Ik heb steeds vaker (nu twee keer achter elkaar) dat ik de sleutel wel in het contactslot krijg, maar deze niet kan draaien. Pas na een tijdje friemelen lukt me dat.
Conclusie: sleutel of slot is een beetje afgesleten. Ik heb het vanmorgen direkt met de reservesleutel geprobeerd, maar daarmee precies hetzelfde probleem. Dus het contactslot zal wel versleten zijn.
Als ik dat ga vervangen dan heb ik natuurlijk twee sleutels nodig: een voor het starten en de ander om de auto af te sluiten. Daar heb ik weinig zin in, dus het zal wel een actie worden om alle 4 sloten te gaan vervangen.
Is dit als set te krijgen op een gemiddelde sloop of moet ik daarvoor nieuw spul bij de dealer gaan kopen? En wat zou me dat gaan kosten?
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Goede vraag,
hier wil ik ook wel antwoord op.
Regards,
fr_nk_
Ik heb in al mijn jaren bij autobedrijven nog nooit meegemaakt dat het contactslot versleten was, in alle gevallen die ik ken was het toch echt de sleutel. Ik zou allereerst proberen wat er gebeurd met een nieuwe sleutel, die je besteld bij een Citroën dealer. (Bijmaken bij een sleutelboer levert namelijk een kopie van de versleten sleutel op…) Deze kan namelijk de sleutelcode opvragen. Ben je uit m’n hoofd twee tientjes voor kwijt en ik schat de kans groot in dat alles dan weer gewoon werkt…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Ik hoop dat het zo is (en ik zal ook eens wat contactspray in het slot spuiten), maar dan nog vind ik het een beetje vreemd dat het op het moment dat het met de ene sleutel niet gaat, het met de andere ook niet gaat. En mijn reservesleutel is de “garage” sleutel die ik echt nooit gebruik (ook niet als ik de auto bij de garage aflever).
En ik heb verder nooit problemen met de deursloten. Dat suggereert toch nogal dat het contactslot de boosdoener is.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Bij de BX’en gebeurt het vaak dat de sloten verslijten. Mijn contactslot is nu ook weer versleten (maakt slecht contact in de laatste stand), ken ook verhalen van BX’en waar de sleutel niet meer uit het slot te krijgen is.
Dus het komt vaker voor
Sloten kunnen wel verslijten, maar niet door gebruik. Het licht vaak aan de eneorme sleutelbos die je aan het contact hebt hangen.
Dat valt bij mij wel mee: een huisdeursleutel en de reclame van het autobedrijf waarvan ik hem kocht (de vierkante, in perspex gegoten, double chevron).
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?