Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gisteren ook nog wat aan het plaatwerk geklust.
De deur zit in de primer met een nieuwe binnenbak voor en een nieuwe rubberhouder.
Het geheel ligt mooi in lijn met de rest.
(meer foto’s op mijn album)
Alles zit even in de epoxy primer op afwachting van de grote spuitklus.
nu eerst verder naar achteren met de achterdeur en het achterscherm.
Peter.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wat kan jij ontzettend goed plaatwerken en lassen! Mijn complimenten.
Las je met 380V of op 220V?
Epoxyprimer uit de spuitbus of met de compressor opgebracht?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Wat kan jij ontzettend goed plaatwerken en lassen! Mijn complimenten.
Las je met 380V of op 220V?
Epoxyprimer uit de spuitbus of met de compressor opgebracht?
Ik las met een cebora op 220v van rustbusters, gekocht na de lascursus van de club.
De primer is Ferpox aangebracht met een spuit en een radiatorkwast (daar waar ik er niet bij kan)
Peter.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Om jaloers op te worden! Ik heb nog heel wat te leren…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Om jaloers op te worden! Ik heb nog heel wat te leren
Het heeft bij mij ook wel even geduurd voor ik de slag te pakken had.
Nu heb ik vanmiddag de zijruit weer in de deur gezet en meteen de raamsnor en de geleiders vernieuwd.
Het resultaat is nog niet helemaal naar m’n zin.
Voor het mooie moet de ruit in z’n geheel iets naar voren.
Hij zit wel netjes recht maar iets teveel naar de B stijl toe.
Hoe kan je de ruit in z’n geheel wat naar voren plaatsen?
Iets van ringen ertussen gaat bij mij niet meer want die zitten eral.
En de deur in z’n geheel naar voren kan ook niet meer.
Is er nog een manier?
Wie weet raad?
Peter.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ruit naar voren? Dan moeten er ringen weg tussen de voorste geleider en de deur, tussen de achterste geleider en de deur moeten er dan ringen bij.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dan moeten er ringen weg tussen de voorste geleider en de deur, tussen de achterste geleider en de deur moeten er dan ringen bij.
De ringen zitten al tussen de achterste geleider en de deur.
Aan de voorkant zit 1 ring, die zou dan weg kunnen.
Moet daarvoor weer de hele ruit eruit?
Die ring voor is maar heel dun, daar win ik geen 5 mm mee.
Is er nog een optie?
Peter.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kan de deur nog verder naar voren (spatborden en andere deur moeten dan ook waarschijnlijk….)?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
pavang schreef:
En de deur in z’n geheel naar voren kan ook niet meer.
Nee, dus
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je hebt toch dezelfde deur als eerst?
Misschien kun je de raamgeleiders verwisseld hebben? Geen idee of dat kan, hoor, fantaseer maar even mee!
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Mocht je nog steeds een donor-voorspatbord zoeken: ik heb nog 2 rechtervoorspatborden liggen.
Maar dat zal wel weer precies de verkeerde kant zijn, zeker
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Je hebt toch dezelfde deur als eerst?
Ja het is dezelfde deur maar ik heb de ruit eruit gehaald om hem niet te beschadigen met lassen.
Toen heb ik m’n achterdeur en m’n voorscherm wat mooier in lijn gelegd met de rest.
Ik heb een oud nr van la bombe geraadpleegd over het afhangen van plaatwerk.
Dus eerst met de achterdeur begonnen en toen de voordeur, dit alles nog zonder ruit.
Gisteren dus de ruit eropnieuw in en toen had ik dus het verschil.
Ik ga het geheel nog eens rustig van een afstand bekijken en dan misschien weer opnieuw afhangen.
CDFP schreef:
Mocht je nog steeds een donor-voorspatbord zoeken:
Ik zoek nog voor beide kanten het stuk wat rond het stuurhuis komt.
Het moeten dus oude spatborden zijn die toch weggaan waar dit gedeelte nog goed van is.
Hoe is het trouwens met jouw Franse import dame? kan ze al een beetje wennen?
groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik ben vandaag naar citromobiel geweest, alwaar ik een nieuwe kilometertellerkabel heb gekocht.
Nu heb ik een korte 5 bak en komt de kabel rechtsachterin uit de bak omhoog.
Hoe loopt hij dan verder? ik heb nu waarschijnlijk 2 delen van kabels.
Uit de bak komt de onderkant van een deelbare 5 bak kabel en uit het schutbord komt de bovenkant van een 4 bak kabel.
Het resultaat is dat de kabel zo lang is dat hij over het blok heen loopt.
Resultaat is een dansende teller tot 60km per uur.
Nu heb ik een originele 5 bak kabel gekocht, gaat deze vauit het schutbord door het beugeltje van de accuhouder direct naar achteren?
Dan zit hij dus aan de linkerkant en hij moet naar rechtsachter.
Hoe loopt het laatste stukje?
Peter.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je beschrijft eea beetje eigenaardig: vanaf de positie van de chauffeur…
In ‘Eva’, ook een DSuper met korte 5-bak, loopt de kabel vanaf schutbord onder de accubak door (beugeltje) en dan met een ruime bocht over de koeltunnel heen, het reservewiel ligt zo óp de kabel, min of meer.
Of het origineel ook zo hoort? Geen idee, maar de wijzer schommelt niet.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Rob, zo loopt het nu bij mij ook.
Ik heb vandaag de kabel vervangen en ben begonnen met de onderkabel in de bak te plaatsen.
Dit was nog even een puzzel, want hoe zit de kabel in de bak vast?
Daar kwam ik achter toen ik het deel van de kabel zag wat in de bak zit.
Het heeft de vorm van een diabolo en dus moest de bout eruit die het deksel van de bak vastzet en de kabel op zijn plek houdt.
Vanuit de bak loopt hij nu onder de luchttunnel door naar de accubak (inderdaad door twee beugeltjes).
Ik heb er nog niet mee gereden want het is hier nog niet droog geweest vandaag.
Groeten Peter.