In het kader `wat is er allemaal in NL` een inkijkje in een SM die de nederlandse wegen nog niet onveilig heeft gemaakt.
Die sinds 1991 in NL is
die sinds 1999 in mij bezit is,
die reeds beschreven is-wordt in SublieM,
die vorige zomer naar de garage thuis is verhuisd,
die eindelijk waarschijnlijk binnen 2 jr zal rijden,
die afgelopen 3 weken al meer aandacht heeft gehad dan al die jaren in de externe locatie.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hij is al bijna klaar toch?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Hij is al bijna klaar toch?
mwhooooohhhh
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hoi Gert Jaap,
Die achterlichtblokken,gaan die er gemakkelijk af??
En zijn die sockets,waar de lampjes in gaan vervangbaar?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blooper1963 schreef:Hoi Gert Jaap,
Die achterlichtblokken,gaan die er gemakkelijk af??
En zijn die sockets,waar de lampjes in gaan vervangbaar?
Ja van binnen uit. Het is het oude systeem. veertjes, formica plaatjes, plastic, enz.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi project, veel succes ermee!
Arjan Verkade schreef:Mooi project, veel succes ermee!
Ik doe m’n best.
@blooper: idd lampen vanachter bekleding met boutjes los te draaien, fittingen zelf als beschreven door Bogaard77.
Al het goede duurt (heel) lang…..
He hallo ! Mooie wagen!!!
Wij kennen elkaar van gezicht.
Ik heb je in 2001 aan de balie gehad bij het schade bedrijf waar ik toen werkte en heb je naar Koos gestuurd en resultaat mag er wezen!!
Inmiddels heeft mijn broer er ook een en zijn we druk bezig met de restauratie : 1970 bleu platine, zwart leer
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..
time flies…. zullen we maar zeggen, auto aantal jaren geleden al laten spuiten maar kwam er niet veel verder mee. Gelukkig is hij nu in mijn eigen garage en je ziet de auto groeien.
Zullen elkaar vast nog wel eens treffen denk ik.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Dat denk ik ook wel, wonen tenslotte niet ver van elkaar…. zomer’s kom ik wel vaker bij je voor de deur langs met een rode Mehari…. je woont langs de binnendoorroute tussen mij ( veendam) en mijn Broer
(Appingedam)
Succes met je project!!!
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..
Zo, alweer een jaartje verder. Gelukkig gebeurt er nog iets. Deuren zijn weer voorzien van inhoud, achterkant zit erin, kofferbakrubber erin, hemeltje er weer in, A-Stijlen, B stijlen en dashboard. Verder ligt de radiateur bij de lokale reparateur voor een 3 rijen blok. Niet goedkoop (460,-euri) maar wel jaar garantie. Klonk allemaal wel goed. Ze kijken meteen naar een nieuwe condensor. Tevens adviseerde hij voor een dichte plaat met 2 grote gaten voor de ventilatoren om tot een optimale koeling te komen. Het interieurdeel van de airco gaat er ook heen om te reinigen en geschikt te maken (eerst horen wat het kost). Sandenpomp kon hij gewoon leveren maar gaf aan dat er ook een ander type op kon (heb daar zelf geen idee van). Hij gaf aan dat hij het al eerder voor een SM had gedaan van een lokale klassiekerbedrijf.
Maar goed nu komen ook andere dingen om de hoek die ik klaar moet maken. Daarom heb ik nog een paar vraagjes die iemand wellicht beantwoorden kan.
1. welke kwaliteit bouten moet er gebruikt worden in het blok voor het vastzetten van de banaangeleider en de kettingspanner? Het is inch-schroefdraad maar in mijn destijds aangeschafte bouwpakket kan ik de oude boutjes niet vinden dus moet ze nieuw aanschaffen. Of heeft iemand ze over?
2. wat voor materiaal moet er gebruikt worden voor het busje waar de banaangeleider over scharniert? Ook deze kan ik niet vinden in mijn pakket.
3. Ik heb een paar alu delen van het koelsysteem die nogal aangetast zijn. Kan ik deze gewoon alu op laten lassen en vervolgens in model slijpen? Iemand hier ervaring mee? Zie de foto’s hieronder.
BVD.
Gert-Jaap
Al het goede duurt (heel) lang…..
GJ:
Als je boutjes in Aluminium zet heeft het geen zin beter als 8.8 staal te gebruiken.
Ik heb geen busjes onder de banaan geleider zitten. Je hebt inbusbouten nodig anders krijg je ze niet vast.
Alu oxidatie: Ik zou het gewoon gebruiken zoals het is, Het putje in je waaierhuis zit niet op een kritische plaats en de aansluiting van de kachelslang heeft nog 2 cm overlap of meer om af te dichten.
Die aansluting: dat ziet er meer uit als “gasinsluiting” tijdens het gieten als echt diepgaande roest.
Groet,
To err is human, not to err is divine.
Mooi project. Leuk. Binnenkort nog een brun scarabée erbij in NL.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
@citroensmgz: Ik bedoel nr 24, deze moet er toch in anders wappert de geleider om het boutje?
@robin visser: binnenkort is wel een wens maar of het haalbaar is????
Al het goede duurt (heel) lang…..
Gert-Jaap
24 is de “as” maar eigenlijk het lager waarom de kromme geleider draait, daar moet ook een plaatje onder, en dat “buisje” moet exact lang genoeg zijn ( 26,5 mm), om te zorgen dat de geleider “vrij draait), en de bout vast blijft zitten.
Je hebt 2 x 1/4 inch x 44,4 mm boutjes ( nr 26) nodig, maar tapbouten met een stuk zonder draad !. Staat alles nauwkeurig omschreven in het onderdelenboek. Ga er maar van uit dat het “engelse ” draad is geen amerikaanse UNC of UNF.
groet,
Peter
To err is human, not to err is divine.
Peter,
En maakt het materiaal nog uit van nr 24? Of kun je daar iets standaards voor gebruiken?
gr
Gert-Jaap
Al het goede duurt (heel) lang…..