Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Komt goed jongens, komt goed Zo booming is de economie nu ook weer niet, dat de CX’en als broodjes de deur uit gaan
Way out in the water, see it swimming.
Voor normale CX-en niet. Voor umieke dingen als een laagdaksprestige met elektrische buitenspiegels, 5-bak en gas voor weinig wel.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik ga die eigenaar ook maar eens een mailtje sturen, of ie er nog is…... ik heb nog geen laagdak prestige
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Het is, dat ik geen oneindig grote garage heb, want zo’n laagdaks voor dat geld, da’s best leuk. En ik denk, dat het best wel ‘ns de ‘perfectste auto voor dagelijks gebruik’ zou kunnen zijn met dat gas erin. Want zeg nou zelf, ten opzichte van die lekkere groene verdient die zichzelf wel terug voor die E 1.500, verschil….

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
*trommelgeroffel*
Vanavond om 19:00 is het zover! We gaan bij de Prestige kijken! Wie is we? Nou, via Jaco (jmmj) is Dr. Theo bereid gevonden om zijn expertise los te laten op de wagen. Dus, met z’n drieën gaan we vanavond kijken! Ik zal proberen om ‘s avonds nog wat foto’s en natuurlijk een verslagje op het forum te zetten!
We wachten in spanning af ! Het zou leuk zijn. En dan gelijk door naar Limburg zondag ?

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
vergeet je portemonnee niet !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Yeah, het gaat gebeuren… Tot zondag Niels!

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Zo. We zijn terug. Ik zal eerst even wat andere dingen oppakken, en dan proberen of ik vanavond nog wat kan posten, anders wordt dat morgen. Eén ding is zeker: we zijn weer een stap dichter bij een Prestige

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Spannend….!

