21 van de 183
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 april 2010 08:32 PM
  [ # 301 ]

Ja dat klopt, dat is ook normaal.

Alleen als je na zo’n 430 km ruim 57 liter moet tanken dan vind ik het verbruik toch wel stevig.
Goed het is nu wat warmer, dus hopelijk gaat het weer de goede richting op.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 april 2010 08:33 PM
  [ # 302 ]

Turbo zelf doet het nog?

Citroen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 april 2010 08:35 PM
  [ # 303 ]

Ik had gister geen problemen om wat wielspin te krijgen Wink
Verder heb ik niet het idee dat ik vermogen mis.

Het metertje blijft gewoon in het midden staan…
Misschien zit er onder de kap iets los of vervuild, alleen ik heb geen idee in welke hoek ik het moet zoeken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 april 2010 08:38 PM
  [ # 304 ]

Er zit een slang van een mm of 6 die van het inlaatspruitstuk (of een van de luchtslangen) naar de turbodruk-zender gaat. Dat ding zit naast het koelvloeistof reservoir, in de buurt van het schutbord. Check eens of die slang nog heel is en of ie er nog op zit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 april 2010 08:40 PM
  [ # 305 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 april 2010 08:48 PM
  [ # 306 ]

Ik heb effe geen foto voorhanden, maar die slang zou bij een turbo 2 anders kunnen lopen als bij een turbo 1. Bij een turbo 1 loopt ie van het inlaatspruistuk ( bij de gasklep) naar de zender bij het schutbord en bij een turbo 2 dacht ik dat die slang vanaf de regelklep in één van de luchtslangen naar de zender loopt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 april 2010 08:53 PM
  [ # 307 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 april 2010 08:55 PM
  [ # 308 ]

Ik denk dat ik hem al zie lopen, op de 2de foto loopt het slangetje onder het KVS vat door.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 april 2010 09:01 PM
  [ # 309 ]

Dat is em inderdaad! en loop de rest van de slangen ook maar even goed na.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 april 2010 09:03 PM
  [ # 310 ]

Ja komt goed, ik heb er vorige week ook al 1 moeten fixen.

Ik denk dat ik maar eens 2 meter van die slang ergens moet scoren…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 april 2010 12:10 PM
  [ # 311 ]

De turbodruk meter doet het weer Cool

Met alle dank aan Yuri natuurlijk!

Eerst het slangetje zoals hierboven beschreven nagekeken, maar die zat aan beide kant vast en is verder nog netjes te noemen.
Daarna alle stekkers bij het kastje aan het schutboard schoongemaakt, gewoon even voor de zekerheid.

Daarna nog eens goed verder gekeken, bij de gasklep vandaan gaat via een T splitsing het slangetje 2 kanten op (zie eerste foto hierboven). De slang de andere kant op lag eraf aan het andere uiteinde.

Die komt uit onderop dit ronde dingetje naast die stang.

Het zou me niets verbazen als dit slangetje alleen bij een M25/667 motor aanwezig is.

Het slangetje 1 cm afgesneden, want dit was ingescheurt. Daarna kon die weer geplaatst worden.

Kan het hoge verbruik hier ook door komen?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 06 april 2010 12:22 PM
  [ # 312 ]

Dat scheurtje zou best wat invloed kunnen hebben als daardoor de verbranding niet meer optimaal is. Afwachten en verbruik bijhouden.

NB: Ik zag dat je voorlamp steenslag heeft, misschien even laten repareren voordat hij gaat lekken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 april 2010 09:35 PM
  [ # 313 ]

Het uiteinde van het slangetje was wel een beetje gescheurt, maar hierdoor was het slangetje er helemaal af gevallen Wink

Als ik nu naar de totaal onbetrouwbare benzine meter kijk lijkt het verbruik na zo’n 160 a 170 km wat beter te zijn, maar dat zegt nog even niks.

Net het 3de remlicht maar eens gefixt. De oorzaak was simpel, het ijzertje dat tegen het puntje van het bolletje zit had niet genoeg veerkracht om contact te maken. Verklaard meteen waarom die het een tijdje af en toe wel en af en toe niet deed Wink

Het wegvallen van de radio wat ik regelmatig heb lijkt in de deuren te zitten.
Toen gisteravond de radio weer was weggevallen en de bestuurdersdeur dicht gooide deed de radio het weer.
Dus net maar eens de speakers eruit gehaald en wat aan de draden gerommeld en nagelopen. Na verschillende keren de deur dichtgooien bleef de radio het doen. Totdat ik de bijrijders deur open deed toen stopt de radio Confused
Na die weer dicht te gooien deed de radio het weer…

Dus ook hier maar even aan de bedrading gerommeld en stekker opnieuw geplaatst.

Na nog wat met de deur bewegen bleef de radio nu spelen, maar ik vind dat nog geen garantie voor succes Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 april 2010 11:05 PM
  [ # 314 ]

De ruiten staan inmiddels ook weer in de RainX anti rain.
Van de week nog even proberen een sopje overheen te halen voordat we naar Limburg vertrekken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 april 2010 07:58 PM
  [ # 315 ]

Na een check blijken alle vloeistoffen nog prima op peil Smile
Even langs het tankstation om de banden te checken, daar ging natuurlijk wel wat bij, dus wel zo prettig om even gedaan te hebben voor dit weekend.

Nu ook maar eens de moeite genomen om de bestuursmat vast te zetten.
Ik weet niet of het jullie bekend voorkomt, maar bij mij schiet de bestuurdersmat altijd naar voren, vaak al na enkele 10tallen kms rijder, in andere auto’s heb ik daar veel minder last van.

Ik heb de matten nu met dezelfde clips vast gezet zoals die in mijn Xsara zitten, ik kwam ze toevallig tegen op de sloop.
Als iemand intresse heb schiet ik er wel een keer een foto van.

Profiel  
 
 
21 van de 183
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook