Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
goedemorgen,
Bij mij lekt de drukregelaar. Ik vind dat een vervelend gezicht en wil dit verhelpen. De regelaar bestaat uit 2 delen. Ik heb weleens horen vertellen dat het bovenste deel vervangen kan worden door een exemplaar van een andere citroen.
Weten jullie welke modellen dezelfde drukregelaar hebben?
Mijn CX is een 20 Pallas, bj 1984.
Ik hoor graag van jullie
Jan
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je bedoelt de hogedrukregelaar? Die waar de voorraadbol opzit? Waar lekt het precies?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik bedoel inderdaad de hogedrukregelaar.
Hij lekt bovenop. Ik sta er nu niet bij, maar zo uit het hoofd is het bij de bout of moer waarmee hij zit bevestigd.
Maar het gaat mij dus om het bovenste deel, die zou verwisselbaar moeten zijn.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Volgens mij kun je elke hogedrukregelaar van een willekeurige LHM-hydropneumaat gebruiken.
Ze zijn bij alle Citroëns gelijk tot aan de C5-I denk ik.
Je kunt dus kiezen uit (vanaf 1967) -ID/DS/CX/GS/GSA/BX/XM/Xantia (tot 2001).
Ik zou de boel niet uit elkaar gaan trekken als ik jou was. Gewoon een demontagebedrijf zoeken of Bart Ebben of weetikveelwie die die dingen heeft liggen en in zijn geheel uitwisselen als dat nodig is.
Begin eerst eens met de leidingwartels stuk voor stuk voorzichtig iets aan te draaien. Het kan ook gewoon dat 1 van de leidingen wat los zit.
Hier zijn ze ook te koop:
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hogedruk regelaars van een BX/XM/ Xantia met stuurbekrachting die gevoed wordt via het beruchte verdeelblok zijn niet bruikbaar. De anderen wel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Het vernieuwen van 2 rubber ringen bleek voldoende.
Het lekken is nu over.
Jan
Laat me raden: rubber ringen onder 1 of ander plastic dingetje wat vast zit met 2 kleine pruts-imbusboutjes ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ja, die heb ik ook vervangen, maar de hoofdschuldige was die waar je bijkomt als je die stalen borgring hebt verwijderd.