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gister om 19:00 opgehaald door Jaco in zijn prachtige Cassis GTi, wat een ervaring. Afgesproken op een parkeerterrein waar de de verkoper zouden ontmoeten, maar die liet nog even een half uur op zich wachten, helaas. Gelukkig hebben we een halfuur om de Série 2 van Jaco heengelopen en hebben we het gewoon lekker over CX’en gehad, zo wordt wachten wel aangenaam, haha! Afijn, daar kwam ze aangezweefd, Jaco zag haar eerder dan ik, maar ik weet niet wat dat is hoor… ik werd er gewoon stil van toen ze naast ons stil kwam staan…
Anyway, met twee CX’en in collone, op naar Dr. Theo. Die woonde gelukkig vlakbij en daar waren we dan ook zo. Het huis was direct te herkennen aan de 2 CX’en en 4 XM’en voor de deur We wilden wegrijden, maar toen hij de kleur van de laagdakker zag, zei hij dat we nog heel even moesten wachten, i.v.m. een vriend die bij hem zou komen klussen. Volgens Theo zou dat wel een leuk fotomomentje worden. En ziehier, inderdaad
Nog een Serie 1 Prestige. Wel een hoogdakker (en met het vinyl eraf, i.v.m. dezelfde roest). Zo is goed het verschil te zien. Nogmaals een bevestiging dat een laagdakker mooier is!
Ik overigens in het grijze vest, voor wat dat waard is Maar goed, daarnaa zijn we vertrokken, en Theo wist een route waar we direct de hydrauliek even konden gaan testen. Ik heb het zweet uit mijn handpalmen moeten vegen, toen we met 100 (!) over een drempel heen moesten… Onvoorstelbaar hoe een drempel verdwijnt. Er blijft gewoon niets over van zo’n ding! Zal Veilig Verkeer Nederland blij mee zijn, met die CX rijders
Het was een ritje van 20 minuten naar de garage, dus in die tijd heeft Theo het interieur nog even bekeken. Op wat kleine overkomelijkheden na (benzinemeter kapot, lampje in dashboard stuk, lampje achterin doet het niet) ziet het er prima uit.
In de garage, moest ze op de brug, en daar begon het echte inspecteerwerk natuurlijk. Ik zal hieronder puntsgewijs neerzetten wat de belangrijkste conclusies van Theo zijn geweest:
- Het dak. Het dak is echt slecht. Je ziet de roestblaasjes al door het vinyl duidelijk naar voren komen. Je weet niet wat daaronder zit, maar volgens Theo moeten we met het ergste rekening houden. Het dak verdient dan ook eerste prioriteit.
- Dashboard. Zolang het kapotte lampjes zijn valt het allemaal wel mee, zodra de vlotter in de tank het niet meer doet wordt het een ander verhaal. Kosten? Iemand hier een idee?
- Roest. Bijna alle plaatwerk heeft beginnende tot vergaande roest. Dit gaat gewoon in de papieren lopen en zal resulteren in een zo goed als volledige respray als je alles helemaal 100% wilt maken. Achterklep valt wel mee, motorkap is nu nog beperkt maar wel door op één plekje, linker voorportier is gewoon slecht en linkerachterportier is ook niet super. Het betreft hier dus wel zeldzame Prestige portieren… De rechterkant zal ook aangepakt moeten worden. In de beide voorspatborden zit ook al roest en gevreesd wordt dat de accubak ook behandeling nodig heeft.
- Ze heeft heel snel een hele goede antiroestbehandeling nodig. Volgens Theo:
de voorbehandeling is in dit geval net zo belangrijk dan wel misschien nog belangrijker dan de anti-roest behandeling zelf. Als je de rotzooi die er nog onder hangt er geheel afhaalt en de voiture vooral in droge omstandigheden uitlaat zal er zonder verdere behandeling bijna niets mee gebeuren behalve vliegroest. Ga je het weer afdekken dan moet de roest gewoon weg zijn dan wel permanent opgesloten worden en daar zit hem nu de kneep. Vaak is de voorbehandeling niet super en is er nog een beetje roest aanwezig, daarna wordt de auto helemaal volgespoten met een willekeurig goedje maar meestal hard dat uit en wordt er in de volgende jaren onvoldoende na-controle en bijwerken uitgevoerd. Er ontstaat dan ergens een opening en er komt water onder en het hele verhaal roest tien keer sneller weg terwijl je het niet ziet. Op het moment dat je het dan wel ziet is het vaak huilen en moet er een hoop schoongemaakt worden en veel gelast. Hier moet je dus met harde -op papier gezette- garanties werken wil je niet de -toch niet goedkope en uiteindelijk jammerlijke- boot ingaan.
- Motor zag er prima uit, draaide goed, maar meer was daar niet echt over te zeggen. Idem dito voor de versnellingsbak. Vergeet in dit geval niet dat alle onderhoud vanaf de import in 2005 bekend is en uitgevoerd is door een Citroen garage.
- Bodem ziet er, op wat vliegroest na, goed uit.
Dit is het zo ongeveer, ik moet nu weer wat dingen doen Nog een paar fotootjes voor de fans!
Vlotter enzo is niet zo boeiend, desnoods maak je een gat in de kofferbak dan kan je er zo bij. Maar die roest is wel iets om je zorgen over te maken, want als je nu al weet dat het ding straks strakgemaakt moet worden dan moet je daar of geld voor hebben, of de prestige mag niet zoveel kosten.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Klinkt allemaal niet echt overtuigend positief vind ik…

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
De prijs is er ook naar, T(h)ijs. En anders maak ik ‘m ernaar, want de roestproblemen zijn iets serieuzer dan in de eerste instantie werd doen geloven. Overigens is de linker voordeur echt slecht. Achterdeur is misschien nog te redden (hopelijk), en qua voorschermen gaat het alleen om het onderste stukje achter het wiel. Theo vertelde me dat ze die stukken standaard in het CX Club magazijn hebben, dus dat kan wel goed komen. De bodem zag er over het algemeen goed uit (vliegroest) behalve voor, daar begon ze ook al wat te roesten. Achterklep heeft een klein plekje en de motorkap heeft een klein plekje. Rechterdeuren hebben ook aandacht nodig, want daar begint ze ook al te bokken. Dit móet natuurlijk vertaald worden in de prijs. Theo vertelde mij, dat deze auto een goede basis is om perfect te maken. En daar kun je de tijd voor nemen, zodra ze onder dak staat. En dat kan bij mij, dus ik denk dat dat op zich wel snor zit.

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
graddus schreef:Klinkt allemaal niet echt overtuigend positief vind ik…
Kun je dat toelichten?