Ok bedankt. Dat zal dan wel lukken.
Dan nog de dashverlichting. Die doet het nu helemaal niet meer. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat álle lampjes kaduuk zijn. Kan er ergens een stekker loshangen en zo ja waar moet ik die dan zoeken?
Hoort er achter de kachel/ventilatorbediening ook een lampje te zitten of verlang ik nu te veel luxe?
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Heb je een dimmer voor het dashboard en zit je daar toevallig met je knie tegenaan…?
Anders dashboard losnemen en stekker goed aandrukken cq lampjes vervangen.
Als je de draaiknop en de schuifjes van kachel/luchtstroom rustig van het dashje aftrekt kun je het dashje verwijderen.
Bij serie I zit er achter de draaiknop nog een schroef, weet niet of dat bij jouw serie II dashje ook zo is.
Dan kun je het lampje vervangen, stelt niets voor (10 min. werk).
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 06-05-2006
- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Sable Doré schreef:Er is een trekhaakje voor Keetje onderweg.
Zit er ergens een voorbereiding voor de bedrading?
Bij de BX heb ik destijds ijverig zitten solderen.
Gewoon achter het linker achterlicht aansluiten met aftakverbinders… Makkelijkste manier die ook nog eens origineel door de dealers zo is gebruikt bij het monteren van een trekhaak.
AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Michel, da’s gepruts.
Bovendien krijg je vroeg of laat problemen, want net als met kroonsteentjes komt er vocht ed in.
Ik zeg niet dat het niet gedaan wordt en dus niet kan, maar mooi is anders.
Op de sloop heb je voor een appel en een ei zo’n streng die je op de achterlichtunit klikt.
De andere stekker knip je er dan af en verbind je met de stekkerdoos van de trekhaak…klaar!
‘Spirit of avant-garde’
Zojuist getankt: kom nu op 1:16,4 op relatief korte afstanden.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
K-e-u-r-i-g!
‘Spirit of avant-garde’
Us Keetje benne zuunig!
Vandaag 1:16,6
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dat redt je met een negentienhonderd BiX niet…
Voor een autootje dat vooral op kleine ritjes wordt ingezet is het verbruik uiterst netjes.
‘Spirit of avant-garde’
Ja daar ben ik ook heel blij mee. Ik spaar nu behoorlijk op benzine. Verder zit het hele autootje veel simpeler in elkaar. Dat spaart allemaal kosten en dat kan ik momenteel goed gebruiken.
MBa@NL schreef:Sable Doré schreef:Er is een trekhaakje voor Keetje onderweg.
Zit er ergens een voorbereiding voor de bedrading?
Bij de BX heb ik destijds ijverig zitten solderen.Gewoon achter het linker achterlicht aansluiten met aftakverbinders… Makkelijkste manier die ook nog eens origineel door de dealers zo is gebruikt bij het monteren van een trekhaak.
Scotshblokjes… (ik weet niet precies hoe je het schrijft, ze zijn het niet eens waard om het goed te schrijven.. ) Gooi die maar fijn in de prullenbak Als je het goed wil doen ga je solderen of pak je een waterdicht amp-knijp-buisje en maak het zo aan elkaar. Solderen is het mooist en dan daarna een krimpkousje eromheen doen. Maar zo’n knijp-buisje werkt ook goed. Als je dan waterdicht neemt is het daar ook goed tegen beschermt.
Vandaag getankt: 583 km met 33,04 liters benzine.
Reken maar uit
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Is 622km op 32,02 liter ook goed?
Moest vanmorgen weer eens tanken (ik red het nèt niet om een volle werkweek op-en-neer Hengelo-Schoonebeek te rijden), en dit waren ‘Pino’s tankcijfers…
Eenmaal buiten Nordhorn kan het gas er redelijk goed op op de 403, alleen lastig dat er tegenwoordig zoveel rotondes zijn…en vrachtwagens…en trekkers!
Bovendien heb ik de kachelradiateur lek: stinken (!) en beslagen ramen.
Volgende week (want lekker kort) maar eens vervangen..
‘Spirit of avant-garde’
Ik heb het dash gedemonteerd en en aantal defecte lampjes vervangen.
Er doen zich nu twee problemen voor:
- de helft van de verlichting (snelheidsmeter) doet het nog steeds niet. Verder brandt, als ik het licht aanzet, het groene lampje dat daar bijhoort niet. De verlichting doet het gewoon.
- ik krijg de tachokabel niet teruggeduwd / getrokken. de tacho doet het dan ook niet meer. Ik zie onder de kap wel waar de kabel aan elkaar is gezet (daar zit zo’n koppeling met wartel) maar daar valt niets te trekken.
Iemand een idee hoe dat in zijn werk gaat? Of heb ik de boel gemold?
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wat bedoel je precies: krijg je de tellerkabel niet uit het dash of krijg je hem er niet meer in terug?
Er zitten twee kleine weerhaakjes aan de kabel, kijk maar eens goed naar de plastic dop.
Eruit trekken wil alleen als je op de juiste wijze in de dop drukt zodat de weerhaakjes iets open gaan staan en dan de kabel uit de teller trekt.
Terugduwen is gewoon duwen, de kabel klikt vanzelf.
Lampjes: is het kabelplasticje achter het dash (plastic plaatje met koperen soldeerbanen) nog goed?
Anders lampjes goed aandraaien, eventueel contactjes iets verbuigen zodat ze strakker in het dash gaan.
Stekkers op het kabelplastic goed aandrukken.
‘Spirit of avant-garde’
Bij het serie 2 dash kun je de kabel pas losklikken als je de klokkenwinkel zo’n 20 cm naar voren hebt gehaald. Die lengte kabel (zonder mantel) moet dan weer teruggeduwd worden door de geleiding die het begin van de doorvoer naar het motorcompartiment vormt. Dat lukt dus niet. Op een Engelstalig forum heb ik gevonden dat iemand gelijktijdig onder de kap moet trekken maar ik zie niet hoe dat zou moeten omdat de kabel daar uiteraard in een mantel zit.
Ongeveer 10 cm na de doorvoer (onder de motorkap dus) zit een koppeling met wartel vanwaar de kabel verder richting bak gaat. Als ik de wartel losdraai zie je aan het deel wat verder richting bak gaat een vierkante pen uitsteken die de kabel in de mantel richting tacho kennelijk moet laten draaien kennelijk via een vierkante bus maar dat kan ik niet zien.
Ik zal proberen of ik dat op de foto krijg.