht functioneren van een LCD display is een draadje van+een eventuele oplossing

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mulder schreef:Arjan Verkade schreef:Robin Visser schreef:Bestaan er zowel digitaal als analoog wel CX-klokjes die op tijd lopen ?
Ik heb nog nooit een afwijking in mijn Digitale klokje gezien
Het enige probleem met de digitale serie 2 unit is dat er soms delen van de digitale nummers wegvallen. Dat ligt aan de plastic constructie erachter die de boel niet goed aandrukt, waardoor er niet goed contact wordt gemaakt.
En is daar wat aan te doen?
Ik heb er nu reepjes tape tussen gedaan, zodat het display beter tegen de contact worden aangedrukt, je zorgt er dan voor dat ze dus in een kleinere ruimte zitten.
Dat gaat nu eigenlijk bij mij al een tijdje goed zonder storingen, alleen de buitentemp doet nu raar, maar die geeft getallen verkeerd weer. Ik denk dat die niet tegen de juiste contacten zit, daar moet ik nog eens een keer naar kijken.
Wees wel voorzichtig met het plastic, dat is nogal kwetsbaar. Maar met wat geduld kom je een heel eind