bijvullen brandstofaddit
rombout
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 02 april 2010 08:13 AM

Ik krijg sinds gister, elke keer bij het starten van mijn C4GP, de melding “bijvullen brandstofaddit”. Dit zonder verdere waarschuwingslampjes o.i.d.. Alleen een piep en de melding op het display.
Iemand enig idee wat dit precies inhoud? Ik kan het in het instructieboekje niet terug vinden.

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 02 april 2010 09:55 AM
  [ # 1 ]

Eerste wat in me opkomt is de Eolyse-vloeistof, dat is het produkt dat zorgt dat alles voldoende op temperatuur komt om de roetfilter te laten werken.
Vermits je voorbij 150000 km zit blijkbaar, is dit ook voor de hand liggend, zover ik op dit forum heb gelezen is dat de km-stand waarond de Eolyse op is.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 02 april 2010 11:19 AM
  [ # 2 ]

Klopt, is voor je roetfilter. Maar dan heb je inderdaad al wel de nodige kilometers gemaakt denk ik?

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
rombout
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 02 april 2010 05:21 PM
  [ # 3 ]

Inmiddels inderdaad al 160.000 op de teller.

Zojuist even bij de garage geweest.
Bijvullen hoeft niet direct, het is nu nog een waarschuwing voor een “laag nivo” van de vloeistof. Daarom ook geen lampje op het dashboard wat blijft branden.
Wordt over 2 weken meegenomen bij de 160 beurt en de eerste APK

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  
 
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 02 april 2010 05:30 PM
  [ # 4 ]

Nog steeds een fijne auto na zoveel kilometers? Gewoon benieuwd, mijn volgende auto zou zomaar een C4 Picasso kunnen zijn.

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
rombout
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 03 april 2010 04:46 PM
  [ # 5 ]
jschijvens schreef:

Nog steeds een fijne auto na zoveel kilometers?

Ja en Nee ... klinkt raar, maar dat is toch echt mijn gevoel / beleving.
Qua reisauto en bagageruimte is hij echt fantastisch, alleen ik heb heel erg veel last van kleine storingen, waardoor er (zeker de laatste maanden) veel garage bezoek nodig is, en dat begint lastig te worden.
Ik ben een lease rijder en heb inmiddels een andere auto besteld .. helaas geen C4GP meer, maar een Skoda SuperB. Ik heb bij mijn keus gekeken naar de euro’s en zitcomfort. Voor minder geld krijg ik in de SuperB nu veel meer ruimte (ik ben > 2 meter - dus beenruimte is belangrijk) en meer luxe (maar dat laatste is bijzaak geweest).

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  
 
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 03 april 2010 05:00 PM
  [ # 6 ]

Wat voor kleine storingen bedoel je? Daar ben ik toch wel benieuwd naar, zeker omdat ik het allemaal zelf mag betalen (of liever gezegd, moet).......

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
rombout
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 09 april 2010 08:18 AM
  [ # 7 ]

Veel van onderstaande punten zijn al in de diverse draadjes aan bod gekomen hier op het forum.

- Allerlei controle lampjes gaan “spontaan” branden, zelfs als er niets aan de hand is (blijkt dan na controle in garage). Daarvoor is de gehele display al een keer vervangen geweest ... zonder resultaat ...
- Brandstofmeter
- electrische raambediening bestuurder (raam gaat niet meer dicht). Ondanks nieuwe raammotor nog steeds af en toe last hiervan.
- Ondanks twee keer een modificatie blijft er bij het achter uit rijden een piep / gillend geluid
- EB6V regelmatig schokkend
- Lampen gaan vaak stuk .. gemiddeld om de 15k heb ik nieuwe nodig.

Geen storing, maar zaken waar ik wel “last” van heb zijn:
- zijwind gevoeligheid
- Fragiele lak op motorkap en binnen zijde deuren. Als de gordel er wel eens per ongeluk tussen komt dan zit er direct een redelijke kras op
- Onregelmatige banden slijtage
- Het verbruik is aan de hoge kant. gemiddeld 18% hoger dan de fabrieksopgave
- Vaak rammeltjes en kraakjes - zeker als de temperatuur buiten wat hoger wordt (als de zon begint te schijnen). Bepaalde materialen zetten dan blijkbaar uit / krimpen ...

Al met al voor mij reden om eens een andere auto te gaan rijden.
Daarnaast is Citroen (C5 en C4GP) behoorlijk duur geworden in de lease.

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  
 
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 09 april 2010 06:21 PM
  [ # 8 ]

Hier word ik niet echt vrolijk van als ik dit allemaal lees. Toch bedankt voor het antwoord!

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
noorman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 03-03-2010

- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
Gepost: 09 april 2010 07:29 PM
  [ # 9 ]

ik heb nu 26000km op de teller en herken wel een paar dingen uit de post van rombout.
vooral de lampjes zijn schrikbarend en ik wou dat het bij de 15k was maar bij mij is het al bij de 2k
en dan vervang is ze allebei gelijktijdig
nu rij ik 220km per dag en heb je natuurlijk in zweden en noorwegen de verlichting altijd aan
ze hebben nu ook bij de garage voorgesteld om hem een keer smorgens na een hele nacht gestaan te hebben door te meten
of misschien bij het starten een te hoge spanning doorgegeven word
maar vervelend is het
ik koop nu goedkope want ook de dure die branden net zo hard door
maar de garage beweerd dat er longlife lampjes in moeten en dat die langer mee zouden moeten gaan.
maar ik heb nu in de 26k al 4 keer vervangen.
voor de rest nog geen ekstreme piepjes en kraakjes
soms wat boven de zonneklep of er iets beweegt en bij het achteruitremmen een bonkje tijdens het remmen
(is volgens de garage de remblokjes die er los inliggen.

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 10 april 2010 03:59 PM
  [ # 10 ]

Wat de lampjes betreft lijkt het me exemplarisch.
Ik heb achteraan 1 maal een remlicht moeten vervangen, op 43k km.
Vooraan links was het op 40k km en rechts rond de 43k km ook.
Na de rechtste vervangen te hebben, 200 km later : rechts weer kapot, bleek dat lampje letterlijk ontploft was in de lichtkast (zitten nog kleine stukjes in, was wel blanco merk van auto5), dan maar weer vervangen, dus nog op 43k km, en geen uitval meer gehad (nu 48k km).

maar even on topic: weet de TS nu of het de Eolys is of was het toch nog iets anders?

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
rombout
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 11 april 2010 11:24 AM
  [ # 11 ]

Weer terug on-topic:
Het is inderdaad de vloeistof die gebruikt wordt om het roetfilter schoon te houden (letterlijke verwoording van de monteur).
Normaal moet dat bij elke beurt nagekeken worden en zou deze melding niet mogen komen. Waarschijnlijk is het bij de laatste beurt over het hoofd gezien ..... confused
Het was echter niet dusdanig ernstig dat ik direct moest bijvullen. Meer een melding die aangeeft dat het nivo laag is. Deze week mag de C4GP voor zijn 160k onderhoud en dan wordt e.e.a. weer bijgevuld.

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 11 april 2010 12:34 PM
  [ # 12 ]
rombout schreef:

Veel van onderstaande punten zijn al in de diverse draadjes aan bod gekomen hier op het forum.
Al met al voor mij reden om eens een andere auto te gaan rijden.

Ik heb 2 keer moeten lezen om mij zelf er van te overtuigen dat dit niet over mijn auto gaat Sad

rombout schreef:

- electrische raambediening bestuurder (raam gaat niet meer dicht). Ondanks nieuwe raammotor nog steeds af en toe last hiervan.

Alleen hier had ik geen last van….......... tot vorige week, eerst heeft de garage de unit met schakelaars vervangen, heeft niet geholpen, nu gaat hij volgende week terug voor en motor + besturing.

De auto heeft ondertussen nu 4 keer bij een spuiter gestaan voor allerlei krasjes, de spuiter zegt letterlijk nog nooit een auto gezien te hebben waar de lak zo dun van is.

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook