Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Ja, ik ben ondertussen echt aan het aftellen voor morgen.
Trouwens nog iets leuks. In april 1995 werd het boek ‘style opron’ uitgegeven, dat ik toen natuurlijk direct gekocht heb. Opron is de ontwerper van ondermeer de GS, CX en natuurlijk de SM. Ik reed toen nog in een CX
Ik heb dit boek goed bewaard en het is voorzien van een handtekening van Opron! Mijn zoontje van toen nog amper een paar turven hoog (nu een kop groter dan ik zelf ben), liep naar Opron toe en vroeg hem om een handtekening. Eerst snapte hij het niet, maar daarna zetten hij spontaan zijn handtekening op een briefje, dat wij in het boek bewaren.
Dus er zit wel een filter tussen. Mooi begon me al een beetje zorgen te maken m.b.t. de carb’s…..
Maar wat is het toch een verd….mooi leersetje als ik zo naar de foto’s kijk. ruilen voor een stoffen setje ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
nee, het leer bevalt me prima! heb de SM vandaag opgehaald. Rijdt heerlijk. Wel 3 dingen die me opvielen en ik een vraag over heb:
- De binnenspiegel is een klein beetje lam. In een scherpe bocht verandert de stand. Kan ik dit eenvoudig verhelpen of zou ik naar een andere spiegel op zoek moeten?
- er zit een nieuwe dynamo in. Toen ik na ca. 50 km thuis was stond het laadstroommetertje nog net niet in het rood, maar er wel net tegen aan. Het metertje was bij vertrek wel meer in het wit. Het ‘laadlampje gaat wel netjes na het starten direct uit. De airco staat volgens mij continu aan. bevalt wel goed, maar is dit misschien de oorzaak? Er zit een accu van 54 ampere in. is dit normaal?
- Er blijkt geen LHM in te zitten, maar glacial blu hydrauliek oil 5W10. Dat staat op het LHM-vat. Is dit slechter dan LMH? Het weer omwisselen naar LHM lijkt me lastig. Ik neem aan dat je dit niet mag mengen.
Heb wat foto’s van vandaag bij gevoegd. incl het luchtfilter. De SM past net in de garage en blijft daar eerst een weekje staan, tot dat deze naar vd Laan gaat. (ik moet de garage nog opruimen, de DS paste er wat makkelijker is)
PS:
- het nr. van de maseratiemotor is 106.754 C114/1. Naast het serienummer op het chassis van 00SB0622 staat ook nog ergens op het chassis: SAA Citroen 0059000543.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bij mijn weten heeft een SM geen laadstroom metertje,tenzij het er naderhand ingebeund is.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
oeps, heb even beter gekeken. het is het oliepijlstokmetertje dat aan de rechterkant zit, naast de benzinemeter. Heb de olie even gechecked. Het olieniveau staat net iets boven het minimum. Het zal daar dus wel mee te maken hebben.
Er zit nu 20W50 in. Ik heb nog 5 liter 20w50 (SF-CC), kan ik dat er bij doen?
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat is de olietemperatuur. Als het peil nog boven het minimum is, is het vreemd dat die zo hoog oploopt bij deze buitentemperaturen. Tenzij je continue op topsnelheid gereden hebt!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
wachten met olie bijvullen tot morgen !!
Door een nachtje te staan lopen alle opvangplaatsen van de olie in het blok terug naar het carter
: kleppendeksels ea ....
De metertjes op de middenconsole zijn van links naar rechts : watertemperatuur , benzinebak , olietemperatuur .
Die “blauwe LHM ” is smurfenolie ; kan je wel wat over lezen op het forum .
Ik persoonlijk zou hem bij de volgende wissel op Hydrarince zetten , en daarna terug LHM erin .
Prachtige wagen , mijn felecitaties
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
jantje1948 schreef:Dat is de olietemperatuur. Als het peil nog boven het minimum is, is het vreemd dat die zo hoog oploopt bij deze buitentemperaturen. Tenzij je continue op topsnelheid gereden hebt!
Ga niet blindelings voort op die miniatuur metertjes !!!
Ik heb heel mijn koelsysteem vernieuwd en verbeterd ,
bleek na het plaatsen van een digitale temperatuurmeter
mijn blokje nauwelijks 90 graden te halen als dat metertje al in het rood gaat
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nou Walter, dan ga ik dus eerst meten voordat ik eventueel ga modificeren!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.