3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Even voorstellen ...nieuwe SM-rijder
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 01 april 2010 09:50 PM
  [ # 31 ]

Ja, ik ben ondertussen echt aan het aftellen voor morgen.

Trouwens nog iets leuks. In april 1995 werd het boek ‘style opron’ uitgegeven, dat ik toen natuurlijk direct gekocht heb. Opron is de ontwerper van ondermeer de GS, CX en natuurlijk de SM. Ik reed toen nog in een CX

Ik heb dit boek goed bewaard en het is voorzien van een handtekening van Opron! Mijn zoontje van toen nog amper een paar turven hoog (nu een kop groter dan ik zelf ben), liep naar Opron toe en vroeg hem om een handtekening. Eerst snapte hij het niet, maar daarna zetten hij spontaan zijn handtekening op een briefje, dat wij in het boek bewaren.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 april 2010 10:47 PM
  [ # 32 ]

Dus er zit wel een filter tussen. Mooi begon me al een beetje zorgen te maken m.b.t. de carb’s….. Mr. Green
Maar wat is het toch een verd….mooi leersetje als ik zo naar de foto’s kijk. ruilen voor een stoffen setje ??  Grin

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 02 april 2010 06:35 PM
  [ # 33 ]

nee, het leer bevalt me prima! heb de SM vandaag opgehaald. Rijdt heerlijk. Wel 3 dingen die me opvielen en ik een vraag over heb:

- De binnenspiegel is een klein beetje lam. In een scherpe bocht verandert de stand. Kan ik dit eenvoudig verhelpen of zou ik naar een andere spiegel op zoek moeten?

- er zit een nieuwe dynamo in. Toen ik na ca. 50 km thuis was stond het laadstroommetertje nog net niet in het rood, maar er wel net tegen aan. Het metertje was bij vertrek wel meer in het wit. Het ‘laadlampje gaat wel netjes na het starten direct uit. De airco staat volgens mij continu aan. bevalt wel goed, maar is dit misschien de oorzaak? Er zit een accu van 54 ampere in. is dit normaal?

- Er blijkt geen LHM in te zitten, maar glacial blu hydrauliek oil 5W10. Dat staat op het LHM-vat. Is dit slechter dan LMH? Het weer omwisselen naar LHM lijkt me lastig. Ik neem aan dat je dit niet mag mengen.

Heb wat foto’s van vandaag bij gevoegd. incl het luchtfilter. De SM past net in de garage en blijft daar eerst een weekje staan, tot dat deze naar vd Laan gaat. (ik moet de garage nog opruimen, de DS paste er wat makkelijker is)

PS:
- het nr. van de maseratiemotor is 106.754 C114/1. Naast het serienummer op het chassis van 00SB0622 staat ook nog ergens op het chassis: SAA Citroen 0059000543.

Profiel  
 
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 02 april 2010 06:37 PM
  [ # 34 ]

foto’s zijn niet gelukt. nieuwe poging om één foto te plaatsen

Afbeelding Bijlagen
s5a.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 april 2010 06:40 PM
  [ # 35 ]

Bij mijn weten heeft een SM geen laadstroom metertje,tenzij het er naderhand ingebeund is.

Profiel  
 
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 02 april 2010 06:40 PM
  [ # 36 ]

en nog drie foto’s

Afbeelding Bijlagen
s7a.jpgs1a.jpgs2a.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 02 april 2010 06:48 PM
  [ # 37 ]

oeps, heb even beter gekeken. het is het oliepijlstokmetertje dat aan de rechterkant zit, naast de benzinemeter. Heb de olie even gechecked. Het olieniveau staat net iets boven het minimum. Het zal daar dus wel mee te maken hebben.

Er zit nu 20W50 in. Ik heb nog 5 liter 20w50 (SF-CC), kan ik dat er bij doen?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 april 2010 07:10 PM
  [ # 38 ]

Dat is de olietemperatuur. Als het peil nog boven het minimum is, is het vreemd dat die zo hoog oploopt bij deze buitentemperaturen. Tenzij je continue op topsnelheid gereden hebt!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 02 april 2010 07:16 PM
  [ # 39 ]

wachten met olie bijvullen tot morgen !!

Door een nachtje te staan lopen alle opvangplaatsen van de olie in het blok terug naar het carter
: kleppendeksels ea ....

De metertjes op de middenconsole zijn van links naar rechts : watertemperatuur , benzinebak , olietemperatuur .

Die “blauwe LHM ” is smurfenolie ; kan je wel wat over lezen op het forum .

Ik persoonlijk zou hem bij de volgende wissel op Hydrarince zetten , en daarna terug LHM erin .

Prachtige wagen , mijn felecitaties points


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 02 april 2010 07:34 PM
  [ # 40 ]
jantje1948 schreef:

Dat is de olietemperatuur. Als het peil nog boven het minimum is, is het vreemd dat die zo hoog oploopt bij deze buitentemperaturen. Tenzij je continue op topsnelheid gereden hebt!

Ga niet blindelings voort op die miniatuur metertjes !!!

Ik heb heel mijn koelsysteem vernieuwd en verbeterd ,
bleek na het plaatsen van een digitale temperatuurmeter
mijn blokje nauwelijks 90 graden te halen als dat metertje al in het rood gaat Twisted Evil

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 april 2010 08:02 PM
  [ # 41 ]

Nou Walter, dan ga ik dus eerst meten voordat ik eventueel ga modificeren! bye2

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook