3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Kleppenrevisie
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 april 2010 03:19 PM
  [ # 31 ]

realiseer je wel dat als je het via een forummer doet en het gaat verkeerd je wel goedkoper uit bent geweest ( wellicht) maar je niet meer recht hebt dan een reactie als ” oops”  ..

Die 1500 euro bij Renard is natuurlijk ook een stukje garantie. Draait hij de boel in de soep, dan zal hij het oplossen. Dat is een keuze, maar toch….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 april 2010 03:19 PM
  [ # 32 ]

Ik vind 1500 euro een vrij normale prijs voor zo’n klus bij een officieel bedrijf. Zo’n Turbo CT is niet de meest sleutelvriendelijke versie en ook revisiebedrijven werken niet voor niets. Een beetje werk aan een kop kost zomaar tussen 600 en 750 euro hoor. Onderhoud aan dit soort auto’s zal nooit heel voordelig worden, daar zijn ze te complex voor. Wil je el cheapo rijden moet je lekker in een bx of zx stappen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cobels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 08-04-2009

Gepost: 05 april 2010 03:23 PM
  [ # 33 ]

Ik heb niet heel erg veel verstand van wat een normale prijs is, of wat mijn opties eigenlijk zijn. Daarom zit op dit forum om input van jullie te krijgen. Dankzij jullie reactie heb ik al veel meer inzicht gekregen. En daar gaat het toch om bij dit forum, bedankt !!!!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 april 2010 04:55 PM
  [ # 34 ]

1500 euro is een redelijk bedrag, aan onderdelen voor de kop alleen zit je al snel op 700 euro, komt nog de koppakking, andere pakkingen, arbeidsloon erbij en je zit snel op 1500 euro.

Anders blok is niet veel goedkoper, oude blok eruit en nieuwe, e.e.a. overzetten en het blok er weer in, gaat aardig wat tijd kosten. Reken daar nog de onderdelen bij, nieuwe D-riem set, pakkingen, eventueel een nieuwe koppeling als het blok er toch naast ligt, etc etc.

Je heb eigenlijk mijn vraag nog steeds niet beantwoord, hoe heeft de dealer vastgesteld dat je uitgesteld ben met de kleppen? Heeft hij de dunste stelplaatjes in de motor aangetroffen? Ik kan er naast zitten, maar hier klopt iets niet, of de garage trekt deze conclusie veel te snel, of ze hebben er geen zin in.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 05 april 2010 06:20 PM
  [ # 35 ]
waterman schreef:

Als je een kop voor revisie wegbrengt is het verstandig om kritisch naar de klepgeleiders te laten kijken. Ik schreef dan ook vervangen van klepgeleiders INDIEN nodig. Of kun jij zo van achter je PC zonder demontage van de kop zien of de geleiders nog ok zijn Wink? Beter even laten bekijken dus lijkt mij….

Mijn excuus, ik had je bericht niet goed gelezen Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 april 2010 06:21 PM
  [ # 36 ]

Geen probleem Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cobels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 08-04-2009

Gepost: 05 april 2010 08:22 PM
  [ # 37 ]

Om de 15.000 km laat de kleppen controleren, na controle vorige week kwam hij tot deze conclusie.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 april 2010 10:27 PM
  [ # 38 ]

Om de 15K laten controleren en ook echt afstellen?
Dus D-riem eraf, nokkenas eruit en nieuwe stelplaatjes ertussen?

Kort samengevat, er zijn dus bijne elke 15K nieuwe dunnere stelplaatjes ertussen gegaan? en dus ook steeds weer een nieuwe D-riem, die mag je niet keer op keer opnieuw opspannen.

Profiel  
 
cobels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 08-04-2009

Gepost: 05 april 2010 11:50 PM
  [ # 39 ]

Nee elke 15.000 km is gecontroleerd of het stellen van de kleppen echt nodig was.

Toen ik de auto kocht met 145.000 km heb ik de kleppen laten stellen (km stand nu 200.000). Daarna heeft de dealer om de 15.000 km gecontroleerd of de kleppen opnieuw gesteld moesten worden (dus niet gesteld alleen maar controle). En afgelopen week is de klepspelling opnieuw gecontroleerd en kreeg ik het verhaal dat ze niet meer te stellen waren. En dat er een revisie moest worden uitgevoerd.

Mijn opdracht afgelopen week aan de dealer was, controleer de klepspelling, nieuwe waterpomp, nieuwe D-riem, kleine beurt, olie van de bak en filter.

Dat van die nieuwe D-riem is zeker niet gebeurd bij voorgaande controle van de klepspelling. Het controleren van de klepspelling moest elke keer 150 euro kosten.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 april 2010 11:52 PM
  [ # 40 ]

uhm euh, nu weet ik dat mijn technische kennis zijn grenzen heeft, maar hoe kan een dealer controleren of de klepspeling nog goed is, zonder de boel uit elkaar te halen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 april 2010 11:55 PM
  [ # 41 ]

Ja duh… je haalt het kleppendeksel los en meet met een voelermaatje de klepspeling. Goed is goed, fout is afstellen.

Maar: Nu de dealer dus door te meten gaat beweren dat de kleppen niet meer gesteld kunnen worden gaat er iets niet goed: door te meten kun je zien of de klepspeling juist is. Pas bij demontage van de nokkenas, en het opmeten van de stelplaatjes, die onder de klepstoters zitten, kun je zien of de klepspeling niet meer afgesteld kan worden. ZONDER demontage van de nokkenas en het opmeten van de stelplaatjes kun je NOOIT bepalen of de kop gereviseerd moet worden.

De vraag is nu: Is de klepspeling nu alleen gemeten of is er nu ook daadwerkelijk afgesteld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cobels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 08-04-2009

Gepost: 05 april 2010 11:57 PM
  [ # 42 ]

Die 150 euro was ook alleen maar arbeidsloon. Ik denk dat die dealer toch echt wel wat gedaan heeft, hij gaf mij ook de standen van de kleppen. Die heb ik ook nog wel liggen die kan ik wel voor je posten. Moet ik effe opzoeken maar als je die standen iets zeggen doe ik het graag.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 april 2010 11:59 PM
  [ # 43 ]

Wacht even: 150 euro voor het opmeten van de klepspeling zonder afstellen??? Wat een belachelijk bedrag! Het opmeten van de klepspeling is hooguit een uurtje werk!

Post die spelingen maar zou ik zeggen. Maar, ik begrijp dat de speling nu dus gemeten is maar niet is afgesteld?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cobels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 08-04-2009

Gepost: 05 april 2010 11:59 PM
  [ # 44 ]

Bij 145.000 zijn de kleppen gesteld. Daarna zijn ze om de 15.000 km alleen gecontroleerd en niet meer gesteld. Omdat het bij de metingen volgens de dealer niet nodig was.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 april 2010 12:03 AM
  [ # 45 ]

En nu zegt hij dus dat er niet meer gesteld kan worden, zonder dat hij de stelplaatjes ZELF opgemeten heeft?

Ik zou nu héél snel een andere garage gaan zoeken waar je wél serieus behandeld wordt. Dit slaat namelijk helemaal nergens op. Stellen op 145.000 en na 55.000 km beweren dat de kop gereviseerd moet worden ZONDER dat je weet welke stelplaatjes er tussen zitten is écht ongelovelijk…. Wie is die dealer?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook