Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Mooi gedaan
Goed bezig met deze mooie bx.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
prachtige auto, prachtig werk, enorm goed bezig!
Kunnen vele een puntje aan zuigen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Na een jaar vond ik het weeres tijd worden om mijn topic af te stoffen…
Ook heb ik inmiddels weer bobbeltjes onderaan enkele portieren
Heeft iemand adviezen? Ik denk namelijk als ik er nieuwe portieren in laat zetten die ik laat spuiten, ik het na verloop van tijd weer heb omdat dat staal gewoon slecht is? Verder heb ik geen idee wat ik kwijt ben met zo`n geintje?
Raden jullie mij verder aan om de auto voor de rest ergens mee te laten behandelen, gezien het feit hij altijd buiten mag slapen.. Zo ja met wat?
Groeten
Jos
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Mijn Digit én GT hebben beide een dinitrolbehandeling gehad vroeger. Daarom zijn ze nu nog hard maar… wel bobbeltjes onder aan de deuren.
Bij de Digit heb ik het zo gelaten aan de buitenkant maar wel de binnenkant schoongemaakt en met RX5 behandeld en toen dat droog was helemaal volgespoten met fluidfilm. Die bobbeltjes zijn iig niet groeter geworden.
Bij de GT wil ik een nieuw portier inzetten en dan eea laten spuiten. Ook gaan die deuren nog vol met fluidfilm.
Roest weghalen heeft niet zoveel zin want zoals je ziet komt het dan gewoon terug, hoewel ik niet weet of je na het spuiten nog de hele binnenkanten volgegooid hebt met lekker dun vet spul.
Nieuwe (type 2/3 portieren blijven eigenlijk gewoon goed.
WOW wat een super mooie BX.
16 TRS is ook het type dat ik moet hebben ooit, type 1 is en blijft het mooist!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
woutersmits schreef:
Roest weghalen heeft niet zoveel zin want zoals je ziet komt het dan gewoon terug, hoewel ik niet weet of je na het spuiten nog de hele binnenkanten volgegooid hebt met lekker dun vet spul.
Ik heb de auto laten spuiten en er zelf verder niets aan gedaan, wel is er - ik meen zilvercoating??! of iets dergelijks - gebruikt wat het terugkomen van de roestblaasjes zou moeten uitstellen.
BANZER schreef:
WOW wat een super mooie BX.
16 TRS is ook het type dat ik moet hebben ooit, type 1 is en blijft het mooist!
thnx, het is een 16 RS BTW
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het is echt een plaatje idd
Gauw inderdaad alles wat maar vol te spuiten is volspuiten met vetzooi (behalve dan het interieur)
Dit zijn die BXen die bewaard moeten blijven!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
die roest in de deuren komt namelijk van binnenuit… Tenzij er een lakbeschadiging zat natuurlijk.
Inmiddels weer een tijd verder!
De BX rijdt nog steeds perfect, in november zijn jaarlijkse beurt gehad.
Nu ga ik over een aantal weken auto vd zaak rijden
en zit ik te overwegen om mijn BX (die volgend jaar belastingvrij is) te stallen
of eventueel te verkopen.
Nu vroeg ik mij af of er hier belangstelling is om mijn bx te kopen voor een fatsoenlijke prijs.
(ik moet er dus niet vanaf en is in mijn ogen dus wel meer waard als de slooppremie die ik ervoor kan vangen!)
Op wat bobbeltjes onder aan de portieren na is hij in perfecte staat en altijd dealeronderhouden.
(ik ben de 2e eigenaar)
Gr Jos
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Er zal zeker wel belangstelling zijn. Maar verwacht niet heel veel meer dan de slooppremie. Al trekken de prijzen voor de (bijna) belastingvrije wel aan. Biedingen voor de (minder mooie) 1400’s die laatst te koop stonden lopen tot rond de 1000 euro. Breaks zijn een stukje duurder maar ook veel zeldzamer.
Jouw auto is wel erg mooi met dat bruine interieur dus je kunt het altijd proberen voor een prijs die je in gedachten hebt (niet geschoten enzo). Of even wegzetten en belastingvrij verkopen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mooi ding zeg! Het is eigenlijk dezelfde als ik heb, maar dan zonder deuken en krassen!
Ik denk dat je wel mag verwachten dat je er € 1000 voor kunt krijgen, (veel) meer zal nog best lastig worden…
De kleur is fantastisch, en een type 1, dat maakt ‘m leuk. Automaat moet je nou eenmaal liefhebber van zijn, maar die van de BX vind ik iig niet te versmaden?! Ben benieuwd of Pieter (Bunny) zin heeft in wéér een invoer-traject, want deze auto zou wel in het zoekplaatje van hem passen (waar-ie althans laatst over sprak in z’n topic)?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Moet ik eerst het topic eens voor doorlezen (om me wat in te lezen over het hoe en wat van dit model) maar wie weet… (ik dacht meteen ook van ‘hey… wie weet ’ )
Invoeren… weet niet of ik er nog aan ga beginnen maar heb al wel begrepen dat er nog andere manieren zijn om een auto in België op de weg te krijgen
dank voor de reacties… ik ga nog maares goed nadenken wat ik er precies mee wil doen. Weet iemand hoellang je je no claim jaren kunt behouden zonder auto?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Dat weet ik niet maar ik weet wel dat ik maximale monetaire winst in ruil voor het voorbestaan van dit vehikel verschrikkelijk zonde zou vinden.
Groeten van een type 1 automaten liefhebber.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY