1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Schroefset monteren
Marcel174
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Gepost: 31 maart 2010 03:03 PM

Hallo,

Ik heb even een vraagje..
Over een paar weken krijgt mijn auto nieuwe schoentjes en daarna wil ik hem middels een schroefset verlagen.
Dit zal dan Mei worden maar ben nu al aan het orienteren..

Nu zi ik veel verschillende staan en grote uiteenlopende prijzen.

Ik kom bijv V-Maxx tegen voor €349.00 tot aan Eibach van iets van €1200.00.

Het bevreemd mij dat allebei TUV gekeurd dus wat zijn dan de echte verschillen hierin?
Wat is een goed alternatief. Het wordt vooral ook optisch en wil dus niet €1200.00 betalen voor een zeg maar race kit want ik ga toch het circuit niet op. Echter moet het ook wel veilig zijn dus de goedkoopste zal wel afvallen maar wat is dan een mooie middenmoter. Niet al te veel geld maar verder wel veilig.

Tevens vraag ik mij af hoe laag ik kan gaan? Om de weilkasten mooi gevuld te krijgen dacht ik aan 7cm maar als ik dan de afstand ga meten tussen bumper en wegdek houdt dit al niet echt erg over..

Wat zijn jullie ervaringen?

Gr Marcel

Profiel  
 
C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 31 maart 2010 03:46 PM
  [ # 1 ]

beste, ik heb Vmaxx onder mijn wagen zitten. Veel problemen met gehad, maar dit bleek door de plaatsing te komen. Degeen die ze geplaatst had, had ze verkeerd gestoken en een rondel vergeten te plaatsen waardoor ik telkens door mijn veerpoot rubbers ging.

Nu dit probleem is van de baan… ( normaal gezien ) Want heb de V-maxx’en gekocht omdat ik nog mensen kende met deze kit op een C4 en content waren en nu nog zijn trouwens.

Hier in BE raad iedereen maar KW aan, die prijzen liggen ook rond de 1200 € wat ik persoonlijk ook teveel geld vind.

Het verschil in prijs etc. zit hem in de kwaliteit van de vering en de zachtheid enzo ook wel.

KW ( volledig inox ) variant 1 zijn gewoon regelbaar setjes. Hier praten ze er wel goed over. Je betaald natuurlijk ook voor hun naam.

KW variant 2 is dan een schroefset die je ook nog eens in hardheid kan regelen. zachter en harder veren, prijs is natuurlijk weer meer.

Dan heb je Weitec ( dochterbedrijf van KW dacht ik ), deze veren zijn van roestvrij staal en prijzen zijn rond de 800 - 900 ( kan er naast zitten, toen ik mijn auto liet verlagen was dit toch zo ). en ook goede vering.

Nadeel van de weitecs in Belgie > Voor onze verlaging moeten wij papieren hebben dat die veren onder die wagen mogen…

Weitec heeft geen vering voor C4’s, maar wel voor Peugeot 307 ( wat zelfde chassis is, op mijn vmaxx papieren staat de peugeot ook vermeld, veel dezelfde stukken deze 2 wagens )

Dus ik kon geen Weitecs kopen.
Mijn wagen is een goede 9 cm verlaagd denk ik en ik rij op 18 duims velgen.

hier enkel afbeeldingen.

http://lh4.ggpht.com/_T671v8lCnEQ/SrfHUn9mZHI/AAAAAAAABKE/6XkMceRs1Fw/s912/IMG_6606 [1280x768].jpg

http://lh5.ggpht.com/_T671v8lCnEQ/SrfJCPy5k2I/AAAAAAAABK4/ydsyO3PSj5E/s912/IMG_6691 [1280x768].jpg

http://lh6.ggpht.com/_T671v8lCnEQ/SrfH2KFmZzI/AAAAAAAABKU/4hrpjtvb9Lg/s912/IMG_6622 [1280x768].jpg

http://lh4.ggpht.com/_T671v8lCnEQ/SrfH1_GZ-lI/AAAAAAAABKQ/jhrWZc1EZgU/s912/IMG_6613 [1280x768].jpg

http://lh3.ggpht.com/_T671v8lCnEQ/SrfJCft6e3I/AAAAAAAABLA/xfN5PPR1Leg/s912/IMG_6715 [1280x768].jpg

http://lh3.ggpht.com/_T671v8lCnEQ/SrfH2J3joyI/AAAAAAAABKY/vcgF2frdhPY/s912/IMG_6626 [1280x768].jpg

http://lh3.ggpht.com/_T671v8lCnEQ/SrfIlE6fsoI/AAAAAAAABKo/taE-ilF7iYc/IMG_6674 [1280x768].jpg

Profiel  
 
Marcel174
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Gepost: 31 maart 2010 05:10 PM
  [ # 2 ]

Hoe is het comfort dan met V-maxx?? Is dit nog enigzins acceptabel of krijg je dan van dat rijgedrag wat je vaak ziet bij de superlage Golfjes e.d.


Ik zit zelf nl te denken aan een schroefset waarvan je de demping ook kan afstellen.

Gr Marcel

Profiel  
 
C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 31 maart 2010 05:54 PM
  [ # 3 ]

ja zeker niet te vergelijken met standaard hoor.

enja, moeilijk uit te maken wat voor jou acceptabel is natuurlijk, daar ieder zijn grens op dat vlak anders ligt.

zoveelte lager je gaat, zoveelte harder worden ze natuurlijk…

je wiebelt harder op de baan natuurlijk. ikzelf vind het nog goed meevallen. enkel op die betonplaat banen ( dus van die betonblokken om de paar meter met telkens 2 cm tussen ) is het niet zo fijn > wat zelfs standaard niet leuk om rijden is.

als je de demping wil afstellen, moet je bij mijn weten naar KW variant 2 gaan enzo. andere merken die dit kunnen ken ik eigenlijk niet, maar die zullen er zeker en vast wel zijn.

rijgedrag in bochten enzo is wel veel aangenamer, auto helt zo niet meer over…

maar als ik deze verlaging vergelijk met die van mijn clio vroeger > enkel de spiralen vervangen op originele schokdempers is dit wel wereld van verschil.

Profiel  
 
Marcel174
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Gepost: 31 maart 2010 08:24 PM
  [ # 4 ]

Tsja.. Ben wel wat gewend. Heb ook nog een Smart Roadster en dat is net een kart.
Alhoewel ik het nog redelijk comfortabel vindt.

Natuurlijk snap ik dat je veel comfort inlevert maar het moet ook niet zo zijn dat ik na 15minuten rijden er al gebroken uit kom.

Dat bedoel ik eigenlijk met als ik die heel erg verlaagde auto’s zie.

Ik moet wel “redelijk” comfortabel een uurtje kunnen rijden als je begrijpt wat ik bedoel.

In iedergeval alvast bedankt voor de info..

Profiel  
 
C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 31 maart 2010 09:51 PM
  [ # 5 ]

ja al bij al ben ik er content van hoor.

zachter was leuker geweest natuurlijk. Maar zacht veren en laag liggen is dan ook weer om problemen vragen. zakt hij direct tegen moeder aarde.

zou eens graag met een KW setje op C4 meerijden om dan daadwerkelijk verschil te voelen…

Waarschijnlijk binnen de paar weken afspreken met nog iemand met een C4 coupe met KW’s om fotoshoot te doen. Dan ga ik het wel weten, maar daar ben je nu niet mee geholpen natuurlijk.

enne graag gedaan hoor.

Als je vragen hebt, vraag ze maar. Doe mijn best.

Profiel  
 
Marcel174
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Gepost: 31 maart 2010 10:30 PM
  [ # 6 ]

Als je wil houdt me dan even op de hoogte tussen die 2 setjes..

Waar kom je anders vandaan en ga je die shoot doen.

Wellicht kan ik langs komen. Dan kan ik zelf vergelijken.

Als dat voor jullie geen problemen geeft.

Gr Marcel

Profiel  
 
C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 31 maart 2010 11:27 PM
  [ # 7 ]

ja staat totaal nog geen datum vast hoor. Ikzelf ben van Belgie > in de buurt van Diest, Tessenderlo…

Wachten op het goede weer en dat we samen kunnen.

Die kerel heeft met mijne al meegereden en vond zijn ( kw ) wel zachter veren. Prijs zit natuurlijk ergens in ( naam betaal je ook mja )

Ik kon er geen 1200 € voor ophoesten in ieder geval.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 31 maart 2010 11:27 PM
  [ # 8 ]

Mijn idee van verlagingsetjes is dat de waarde naar zijn prijs is. Toen ik nog Opels verkocht werkten we veel met verlagen en daar kwam Eibach er altijd als beste uit. De vering wordt daarbij nooit heel erg hard als je wel eens ziet met die verlaagde Golfjes. Ik heb ooit eens een Tigra verkocht (Oud model) met Eibach veren en dat reed nog prima. En dat zeg ik, iemand die van comfort houdt.

Profiel  
 
C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 31 maart 2010 11:37 PM
  [ # 9 ]

Edit René...quote gewist..quoten op het laatste bericht is onzin

Maar over wat praat je nu? enkel de veren of ganse schroefkitten?

enkel spiralen wordt hard ja, schroefkit blijft zoals het is. bij mij toch.

Is nog altijd even hard/zacht als vorig jaar toen ze eronder kwamen.

terwijl bij mijn clio de eerste 3 maand zacht waren en vanaf toen begon het bikkelhard te worden. Dit was dan enkel spiraal.

Bilstein ook zeer goed, prijs ook naargelang…

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 31 maart 2010 11:46 PM
  [ # 10 ]

Eibach pro system. Wat je zegt alleen veren maakt veel te hard.

Profiel  
 
C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 31 maart 2010 11:51 PM
  [ # 11 ]

idd enkel spiraal is ondraaglijk en toch 7 jaar met rondgereden.

Nu met mijn goedkope Vmaxx is dit al serieuze vooruitgang.

andere merken kan ik me niet over uitspreken want nog nooit met gereden.

Profiel  
 
XsaraVTR
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 25-03-2004

Gepost: 01 april 2010 09:56 PM
  [ # 12 ]

V maxx is prul kun je beter alleen veren nemen van een goed merk

Ik rijd zelf al erg lang met KW 10CM Verlaging en 19” met 225/35/19 banden en nog comfort zat

KW variant 2 is er niet voor de C4 coupe

GreetzZz Low-D

Citroën verzamelaar Wink Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018

Profiel  
 
C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 01 april 2010 10:26 PM
  [ # 13 ]

ja sry dit zijn dus de reactie’s dat je krijgt van KW mensen…

Wrm lees ik er dan ook zoveel goeds van. Prijs kwaliteit zijn dit goede veren, ook al beweer jij van niet…

typisch voor die KW gasten ( no offence ), dat ze vmaxx en andere goedkopere slecht praten.

terwijl ik meerdere mensen ken die op Vmaxx rijden en niet klagen.

Profiel  
 
XsaraVTR
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 25-03-2004

Gepost: 01 april 2010 11:13 PM
  [ # 14 ]

dit is echt niet om negatief te doen maar als je altijd kip eet weet je ook niet hoe biefstuk smaakt

mensen die vmaxx rijden hebben echt NOOIT KW Eibach D2 ofzo gereden want dan durven ze het niet meer te zeggen

draai al wat jaartjes mee in het auto gebeuren en de tuning
ZX 16v
AX GT
Xsara VTR 2x
AX GTI
Saxo VTS
C2 VTS
C4 VTS

Allemaal verlaagd en verschillende merken geloof me KW steekt er met kop en schouders bovenuit
je hebt zeker betere maar VMaxx mag er niet eens eens naastliggen
Mvg Lodie

Citroën verzamelaar Wink Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018

Profiel  
 
C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 01 april 2010 11:33 PM
  [ # 15 ]

ja KW zal ook beter zijn, maar dan ben ik ook weer zeker dat Billstein beter is dan KW.

Liefst vanal had ik Weitec, krak hetzelfde dan KW buiten geen inox dacht ik.

plus weitec heeft grovere schroefdraad dan KW, wat ook weer beter is achteraf.

Maar door die stomme BE tuning regels krijg ik dit er nooit door…

heb nu ook iets gelezen op ander forum van TA Technix vering. ook lage prijs en zouden ook goed zijn. evenals SP ofzo maar ik weet niet meer voor wat dit staat…

gelezen op tuned-belgium…

http://www.tuned-belgium.com/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=5196&start=0

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook