Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Ik heb last van hersenspinsels. What if?
Ik een LNA tweecilinder versnellingsbak neem, nog ingebouwd in een LNA.
Ik daar vervolgens een GS/A motor op schroef.
dan vraag ik mij af:
Kan dat? bij mijn weten is de LNA bak gelijk aan die van een Axel, en in een Axel zat de 1220 uit de GS…
Maar wie kan dat bevestigen (heb al gekeken op de site van Jeroen Cats, maar die maakt het in dit geval niet veel duidelijker helaas)
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Inderdaad past dat, als je het maar op de werkbank laat staan.
Monteer je het in een LNA dan komt alleen de achterkant iets hoger te staan en werken mogelijk de koplampen niet meer.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Omdat het gewicht dan voor de vooras terecht komt - en het gewicht een stuk hoger is?
Qua vermogen maakt het niet zo veel verschil met een 11RE, vandaar mijn ideetjes.
Je kunt ook voor een paar honderdjes een donor uit Frankrijk halen, op leboncoin.fr staan de LNA’s nog bij bosjes te koop
Maar is jouw LNA dan zo faliekant kaduuk dat er een heel nieuw motorblok in moet?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Jup.
Motor ratelt en verbruikt wat koelvloeistof (echter gek genoeg niet in de olie!) en de koppeling is hemelen. Vorige week op de a6 had ik wind pal tegen, en met z’n tweeën erin ging ie niet harder dan 90. En een partij loeien in z’n 3… wel beetje jammer.
Maar goed, ik ben dus aan het kijken wat ik zal doen. En eigenlijk wil ik stiekum van dat vervelende Peugeotblok af. Zolang ze het doen prima, maar je kunt nergens bij, en dat is heel frustrerend
Een GS/A blok is ook niet echt ideaal….. oa olielekken, gedoe met de uitlaat.
T is dat ik een amisuper heb staan maar anders had ik ze ondertussen ook allemaal weggeduwd.
LNA 2 cilinder (visa) is wel betrouwbaar… Alleen wat minder snel denk ik;)
CX GTi Turbo 2 - All Black
Je hebt een 11RE viercilinder?
Waarom in hemelsnaam een boxermotor uit een GSa erin?
Je vind de peukepot motor al moeilijk en niet goed bereikbaar, ik denk dat je volledig verzuipt in een GSa motor!
Niet doen! Gewoon een nieuwe koppeling plaatsen en zorgen dat de viercilinder weer netjes loopt!
Emiel
Ik kan je trouwens na zaterdag vertellen of een koppeling vervangen te doen is Mijn koppeling heeft z’n beste tijd al ver achter zich liggen en inmiddels ligt hier een mooie doos van LUK te wachten. Gelukkig heb ik zaterdag twee paar helpende handen, waarvan één zeer routineus paar!
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
@Bx19TRS
mijn ervaring met GS motoren is een stuk beter dan die met de XW7 blokjes.
Ik zou willen dat het blokje nog te repareren valt, maar dat is het gewoonweg niet.
Zo klinkt het:
http://www.youtube.com/watch?v=IEuRr-ONKOA
en nee, dat is niet omdat de kleppen gesteld moeten worden - dat zijn ze nog niet zo lang geleden voor de 2e keer.
Wat een pokkenlawaai!
Voor de eventuele broodnodige PK’s meer zou ik dan kiezen voor een 1400 150 motor van een BX!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Lees dit topic bij de buren maar eens door, gaat over de 104 van Rudie, hier beter bekend als P104Mi16: http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8214
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik had je al een PB gestuurd over de 150a motor van 1400 cc toch?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
via dit forum of een ander?
hier zag ik niets in mijn inbox.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Oh, een kennis heeft nog een 150A motor, 1400 maar zonder de carburateur .
Belang bij?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist