













































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als ik dit zo lees gaat dit em niet worden…Ding is gewoon rot op de meest ranzige plek: het dak. Daarbij dan dus al het plaatwerk… Ga je dit allemaal netjes laten herstellen dan ben je dus zomaar 5- tot 6000 euro verder. Als je het er al mee gaat redden, want je zal vrijwel al het werk moeten gaan uitbesteden denk ik.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Als je hem voor €4000 kan kopen en er zelf €5000 in wilt investeren, heb je voor dat bedrag een bijzondere auto. Ik ben alleen bang dat de eigenaar meer voor de auto wilt vangen…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die 5000 euro is toch wel krap denk ik Ree… Voor deze auto er weer écht mooi en strak bij staat heeft ie eerder 14000 euro dan 9000 euro gekost.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik heb voor het dak al € 800, - ingepland, op basis van de verhalen van mede-forummer cxgtit2. Verder kan ik volgens Theo (als de auto tenminste binnen kan staan, wat dus kan) op mijn gemak wel op zoek naar de deuren. Verder heb ik een zwager die lasser is, dus eventueel kan ik die (reeds aangebodene) vriendendiensten nog wel eens verzilveren
Aangaande de rotte deur: het gaat om een streep van ongeveer 40 cm. lang en 2 cm. hoog met blaasjes. De achterdeur zou eventueel nog te redden zijn.
Way out in the water, see it swimming.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
800 voor het dak? Wacht even hoor…er zit toch vynil op? Dus: dak laten kaalmaken, herstellen, strakmaken, spuiten, nieuwe vynillaag er op…. 800? X2 zul je bedoelen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Nelis Infra schreef:Ik heb het zweet uit mijn handpalmen moeten vegen, toen we met 100 (!) over een drempel heen moesten…
Zweet in de handen, tsk…je moet nog veel leren hoor Niels! De verkoper was ook duidelijk zelf geen CX-rijder want hij remde steeds af voor die drempels en eenmaal aangekomen vroeg hij of ik hem had kunnen bijhouden…gaap.
Was een leuke avond gisteren! Je werd inderdaad écht even stil toen de Grande Dame het parkeerterrein opdraaide, naast alle - zeker heel erg belangrijke - overwegingen over of dit een verstandige aanschaf is, wat ze mag kosten en wat er allemaal aan reparatie aan gaat zitten komen, moet je niet vergeten dat die reactie misschien wel het allerbelangrijkste is. Mijn CX heeft 100en kleine onhebbelijkheidjes en problemen maar elke keer als ik instap heb ik weer zo’n moment van ‘wat fantastisch dat ik hierin MAG rijden’... de hele avond heb ik jou een vergelijkbare reactie zien hebben, het kind-die-opgesloten-wordt-in-de-speelgoedwinkel-syndroom
Ik laat de techneuten lekker hun ding doen in dit draadje maar mijn gevoel neigt naar een ‘ja’: het model en uitvoering zijn zeer bijzonder, het interieur is mooi, de bodem is hard en het slechte plaatwerk is prima ammunitie om de prijs nog een flink stuk naar beneden te drijven. Veel sterkte met het beslissen en onderhandelen!
Jaco



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Hmm… ik zal Jim z’n verhaaltje nog eens opzoeken. Ik dacht toch dat ik dat goed had gelezen :S
Way out in the water, see it swimming.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ha die Jaco, thanks voor je bericht
Je hebt stiekem wel een beetje gelijk inderdaad. Wat een auto… pfff. Misschien ben ik al verkocht, haha. Mooie is dat mijn vader ook nog opbelde gisteravond, dat hij deze wel héél mooi vond Afijn, ik laat de ratio ook weer gelden, want uiteindelijk gaat het niet alleen om het verliefde gevoel, maar ook om de realiteit! En de realiteit is bij deze auto nou eenmaal: geld investeren. Part of the game, part of the game…
Way out in the water, see it swimming.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niels, weet waar je aan gaat beginnen. Onthoud dat je géén techneut bent, dat je geen onuitputtelijke bron van poen hebt en dat je wat plaatwerkherstel betreft afhankelijk bent van anderen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Way out in the water, see it swimming.
Simpel rekensommetje uit ervaring: kaal laten maken met hulp tegen euntarief en daarna plaatwerken tegen dezelfde voorwaarden. Vraag Yuri wat kaalmaken normaal gesproken kost en reken op minimaal 4 k voor plaatwerk plus spuiten en dat is cash zonder bon.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
waterman schreef:800 voor het dak? Wacht even hoor…er zit toch vynil op? Dus: dak laten kaalmaken, herstellen, strakmaken, spuiten, nieuwe vynillaag er op…. 800? X2 zul je bedoelen…
ehhhhhh. ik was afgerond 750 kwijt voor ‘t vinyl dak (materiaal zelf, oude eraf en nieuwe erop), dat was inclusief wat las werk !! als je erg veel moet laten lassen 200-250 erbij ? dat vinyl adres heeft ook zijn contacten. en ik ben tevreden !! (Niels, vooraf even bij mij wat tips vragen)
of zelf oude vinyl er al af halen (niet zo moeilijk), via die zwager van je wat laswerk laten doen vooraf. scheelt ook weer in die 750 euro !!
en ja, de prijs wat omlaag onderhandelen (als de airco ‘t niet doet ook onderhandelpunt). dan geld investeren in dak en plaatwerk.
inderdaad part of the game, part of the game… maar dan super mooi zweven !!
zijn geld waard ! ik stop er ook gewoon wat in, dan kan ik er tenminste verder mee, en van genieten !!
hopelijk jij straks ook !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
ehhhhhh. ik was afgerond 750 kwijt voor ‘t vinyl dak (materiaal zelf, oude eraf en nieuwe erop), dat was inclusief wat las werk !! als je erg veel moet laten lassen 200-250 erbij ? dat vinyl adres heeft ook zijn contacten. en ik ben tevreden !! (Niels, vooraf even bij mij wat tips vragen)
of zelf oude vinyl er al af halen (niet zo moeilijk), via die zwager van je wat laswerk laten doen vooraf. scheelt ook weer in die 750 euro !!
Een dak lassen van een laagdaks-Prestige is geen eenvoudig klusje dat heb ik wel geleerd.
Als je het niet goed doet dan komen er bobbels in het dak, niet strak.
Een oplossing is deels vertinnen maar dat is ook een hels karwei.
En nogmaals voor € 800, ben je er niet mee klaar.
Een vinyldak alleen kost al honderden euro’s.
Ik ben het met Waterman eens dat je er veel meer geld in moet stoppen wil je hem netjes en goed krijgen
wat betreft plaatwerk en dan wellicht nog een aantal technische zaken.
Wat wil de verkoper voor de wagen hebben eigenlijk?
Groet,
Mark
N.B. de andere prestige op de eerdere foto is de mijne en daar moet ik nog een vinyl dak op laten zetten en ik hoor daar al bedragen van diverse bedrijven van ongeveer € 750,-.
enjoy flying Citroën
Zie hier http://home.versatel.nl/patserij/prestige.htm wat er komt kijken bij het lassen van een laagdaks prestige. Tis wel erg traag bij mij.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Wat ik lees van Niels, moet ie echt rekening houden met minimaal 4 k voor het strak maken van de gehele carosserie. Het heeft volgens mij geen zin in te zetten op alleen het dak. Alle plekken moeten worden gedaan, anders slaat de rot snel toe. Deze laagdaks prestige is het, voor zover ik het hier lees wel waard. Wat ik de plussen van de auto vind, heb ik al ‘ns benoemd. Jammer dat er roest aan zit. Het was ook te mooi om waar te zijn. Maar als je ervoor kiest, de auto onder de strips roestvrij en strak te maken en niet geheel opnieuw in de lak, dan kan het voor heel veel minder. Heb ik ook gedaan met de mijne. En dat blijf ik denk ik ook doen. Gewoon steeds de roestgaten laten lassen en weer bijwerken. Dat hou je best wel een paar jaar vol.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl