Dashboard demonteren
Giantsquid
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 06 april 2010 08:56 PM

Hallo Allemaal!

Ik ben op het moment een Cx aan het slopen, maar ik heb er geen weet van hoe ik het dashboard demonteer en de klok. 
Wie kan me hier tips geven. Heb aan de onderkant al schroeven weg gehaald maar verder vind ik niets.
De auto is al bijna gestript. Dan nog een vraag, is er nog iets wat ik er zeker vanaf moet halen voor mijn andere CX 1Serie.
Tevens te koop Douvri Motor 5 gang benzine CX 2.0 en eventueel de carrosserie van de CX 1Serie.
Heb de fan en handschoenkastje al eraf, alleen de boven helft zit er nog op, wie kan me helpen.

Alvast bij voorbaat Dank
    John

Als de CX het niet doet neem ik m’n BX

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 april 2010 09:23 PM
  [ # 1 ]

Ik moet nu even eten, maar zal straks uitleg geven met foto’s enzo. Altijd handig, die foto’s. Ogenblikje nog.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 april 2010 10:13 PM
  [ # 2 ]

In het motorcompartiment zitten ook nog een stel moeren. Het dashboard hangt met bouten door het schutbord heen. Gespiegeld op dezelfde plaatsen. Door het LHM-vat kan je er eentje niet zien, maar die is bij het expansievat wel te zien. Tussen het midden en het LHM-vat kan je nog twee moertjes zien zitten, die ook aan de andere kant zitten. Verscholen achter de waterslangen. Per kant zitten deze moertjes op dezelfde plaats.

Dan zitten er nog voor het bovenste gedeelte van het dashboard nog vier moeren. Onder bij de ruitenwisser. Dus meer in het midden van het dashboard. Links en rechts ook op dezelfde locatie.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Profiel  

Giantsquid
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 april 2010 04:37 PM
  [ # 3 ]

Bedankt tot zover, maar dat is al allemaal los, en dat is voor het handschoenkasje en alles aan de onderkant van het stuur.
Maar eigenlijk bedoelde ik echt het dashboard en de klok. In het motor compartiment zit geen schroef meer en toch krijg ik het dashboard er niet af.
Zijn hier nog speciale plaatsen waar schroeven zitten ?
Bij voorbaat Dank

John

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 april 2010 05:21 PM
  [ # 4 ]

Aha, mooi! Dan ligt de onderste helft er dus uit. Dan is het alleen nog goed kijken. Alle overige bouten moet je gewoon kunnen zien zitten. Ik weet niet meer hoe dat precies allemaal zit, maar ik weet wel, dat er niets geforceerd hoeft te worden omdat het klem zou zitten. Als je alle bouten hebt gevonden, valt het boeltje er zo uit. Goed kijken en een beetje logisch nadenken. Of heeft iemand misschien een mooi plaatje van dit deel van de auto?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 april 2010 10:33 AM
  [ # 5 ]

Wat een slecht antwoord van mezelf.

Hier een foto van de bovenkant. Onderaan de foto zie je twee bouten die door het schutbord steken. Links en rechts ook nog een bout, onderaan de A-stijl zo ongeveer. Die kan je zo zien zitten.

Het tellerhuis ga ik ook maar eens op de foto zetten.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 april 2010 11:09 AM
  [ # 6 ]

Op deze foto geven de rode pijlen aan waar het dashboard aan de auto vast zit. De groene pijlen geven aan waar het tellerhuis vast zit. De vierde groene pijl staat er niet, maar zit natuurlijk gewoon links van die tafel, waar je rechts ook een gat ziet met pijl.

Profiel  

Giantsquid
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 april 2010 08:05 PM
  [ # 7 ]

Bedankt voor je uitleg, het is gelukt. De hele auto is gestript. De carrosserie gaat tamelijk makkelijk eraf, ik heb nu veel geleerd met het demonteren van de CX. Komt goed van pas tijdens het reviseren van m’n nieuwe CX. Nogmaals Bedankt.

M.V.G. John

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook