23 van de 41
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Vermond’s BX’en: 19d gekeurd en nieuwe aanschaf
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 02 april 2010 12:54 AM
  [ # 331 ]

Ik heb me ook aardig ingedekt van te voren. We hadden nog één auto nodig, en ik had zoiets, ik wil wel rijden met mijn BX, maar dan moet er niet gezeurd worden als hij kuren vertoont. Er was niemand verder die zich aanboodt, dus zijn we met de BX gegaan Smile.

Ik heb er zelf namelijk niet zoveel problemen mee als ik pech krijg, we komen altijd wel een keer thuis.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 02 april 2010 11:53 AM
  [ # 332 ]
Mechuccio schreef:

Man, ik wil ook een type1!

Hier nog 1!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 02 april 2010 08:52 PM
  [ # 333 ]

Hebben de 16v’s mki 2 verschillende spanmechanismes gehad voor de hd-pomp? Eéntje heeft namelijk een spanrol, terwijl bij mijn andere de spanning wordt bepaald door de stand van de pomp. Bij deze auto lag de riem ook lekker de kabel van de bdp-sensor door te schuren, dat ter zijde Smile.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 02 april 2010 09:28 PM
  [ # 334 ]

Er is een mechanisme met spanrol en één met zonder spanrol.
Mijn MK2 heeft geen spanner, de afgebrande 16V had het niet en de andere 16V waar dat blok nu in hangt had het ook niet op zijn motor zitten. Op zich beter zo want die spanrollen krijg je toch nergens meer.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 03 april 2010 07:48 PM
  [ # 335 ]

Ah oke, nou ik heb nu in ieder geval beide versies, dus ik zie wel welke ik ga gebruiken. Die spanrol is zeker niet dezelfde als bij de reguliere 8v modellen gebruikt wordt?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 03 april 2010 08:09 PM
  [ # 336 ]

De rol zelf misschien wel maar de beugel waar hij aan hangt niet. Maar goed, je kunt altijd zelf iets fabriceren uiteindelijk. Met spanrol lijkt het me wat makkelijker om de boel op te spannen, zonder spanrol heb je ook nog altijd het geklooi van het vinden van een goede V-snaar, althans, alle exemplaren die ik op motortype/kenteken gekocht heb blijken net een fractie te lang waardoor de poulie van de pomp tegen de schakelstangen schuurt wanneer ik in de 3 of 5 rijd. Gelukkig heb ik een lanbouwspecialist in de buurt waar ik riemen op iedere gewenste maak zo uit het rek kan plukken.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 07 april 2010 11:54 PM
  [ # 337 ]

Hoe zit het eigenlijk met de hd-pomp zelf? Is deze uitwisselbaar met een ander type BX? Heeft alleen de diesel dezelfde pomp of hebben ze allemaal dezelfde? Er stond me iets bij dat de diesel en 16v een iets andere behuizing hadden omdat ze via de nokkenas aangedreven werden.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 april 2010 12:06 AM
  [ # 338 ]

Behuizing, of eigenlijk de beugel is iets anders en de poulie is kleiner omdat ie anders tegen de schakelstangen komt.
Ze zijn dus zacht gezegd niet heel gemakkelijk te krijgen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 april 2010 12:08 AM
  [ # 339 ]

Overigens heb je wellicht wel ruimte om hem aan de distributiekant van het blok te monteren, mijn carterpan heeft daar ruimte voor een aircopomp, daar zou hij aangedreven kunnen worden door de multieriem, dat is iets dat ik wellicht nog wel eens met de mijne ga doen. Als ik zie hoe de distributieriemen er na 40.000 kilometer uit zien heb ik toch het gevoel dat dat extra sjorren aan die nokkenas daar wel een beetje aan meehelpt.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 april 2010 12:17 AM
  [ # 340 ]

He Toon-e, jij bent er ook als de kippen bij he Smile, dank daarvoor. Ze zijn dus wel specifiek voor de 16v.. Mocht die van mij straks de geest geven dan ga ik ook zo’n oplossing bij de distributie-zijde overwegen. Al moet ik dan wel wat meer gaan hobby’en dan jij, want volgens mij heb ik geen airco-ophangpunten

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 april 2010 01:07 AM
  [ # 341 ]

Ach das dan meteen een reden om zo’n carterpannetje te zoeken en er een slingerschot in te (laten) zetten, dat is toch bij het ruigere gooi en smijtwerk wel een aanrader bij deze blokken Wink

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 08 april 2010 10:41 PM
  [ # 342 ]

@Jeroen: je trouwe onderdelenleverancier (ik dus Very Happy ) heeft nog wel zo’n carterpan voor je liggen… Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 april 2010 10:43 PM
  [ # 343 ]

He Geert, is 8v en 16v uitwisselbaar? Ik heb namelijk zelf ook nog een carterpan van een 8klepper met aircomontage-ogen. En ik heb zo’n gevoel dat die van jou ook van een 8 klepper komt?

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 08 april 2010 11:45 PM
  [ # 344 ]

Yep, van mij komt ook van een 8-klepper… Ik ben geen ervarings-deskundige, maar volgens mij zit er op carterpan-niveau geen verschil. Maar dat moet je zeker even checken bij de mensen die er wél iets van af weten?! Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 10 april 2010 05:03 PM
  [ # 345 ]

Ik heb net even de andere 16v verkast, en wat foto’s gemaakt:

Langzaam vs. snel:

Profiel  
 
 
23 van de 41
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook