21 van de 23
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende > 
   
de XM 2.1 td vsx automaat van ExaMple ..
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 31 maart 2010 10:32 PM
  [ # 301 ]

dan krijg je echt andere resultaten is mijn ervaring.

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 31 maart 2010 10:35 PM
  [ # 302 ]

Hmm jammer zeg. 2 maanden geleden hadden wij mooi zaken kunnen doen Wink
Veel succes met het vinden van een mooie Break, be it Xant of XM.
Xant is nu eenmaal een stapje terug (maar dat besefte je zelf ook al), maar is zeker geen straf om te rijden!
Ze staan inderdaad voor een appel en een ei te koop hier en daar, en zijn onderhoudsvrijer/vriendelijker dan een XM.
In die zin kan ik je overweging wel begrijpen.

Als verse XM-bezitter komend van een Xantia Break weet ik echter wel exact waarom je stelt dat er later wel weer een XM gaat komen Wink

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 april 2010 02:33 PM
  [ # 303 ]

eXaMple, heb je al bij het XM’s te koop topic gekeken? Break, 16v en airco, precies wat je zoekt link

Wink

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 05 juli 2010 10:25 PM
  [ # 304 ]

Fkes een kleine updeet:
Nieuwe apk erop met steekproef.
Nieuwe dynamo…duurrrr
Nieuwe remblokken achter
Nieuw luchtfilter
Nieuwe olie erin en daarmee meteen het volgende:
Sinds de oliewissel maakt de motor een steeds harder wordend geratel horen. Het is toeren afhankelijk en verdwijnt soms ook even.
Er zit nu 10w40 in van Kroon. Wel een volsyntheet dus zou daar het probleem in zitten??
Het lijkt wel alsof de klepstoters herrie maken?

iemand een ideetje?
ik rij er morgen even mee langs Gert de Jong. Wellicht dat hij ook iets kan verhelderen.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 juli 2010 11:13 PM
  [ # 305 ]

Een 10W40 is halfsynthetisch en het lijkt me sterk dat het geratel door deze motorolie komt.

Staat het oliepeil over het maximum en het teveel aan motorolie gebruikt als brandstof?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 05 juli 2010 11:36 PM
  [ # 306 ]

Nou er is wel iets teveel ingegaan ja, niet erg veel maar goed dat zou het geratel dan kunnen zijn? het is namelijk niet de hele tijd, maar lijkt nu wel steeds langduriger te worden. Ik heb er inmiddels al paar honderd kilometer mee gereden.
Het blok is in het geheel genomen wel veel stiller en feller geworden ( had te lang gewacht met verversen )

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 juli 2010 11:45 PM
  [ # 307 ]

Teveel motorolie, ook al is het een beetje is nooit goed.
Treedt het geratel op tijdens het rijden of ook bij het afzetten van de motor, het zgn nadieselen?

Ik zeg niet dat ik zeker weet dat dit de oorzaak is van het geratel, maar probeer mee te denken wat de oorzaak zou kunnen zijn Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 05 juli 2010 11:50 PM
  [ # 308 ]

Nee nadieselen doet ie niet. Het blok loopt prima.
Word wel af en toe knetter van die xm’s. Er gaat geen dag voorbij zonder geklooi en toch blijven we erin rijden…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 juli 2010 11:50 PM
  [ # 309 ]

Hydraulische klepstoters?, komt voor bij dit type motor.
Wellicht is de nieuwe olie te dik, wat voor merk gooide je hiervoor erin?

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 juli 2010 11:56 PM
  [ # 310 ]

Viscositeit is vastgelegd, hooguit additives zoals o.a. detergenten om de motor beter schoon te maken verschillen per oliemerk.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 06 juli 2010 08:57 AM
  [ # 311 ]

Ja het klinkt als de stoters.. straks rij ik even langs de garage en dan hoor ik het wel.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 juli 2010 10:23 AM
  [ # 312 ]

Als je eerst op semi-synthetische olie hebt gereden kan het heel goed zijn dat door de overschakeling op vol-syntheet er heel veel vuil is losgekomen. Dat is namelijk een bekend fenomeen van zo’n actie. Vol-syntheet maakt vuil los. Dat vuil komt dan nu in de klepstoters terecht waardoor de gaatjes verstopt zijn geraakt en de klepstoter haar werk niet meer kan doen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 juli 2010 10:43 AM
  [ # 313 ]

Als het echt volsyntheet is sluit ik me hier bij aan. Dan kan je beter half litertje ATF erin wippen om te reinigen of een of ander olie reinigingspotje en de volsyntheet er maar weer uit laten lopen voordat er nog meer gaat verstoppen.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 06 juli 2010 12:49 PM
  [ # 314 ]

Zo even bij ome Gert geweest. Hij zei dat de dunnere olie laat zien dat de klepstoters een beetje aan de versleten kant zijn. Met dikkere olie maskeer je dat nog een beetje totdat ze echt op zijn. Dus lekker doorknorren met af een toe een tik totdat er nieuwe in gezet worden.
Maar nu gaat mijn raam niet meer open en dicht… luid gekraak en geknars was het einde.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 juli 2010 02:40 PM
  [ # 315 ]

Een ratel is nu af en toe een tik ? Razz

Ik zou het preventief vervangen totdat je serieus schade hebt en de kop eraf kan maargoed.


Wbt raam: waarschijnlijkt gebroken? Heb nog wel wat liggen

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
21 van de 23
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook