is het al licht???
ik wil weer verder…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Stuurkogel hoeft niet los….
alleen fusee. Een trekker is wel lekker!
Of: even een pijp tussen de stabilisatorstang en het subframe steken en er op gaan hangen terwijl iemand anders met een hametje tegen de draagarm slaat ( niet heel hard slaan) Nooit op het draadeind van de fusee slaan!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
WOOHOO
ik ben weer een stapje verder
maar ....
ehm… ops:
ik krijg de homokineet nie los…
iemand nog tips???? ops:
byung schreef:WOOHOO
ik ben weer een stapje verder
maar ....
ehm… ops:
ik krijg de homokineet nie los…iemand nog tips???? ops:
Heb je de hoes al verwijderd?
Als dat het geval is dan is het alleen nog maar een flinke tik tegen de rand van de homokineet en dan hoort ie er zo af te springen. Je dient dus naar je toe te meppen als je naast de auto zit of staat en die klap kan best hard zijn.
Overigens is het wel zaak om daarna te kijken of het veerringetje dat om de as zit, hiermee blijft straks de homokineet weer vast zitten, heel is gebleven bij het verwijderen. Deze ringetjes sneuvelen vaak waardoor je de homokineet niet meer kunt vastzetten….
ehm…
hoes is der voor de helft af… zat een scheur in ter grote dat je denkt: ehm… juist…
maar goed…grote ring is der afkleintje zit der nog op… van de hoes dan…
heb net al ff zitten timmeren op de homodinges maar ding blijft moer vast zo weer verder hameren
trouwens wat voor hamer is beste?? rubberen??
byung schreef:ehm…
hoes is der voor de helft af… zat een scheur in ter grote dat je denkt: ehm… juist…
maar goed…grote ring is der afkleintje zit der nog op… van de hoes dan…
heb net al ff zitten timmeren op de homodinges maar ding blijft moer vast zo weer verder hameren
trouwens wat voor hamer is beste?? rubberen??
Kan met een gewone hamer, maar het moet echt één ferme harde klap zijn. Zacht tikken werkt niet. Ik hoop wel dat je op de juiste plaats aan het timmeren bent…
De beste hamer is een handmoker van ongeveer een kilo. Houdt terwijl je slaat met je andere hand de aandrijfas tegen omdat deze anders uit de versnellingsbak kan schieten en daarbij verlies je gegarandeerd je versnellingsbak olie! Dit laatste geldt allen voor de linker aandrijfas.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!! jawel jawel hij zit er op… ik heb godsamme 2 of 3 dagen (ben de tel kwijt) gespendeerd om een aandrijfashoes te vervangen, een onderdeel van maarliefst 13 euro!!!! maar dat mag de pret nie drukken!!!
HIJ ZIT ER OP!!!!
heheheheheheheehhee
anyway thx voor alle geduldige hulp
oh ik heb trouwens niet zo’n fuseetrekker oid gebruikt…
en heb uit frustratie de hele aandrijfas maar uit het differientieel(oid) getrokken om de homodinges daarna zittend op een stoel der af te slaan
maar… alles doet ut nog… hij rijdt zelfs nog
op naar de volgende klus
byung schreef:
en heb uit frustratie de hele aandrijfas maar uit het differientieel(oid) getrokken om de homodinges daarna zittend op een stoel der af te slaan
maar… alles doet ut nog… hij rijdt zelfs nog
op naar de volgende klus
Gefeliciteerd met de geslaagde reparatie, maarre, je hebt toch wel versnellingsbakolie bijgevuld nadat je de aandrijfas uit het differentieel hebt getrokken?
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
yeah, way to go… is er ook een foto rapportage van?
ehm versnellingsbak olie???
neemt die versnellingbak nie gewoon de olie van de motor???
waar zit der een gat om de olie voor de versnellingsbak bij te vullen???? ops:
byung schreef:ehm versnellingsbak olie???
neemt die versnellingbak nie gewoon de olie van de motor???
waar zit der een gat om de olie voor de versnellingsbak bij te vullen???? ops:
Ligt er aan welke motor er in je BX ligt. Een 1400 heeft geen aparte versnellingsbakolie en de 1600 en 1900-modellen wel.
Versnellingsbakolie vul je bij via de zijkant (bestuurderszijde) van de versnellingsbak. Achter het linkervoorwiel zie je de zijkant van de versnellingsbak. Hier zit één grotere bout tussen alle andere bouten in. Die grotere bout is de vulopening. Bijvullen totdat het net uit het gat loopt. Er hoort 1,8 l. versnellingsbakolie (geen motorolie) in als de versnellingsbak leeg is.
Heb je een 1400 dan kun je de motorolie op peil brengen.
ik dacht dat ik al klaar was…
Eric Vertogen schreef:byung schreef:ehm versnellingsbak olie???
neemt die versnellingbak nie gewoon de olie van de motor???
waar zit der een gat om de olie voor de versnellingsbak bij te vullen???? ops:Ligt er aan welke motor er in je BX ligt. Een 1400 heeft geen aparte versnellingsbakolie en de 1600 en 1900-modellen wel.
Versnellingsbakolie vul je bij via de zijkant (bestuurderszijde) van de versnellingsbak. Achter het linkervoorwiel zie je de zijkant van de versnellingsbak. Hier zit één grotere bout tussen alle andere bouten in. Die grotere bout is de vulopening. Bijvullen totdat het net uit het gat loopt. Er hoort 1,8 l. versnellingsbakolie (geen motorolie) in als de versnellingsbak leeg is.
Heb je een 1400 dan kun je de motorolie op peil brengen.
Voor een oude 1400 met liggende motor geldt dit wel. Voor een nieuwere (vanaf rond 89 gemonteerd) staande 1400 motor (TU motor) zul je apart versnellingsbakolie bij moeten vullen zoals bij de 16/19/diesels.
Wacht er niet te lang mee want als er niks uit kwam lopen bij het demonteren van de aandrijfas is het niet best. Dan rij je vermoedelijk al tijden zonder of met weinig versnellingsbakolie rond.
Groet,
Marten
der kwam wel olie uit ja… maar dacht dat dat dus dezelfde olie was als de motor zeg maar…
ut gaat trouwens om een 1.9 tzi uit 90
ik ga ff zoeken naar die grote bout…
maandag maar ff nieuwe olie kopen
thx again