O shit, de startblokkering, daar heb ik niet aan gedacht om die in te toetsen
Goeie tip!
Ik ga gelijk weer even een uitleespoging doen, het is nog net licht.
Jullie horen het nog wel.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Helaas, net nog even geprobeerd om de HA-comp. uit te lezen, maar ook met de startcode ingetoetst lukt het me niet.
Weer krijg ik niet eens de de code 12 eruit.
Wel valt het me op de het lampje flauwtjes brand zodra de stekker in de aansteker zit en het knijpertje contact maakt met iets.
Als ik dan op het knopje druk gaat het lampje feller branden.
Dat het lampje fel brandt als je op het knopje drukt lijkt me normaal, maar dat die flauwtjes brandt, is dat wél normaal?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Van dat lampje is wel normaal.
Kan het zijn dat er bij jou een nieuwere VC in zit? Eéntje die niet meer met het kastje is uit te lezen? Iets anders kan ik niet verzinnen, aangezien een VC normaal gesproken altijd wel lukt.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Het lampje mag flauw branden, maar check voor de zekerheid even het volgende; niet aansluiten op de computer, maar alleen de stekker erin stoppen. Het lampje moet dan uit blijven of heeeeel flauw branden. BIj indrukken moet het lampje dan gaan branden.
Verder luistert het inderdaad heel nauw. Probeer het nog eens met 3 seconden, 4 en 5 seconden drukken.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
HA + ABS computer lukte mij prima met een tijd van 3 seconden (Ik heb een TCT uit 1995, maar is laat op kenteken gezet dus komt ook uit modeljaar ‘94 )
De MM computer lijkt idd erg kritisch, ik heb die nog niet zover gekregen om het achterste van z’n tong te laten zien. Maar ik heb ook nog geen 10 minuten geprobeerd hoor.
Het door jou beschreven gedrag van het LEDje is overigens normaal. En bij de ene computer brandt het LEDje feller dan bij de andere (zonder te drukken).
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Als ik alleen de stekker in de aansteker stop, blijft het lampje uit.
Zodra ik massa maak met het knijpertje (of op een pin zet) gaat die flauwtjes branden.
Valt me wel op dat die bijvoorbeeld op de pin van de ECU harder flauwtjes gaat branden dan op de pin van de ABS.
En het is me net gelukt om de ABS computer uit te lezen.
Die gaf de codes: 12 - 25 - 31 - 32 - 11
Dat betreffen alledrie wielsensor.
Na het resetten bleef alleen code 31 staan, en waren 25 en 32 weg.
Maar het is me dus nog niet gelukt om de HA computer uit te lezen.
Zou het niet kunnen dat die op een andere pin zit dan E2?
De ABS heb ik immers onder E3 gevonden i.p.v. onder E1 wat in de handleiding staat…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 26-01-2010
- XM 3.0 ltr - V6 - 24V - 204 PK - Handgeschakeld,
Hallo Frank,
Ik kan helaas alleen maar C3 uitlezen. Stekker in sigarettenaansteker, Krokodilletje op C3, contact maken, lampje kastje gaat branden (startblokering eraf, anders krijg je foutmelding 56) en het kastjes leest het netjes uit.
Maar F1 is maar eenpins (Airco diagnostics) en dat is de onderste (dat zou dus F3 volgens de beschrijving moeten zijn)
Dus op die onderste pin van de Airco dianostics gaat er geen lampje branden!!!!!
Heb een XM 3.0 ltr - V6 - 24V bj dec. 1994
Mvrg
Benny
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Weet iemand toevallig tot hoever je kan uitlezen met een Citroën testkast 23A? Is dat ook tot zomer ‘97?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
In het lijstje oude draadjes tot leven roepen: bij deze.
Het MM lampje van mijn XM brand al een tijdje af en aan. Dus vandaag maar eens geprobeerd uit te lezen met een knipper kastje (wel zelf gemaakt, dus ik weet niet of ik wel recht heb op support )
Ik krijg het echter niet voor elkaar signaal te krijgen van m’n ecu. Uitlezen van de VC op pin E2 is geen probleem. Keurig door een hele rits codes gelopen waarna het controle lampje opeens ook weer brand bij het starten. Nooit echt aandacht aan besteed, maar wel leuk.
Het uitlezen van de ECU op C3 lukt echter met geen mogelijkheid, een aantal voorgaande posters in deze thread geven aan dat de timing nogal nauwkeurig is, maar waar hangt het dan precies van af? Is de tijd na het aandoen van het contact belangrijk? Of juist de tijd dat je de schakelaar ingedrukt houd?
Hoor graag tips.
Groet!
Milan
EDIT: het gaat om een 2.0 turbo CT uit ‘96.