Steenkool is om te stoken..
renz schreef:Higgy schreef:Lijkt wel een quote-wedstrijd…
Sorry Higgy zal niet meer gebeuren shit doe ik het toch!
To quote, or no to quote
Hehe hij is wakker….moest hem wel ff deze link sturen, maar het is gelukt hoor…
Renz, kwam je hierheen tijgeren?
Totaal aantal Berichten: 223
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Even een stok in het hoenderhok.
Ik ben het met de stelling van Jeroen eens (maar ook sinds kort hoor). LPG is zeker een goed alternatief voor benzine en diesel. Goedkoper, beter voor het milieu, handiger (twee tanks) en een veel betere verbranding in de motor. Dat je een beperkter actieradius hebt tov diesel of Benzine vind ik dus niet erg. 3x gas tanken a 40 cent de liter to 1x diesel tanken a 1,05 de liter…maar het kost net zoveel (uitgaande van 40 liter gas en 60 liter diesel).
1x 60 liter x €1.05=€63,00
3 x 40 liter x €0,40=€48,00
Daarbij…als je een G3 installatie hebt ben je in de wegenbelasting iets duurder uit dan een Benzine uitvoering.
Voorbeeld:
Xantia 1.9 TD SX 1997 kost in Brabant € 976,00 per jaar
Xantia 2.0i 16v SX G3 1997 kost in Brabant € 708,00 per jaar
Okee…LPG G2 is wat duurder dan diesel
Xantia 2.0i 8V SX G2 1993 kost in Brabant € 1.028,00 per jaar
Maar dan heb je wel een wat krachtiger motor en HAII
Slotsom…jullie mogen denken wat jullie willen….maar LPG-G3 is intressanter!
Alleen nu komt punt twee. Ik zoek zelf een Xantia op gas. Een G3 Xantia is nog boven mijn budget en de 8v modellen zijn te duur en onbetrouwbaar (althans…zonder BX kop). Het omslagpunt zou voor een G2 al liggen bij 7000 km per jaar. In mijn geval is dat dus gunstig met 15.000 km per jaar. Zit dus niks anders op dan nog maar even door te sparen voor een mooie Xantia 1.8 16v op LPG-G3.
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Stelling?? Jeroen?.....
Staat jeroen in de stelling?
Hier hebben we allang ergens een discussie lopen over gas>diesel
Dit lijkt me niet de plaats…...
De XCNL-lers worden hoe langer hoe gekker! Tijd dat XCNL weer online komt .
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
mpostma schreef:De XCNL-lers worden hoe langer hoe gekker! Tijd dat XCNL weer online komt .
tja beginnen ze over gas…...
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Xantippe heeft volgens mij niet helemaal door waar deze discussie over gaat…
Dit zijn mensen die alle argumenten voor en tegen de diverse brandstoffen onderhand echt wel kennen… de discussie ging meer over het principe of je honderd maal herhalende stupide opmerkingen (a la “mein fahrrad zurueck”, alleen dan over gas of diesel) die al heel lang niet leuk meer zijn, eeuwig moet kunnen blijven herhalen, of dat het normaal is dat iemand dat op de lange duur een keer zat wordt… en als die iemand toevallig owner is ... tja
Nou wil ik absoluut niet in dingen gaan roeren waar ik niet bij was en dus ook niet over kan oordelen, maar ik heb op een gegeven moment ook wel zoiets van “het is genoeg” na dezelfde enorm flauwe (“grappig” bedoelde) opmerking honderden malen gehoord te hebben. Is dat raar dan?
Ik snap jullie visie ook wel (het stelt toch niets voor???) en hoe de dingen gegaan zijn vel ik maar even geen oordeel over maar bekijk het ook eens van de andere kant… je kunt van zo’n duitser op den duur ook een klap op je smoel verwachten dus waarom dan virtueel van een forum-owner niet? Je kan het onterecht vinden, maar als je tanden je lief zijn kan je toch maar beter die opmerking binnen houden, ook al vind je ‘m zelf voor de 100ste keer nog steeds wel leuk… die Duitser in z’n kuil op Zandvoort waarschijnlijk niet. En daar mag je toch ook best rekening mee houden, dat zijn toch ook mensen (soms )
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
René van Maren schreef:Steenkool is om te stoken..
Of voor op de bbq
Kan iemand mij de term Duitser en fiets terug vragen uitleggen :
Ik bedoel dit niet als grap, maar ik snap hem echt niet en ik hoor deze voor het eerst
ZX1.4i schreef:René van Maren schreef:Steenkool is om te stoken..
Of voor op de bbq
Ik bedoel dit niet als grap, maar ik snap hem echt niet en ik hoor deze voor het eerst
Als volgt: toen Nederland gedeeltelijk bevrijd was verlieten de duitsers halsoverkop ons land. In hun spoed namen ze alles wat eventueel handig kon zijn of waarde zou hebben mee. Veel Nederlandse fietsen zijn toendertijd door de duitsers in beslag genomen en meegenomen naar Duitsland. Vandaar de grap om tegen duitsers te zeggen dat je je opa’s fiets terug wilt hebben.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
TinusTussengas schreef:ZX1.4i schreef:René van Maren schreef:Steenkool is om te stoken..
Of voor op de bbq
Ik bedoel dit niet als grap, maar ik snap hem echt niet en ik hoor deze voor het eerstAls volgt: toen Nederland gedeeltelijk bevrijd was verlieten de duitsers halsoverkop ons land. In hun spoed namen ze alles wat eventueel handig kon zijn of waarde zou hebben mee. Veel Nederlandse fietsen zijn toendertijd door de duitsers in beslag genomen en meegenomen naar Duitsland. Vandaar de grap om tegen duitsers te zeggen dat je je opa’s fiets terug wilt hebben.
Had ik ook nog nooit gehoord en dat is wel een hele flauwe grap zeg.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Vandaar de grap om tegen duitsers te zeggen dat je je opa’s fiets terug wilt hebben.
Een variant hierop is: ” dat je je opa terug wilt hebben”.......
Jeroen
toniclight schreef:Vandaar de grap om tegen duitsers te zeggen dat je je opa’s fiets terug wilt hebben.
Een variant hierop is: ” dat je je opa terug wilt hebben”.......
Jeroen
Een flauwe grap, de duitsers die toentertijd de fietsen hebben “geleend”,
wonen bijna allemaal al in het “hiernamaals”. :madloser
Dit kun je dus niet meer aan de hedendaagse duitsers toerekenen. :neenee
Groet
Henk
Duitsers…fietsen…..
ANDER FORUM GRAAG…..
next>