1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
hydraulische leidingen
Bernie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 30 maart 2010 09:49 PM

T’s allemaal geregeld bedankt voor alle reacties..

Hallo, ik heb een bx Diesel en de hydraulische leidingen van de hydraulische pomp naar de verdeel bol is kapot aan de nippel.Ik heb een andere maar die is te kort.

Kan ik deze verlengen..of beter gezegd ..

is deze hydraulische leidingen te vervangen, verlengen door een stuk flexibele hydraulische leidingen??

Heeft iemand hier ervaring mee?

Vriendelijke groet,

BigB

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 maart 2010 10:13 PM
  [ # 1 ]

Unifix, op maat te maken en te buigen en onverwoestbaar. Je moet wel iets hebben om wartels mee op de nieuwe leiding te kunnen zetten. Geen idee hoe dat apparaatje ook weer heet. Vraag het eens bij een Citroënspecialist.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 maart 2010 11:13 PM
  [ # 2 ]

Dat is een goede oplossing voor alle leidingen behalve de dikke tussen pomp en drukregelaar .

Daar moet je een nieuwe ( occasie) voor zoeken , pogingen om deze te verlengen zijn zinloos .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Bernie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 30 maart 2010 11:22 PM
  [ # 3 ]

Is dat de 1/4 inch leiding..?

BigB

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 31 maart 2010 07:23 PM
  [ # 4 ]

Tussen pomp en HD-regelaar (daar waar de voorraadbol op zit) is 6,5 mm.
Van de HD-regelaar naar het ventiel/verdeelblok is 4.5 mm.

En de rest van de auto is allemaal 3.5 mm. Wink

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 04 april 2010 10:14 PM
  [ # 5 ]

haal gewoon een nieuwe bij de dealer dan ben je toch klaar?

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
Gepost: 07 april 2010 09:45 PM
  [ # 6 ]
BasisBIX schreef:

Tussen pomp en HD-regelaar (daar waar de voorraadbol op zit) is 6,5 mm.

6.32 als ik me niet vergis.

 

Hogedruk leiding is NIET te vervangen door flexibele leidingen die voor de retour gebruikt worden.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 april 2010 09:53 PM
  [ # 7 ]

Waterman heeft op zijn SM een flexibele drukleiding (is gewone hydrauliekleiding). Daarvoor heeft hij zelf verbindingsstukjes gedraaid en die op de slang (laten) persen. Het kan dus wel. Ik wil het ook.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Gepost: 07 april 2010 10:06 PM
  [ # 8 ]

Ik zeg niet voor niets “die voor de retour gebruikt worden”.

In BX, XM, enz zitten flexibele HD leidingen, echter is dit niet effe een standaard darmpje, en wordt dit niet met een slangklemmetje bevestigd.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 april 2010 10:43 PM
  [ # 9 ]

Dit bedoel je Very Happy


let wel de slang bij een SM is niet zo lang ,
maar dit is een “gewone” hydrauliche slang , kan je op elke lengte laten maken ...


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Gepost: 07 april 2010 11:00 PM
  [ # 10 ]

Mooie slang Walter!

Het zal idd “gewone” HD slang zijn, maar niet een retourslangetje zoals ik zei, die kunnen er niet goed tegen Wink

Hoe heb je deze gemonteerd? de originele slang op een vrouwlijk/vrouwlijk koppelstuk en dan deze erop?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 08 april 2010 07:11 PM
  [ # 11 ]

Misschien is hier wel een hydrauliekexpert vertegenwoordigd die zich geroepen voelt om deze dingetjes in “kleine” serieproductie te nemen voor ons??

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 april 2010 07:13 PM
  [ # 12 ]

Is het mogelijk om met zo’n slangen heel de BX te voorzien van HDleidingen? Want die roesten toch niet meer? En zijn gemakkelijker te monteren dan die stijve standaardleidingen…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 april 2010 07:13 PM
  [ # 13 ]

Nope , die koppelingen ( bovenste foto ) heb ik zelf laten maken ,
naar een modificatie van vader en zoon Plasmans ( SM met XM V6 )

deze passen mits enige aanpassing ( het bovenvlak van de pomp en drukregelaar moeten mooi pas gemaakt worden ) zo in de pomp en drukregelaar

Dan kan je een gewone hydraulic slang laten maken op de gewenste lengte .

Het rare is dat deze hydrauliche slang ,  ( werkdruk 400 bar ) gewoon beweegt telkens je drukregelaar opspringt .

Dus kan je je voorstellen wat die stalen leiding al die jaren te verwerken heeft gekregen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 08 april 2010 07:15 PM
  [ # 14 ]

Zo zijn er nog veel meer leidingen waar een goede oplossing voor gevonden moet worden, neem nu die vreselijke krullen…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 april 2010 08:16 PM
  [ # 15 ]
BunnY schreef:

Is het mogelijk om met zo’n slangen heel de BX te voorzien van HDleidingen? Want die roesten toch niet meer? En zijn gemakkelijker te monteren dan die stijve standaardleidingen…

Voor de 3.5 en 4.5 leidingen is de zachte ( roestvrije)  koper -nikkel leiding een ideale oplossing .

Kan je zo naar je hand zetten , RVS nippeltje erop , knobbeltje duwen en klaar .

verder is deze slang van de rol , en dus in elke mogelijke lengte aan te maken .

Heb ooit een Citroen agent gehad die een klant met een verlengde C35 camper naar mij stuurde omdat hij die lange remleiding niet ( snel ) kon leveren Very Happy

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook