Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Of het koelwatervat is te hoog opgevuld !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
@ walter
dat denk ik niet! maar wat zou volgens jou het juiste peil zijn dan?
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Binnenin het reservoir is een opstaande rand .
dat is het maximum niveau .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
opstaande rand?? ik het er zo’n grijs ding in zitten….
ik vul mijn peil altijd af tot 4 cm onder de vulopening zo is mij geleerd op school…
maar goed, ik heb er dus een grijs ding in zitten die aan de onderkant dicht is.
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
Gewoon helemaal volgooien, wat teveel is word er vanzelf uitgegooid.
Het peil zakt dan iets in dat grijze ding en zal op de helft blijven steken, of iets hoger.
Als het peil op dat punt blijft is er niets aan de hand, maar zakt het tot onder het grijze ding, dan verlies je kvs.
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
precies, bij mij blijft het dus ergens onder aan staan. te weinig naar mijn weten….
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
En zakt het dan ook verder als je niet bijvult of zie je het borrelen in het vat?
Ik denk steeds meer dat je radiateurdop gewoon slecht is, bij een bepaalde overdruk hoort deze open te gaan en het teveel aan kvs (overdruk) te lozen. Als deze eerder open gaat, dan word er kvs geloosd, terwijl er voor het koelsysteem nog geen gevaarlijk hoge druk is.
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
volgens mij blijft het zakken want dan gaat het stop lampje branden op het dash…
maar zover is ie nog niet weer geweest! ik heb hem sinds zondag niet meer bijgevuld en het gaat nog steeeds goed. peil nog steeds onderaan het grijze ding.
waar kan ik zo’n dop scoren?
groeten, Henk
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
Een dop kun je gewoon op chassisnr. kopen bij de dealer, dan weet je zeker dat je de juiste krijgt.
Hoeveel heb je sinds de laatste keer bijvullen gereden?
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
150 km ongeveer..
maar… ik heb het gevonden hoop ik!
vandaag reed ik naar huis en ineens een beste pluim stoom onder de motorkap vandaan. de slang vanaf de radiateur naar het motorblok is gescheurd net achter een slangklemmetje.
zojuist een nieuwe besteld bij de dealer. 143 pegels
mjah beter als een nieuwe koppakking! jammer genoeg moet ie bij citroen nederland wegkomen en kan hem pas zaterdag ophalen.
groeten henk
ps: ik hou jullie op de hoogte
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
ZX1.4i schreef:Gewoon helemaal volgooien, wat teveel is word er vanzelf uitgegooid.
Ja op het zwakste punt inderdaad. Rot als dat op dat moment niet je drukdop is… Dan heb je dus echt lekkage.
Dat zal zo’n vaart niet lopen. Als je dop namelijk niet het zwakste punt is, zou je even goed lekkage krijgen het duurt wellicht alleen iets langer. Beetje nutteloos commentaar naar mijn mening.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Inderdaad, zoveel zwakke punten zitten er ook weer niet in het koelsysteem, welke het kunnen begeven voordat de dop open gaat, als ik me niet vergis is dit 1,4 of 1,7 bar. De radiateurs, slangen, waterpomp en het blok kunnen veel hogere drukken aan.
@Henkvdwijk, prijzig slangetje, was er niets iets universeels op te beunen?
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 03-03-2010
- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
vond het ook al vreemd om te lezen
vaak als je systeem vol lucht zit heb je totaal geen warmte in de kabine
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
@ zx1.4i
ik had die slang al een keer eerder lek gehad en toen een stukje buis er tussen gebeund! die slang is nu dus gewoon goor… mjah er zitten 2 vertakkingen aan en daarom kan er niet iets universeels tussen.
ik heb eerst niks van deze lekkage gemerkt omdat het waarschijnlijk alleen onder druk lekte (haarscheurtje ofzo) maar nu is het dus wel overduidelijk. ik hoop dat dit het hele kvs verlies probleem oplost en dat er niet wat erstigers aan de hand is.
groeten,
henk
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13