27 van de 33
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »

Nelis Infra op zoek naar een CX Prestige Serie 1
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 10 april 2010 09:24 PM
  [ # 391 ]

Ja, ik denk dat daar ook mijn voorkeur naar uitgaat. Temeer omdat ik een bevriende lasser heb die me er graag mee wil helpen en natuurlijk: dat ik lid ben van de CX Club die me altijd kunnen adviseren. Ik denk ook, dat deze Prestige het wel waard is.

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5492

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 april 2010 09:33 PM
  [ # 392 ]

Vraagjes over de Cx Nelis!

-Hoe slecht/erg is de roest? Is het zo erg dat het niet door de Apk komt, of kun je in de loop van tijd rustig (in gedeelte) de Cx opknappen?

Ik bedoel dat je in stappen geld in de Cx kunt investeren?

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 10 april 2010 10:00 PM
  [ # 393 ]

Foto’s van de slechte plekken zouden wel helpen bij een inschatting.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 april 2010 10:16 PM
  [ # 394 ]

Tja,

het is natuurlijk een zeldzame verschijning zo’n laagdaks en deze klinkt een beetje als een hobby project en het ligt er natuurlijk aan hoe perfect zemoet worden en wat je zelf doet wat uiteindelijk de kosten zullen worden.

Je moet dit gewoon voor je zelf eens op een rijtje zetten en geen oogkleppen ophebben en eventueel ook nog aan alternatieven denken. Als je een hobbyprojecten wilt weet ik zeker nog 3 stuks laagdaks te staan.

Zint eer ge begint.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 10 april 2010 10:26 PM
  [ # 395 ]

Maar hoe beter de start, hoe goedkoper het is. Het is mijn inschatting aan de hand van het verhaal, dat er nog wat euro’s tegenaan moeten. Maar dan staat er wel een heel aparte CX van alle gemakken voorzien. Hoe fijn dat is, daar weet ik alles van. Nou kan ik me herinneren, dat het een project van Niels met zijn vader zou worden. Als Pa toevallig een paar euries voor roestvrij maken los in de knip heeft zitten, dan is dit wel iets om te doen.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 april 2010 10:31 PM
  [ # 396 ]

Ik heb de indruk dat je zwaar verliefd bent. Ik ken dat en ik begrijp het… Smile Het is prachtige dame…!
Enneh…, beter is een CX nog nooit bekeken vóór de aanschaf… smirk

Laat haar een paar weekjes staan en denk goed na over wat je wilt bereiken met deze Prestige en wat dat mogelijk gaat kosten. Er zijn geen andere kapers op de kust, toch?

Als je dan nog steeds zeker weet dat je tijd en geld er in wilt steken, dan moet je het doen!

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 10 april 2010 10:47 PM
  [ # 397 ]

Misschien een hele open deur.
Maar is die Prestige van RikvS niet meer te koop of was dat niet een laagdaks?
Die auto lijkt me een betere investering/basis.

Jeroen

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 10 april 2010 10:55 PM
  [ # 398 ]
Mark Gielen schreef:

Als je een hobbyprojecten wilt weet ik zeker nog 3 stuks laagdaks te staan.

Mark

Echt waar Mark? Er zijn maar 10 Prestiges bekend uit 1976 (dus zeker laagdaks) en nog eens 16 uit kalenderjaar 1977 (waar dus ws al wel hoogdaks tussen zullen zitten).

Tussen die (maximaal) 26 zitten er een stuk of 5 waarvan ik verwacht dat ze in werkelijkheid allang gesloopt zijn…in het meest positieve geval denk ik dat er zo’n 20 laagdaksprestiges in NL zijn die rijden of na werk rijdend te krijgen zijn, ken jij er echt drie die ook te koop staan? Als dat echt zo is moet Niels misschien verder kijken, maar de CX die hij nu op het oog heeft, heeft als voordeel dat er APK opzit en dat hij ermee kan rijden zonder er kosten aan te maken. Dat wil niet zeggen dat er geen (aanzienlijke) kosten gemaakt moeten gaan worden, maar bij deze kan hij zelf de keuze maken (eerst een tijdje rondrijden met rotte deuren etc of meteen de bittere pil slikken) terwijl een ‘project’ eerst tijd, aandacht en geld kost voordat er een meter gezweefd kan worden…

Dus in welke staat zijn die drie exemplaren die je noemt? En is er enige kans dat je info, foto’s en dergelijke van die auto’s voor het CX-Register zou kunnen regelen? red face

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 10 april 2010 11:04 PM
  [ # 399 ]

Over de roest het volgende:

- Deur links voor: blaasjes over een lengte van ongeveer 40 cm, en 2 cm omhoog. Als je goed kijkt, kun je het op deze (enigszins bewogen) foto bekijken:

- Deur links achter: blaasjes zijn wat kleiner, en zijn misschien zelfs niet helemaal door de deur heen. Links voor waarschijnlijk wel.

- Portieren recht: zijn gewoon te redden, maar vergen wel aandacht op korte termijn.

- Voorschermen: vertonen blaasjes, maar is waarschijnlijk gewoon te redden, zo niet: via de Club zijn daar stukken voor te regelen.

- Achterklep: één stukje van 1 cm bij 1 cm dat roest heeft.

- Motorkap: Zie achterklep.

- Bodem heeft vliegroest.

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 10 april 2010 11:07 PM
  [ # 400 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Vraagjes over de Cx Nelis!

-Hoe slecht/erg is de roest? Is het zo erg dat het niet door de Apk komt, of kun je in de loop van tijd rustig (in gedeelte) de Cx opknappen?

Ik bedoel dat je in stappen geld in de Cx kunt investeren?

- Nou ja, volgens mij alleen linksvoor slecht. En natuurlijk het dak. Het dak is het slechtst.

De auto is vorige week door de APK gegaan, zonder enige op- of aanmerkingen. Twee jaar verse APK dus.

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 10 april 2010 11:11 PM
  [ # 401 ]

Laat ik dan inderdaad (nu ik toch bezig ben Smile) even de pluspunten noemen, in mijn optiek:

1. Verse APK, zonder op- of aanmerkingen voor 2 jaar gekeurd.
2. Gastank, werkt allemaal perfect.
3. Is vanaf 2005 goed onderhouden, bij een gerenommeerd Citroen bedrijf.
4. Heeft een gereviseerde 5-bak ingebouwd gekregen.
5. Heeft een goed werkende, omgebouwde airco.
6. Interieur is in perfecte staat.
7. Perfect hemeltje.
8. Geen kromme deurpanelen.
9. Een goedwerkende stereo installatie.
10. 4 goeie banden, en bij de koop zitten 4 goede winterbanden.

Dat moet ook meegenomen worden, willen we (naast het enigszins matige plaatwerk) tot een goed oordeel komen natuurlijk!

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 11 april 2010 12:40 AM
  [ # 402 ]

Owja, dat had ik nog negens gelezen, hoe waren de dorpels?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 april 2010 01:37 AM
  [ # 403 ]
T(h)ijs schreef:

Owja, dat had ik nog negens gelezen, hoe waren de dorpels?

tja, als de diverse plaatwerk delen allemaal wat dingetjes hebben, zitten er achter die RVS dorpelkappen ook wel wat mindere plekken, ga daar maar van uit. maar ik denk dat ‘t allemaal wel te doen is, zeker als de longerons/het frame netjes is. ja, reserveer er wel een redelijk potje voor. maar dan heb je ook wat, mede gezien de plus punten aan deze chique wagen.

oja, dat klopt met dat dak, een laagdak heeft 2 dakpanelen, dus met een wat hinderlijke overgang, wat iets meer moeite kost om strak te krijgen. bij een latere en dus hoogdak prestige (zoals de mijne met 1 dakpaneel) heb ik daar niet mee te maken gehad. kost dus wat extra moeite, tijd en dus euro’s…...
zie idd de patserij site die hierboven werd genoemd.

er stond laatst een laagdak bij Citroville met het oude vinyl er nog op.
daar zag je de paneel overgang ook doorheen…..
is dat ook het geval met deze Niels, zit er hier roest bobbels onder op dit niveau, of elders ?
elders is ‘gewoon’ plaatwerk, dus te doen. die dwarse overgang in ‘t midden is lastiger…...

mijn vinyl had ik van de de cx basis. als je meer zaken bestelt daar, krijg je zo wat korting. en als je dat oppikt op Citromobile, scheelt je dat porto….

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 april 2010 08:40 AM
  [ # 404 ]
jmmj schreef:
Mark Gielen schreef:

Als je een hobbyprojecten wilt weet ik zeker nog 3 stuks laagdaks te staan.

Mark

Echt waar Mark? Er zijn maar 10 Prestiges bekend uit 1976 (dus zeker laagdaks) en nog eens 16 uit kalenderjaar 1977 (waar dus ws al wel hoogdaks tussen zullen zitten).

Dus in welke staat zijn die drie exemplaren die je noemt? En is er enige kans dat je info, foto’s en dergelijke van die auto’s voor het CX-Register zou kunnen regelen? red face

Eentje staat er bij CX duNord een bruine laagdaks import uit Frankrijk is wel een hobby project en volgens mij is Niels hier al wezen kijken.

De andere 2 staan bij Ton van Soest in zijn kippenschuren 1 orginele nederlandse de 79-MH-62 de staat hiervan weet ik niet maar tel maar op een hoop werk aangezien deze er wel al een tijdje staan en een Belgische Cmatic hier ben ik toen voor wezen kijken maar hier zit ook een hoop laswerk aan + het leren interieur had wel wat aandacht nodig.

In ieder geval hebben ze allemaal zeker geen APK en als die van Nelis het wel heeft kun je van de zomer lekker toeren en van de winter aan de hobby met het dak etc.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 11 april 2010 09:29 AM
  [ # 405 ]
Nelis Infra schreef:

Over de roest het volgende:
- Deur links voor: blaasjes over een lengte van ongeveer 40 cm, en 2 cm omhoog. Als je goed kijkt, kun je het op deze (enigszins bewogen) foto bekijken:
- Deur links achter: blaasjes zijn wat kleiner, en zijn misschien zelfs niet helemaal door de deur heen. Links voor waarschijnlijk wel.
- Portieren recht: zijn gewoon te redden, maar vergen wel aandacht op korte termijn.
- Voorschermen: vertonen blaasjes, maar is waarschijnlijk gewoon te redden, zo niet: via de Club zijn daar stukken voor te regelen.
- Achterklep: één stukje van 1 cm bij 1 cm dat roest heeft.
- Motorkap: Zie achterklep.
- Bodem heeft vliegroest.

Dat valt toch wel mee. Mocht je de auto volledig gespoten willen hebben, reken inderdaad op 4k ex demontage/montage. Maar deze roestschade kan prima worden aangepakt door beneden de strips rondom te behandelen. Voor het goedkope laat je motorkap uitwaaieren op de kap zelf. Van de achterklep kan alleen de plaat worden behandeld waarop het kenteken is geplaatst. Het recente werk aan mijn auto bestond uit motorkap plaatwerken vanwege een deuk, wat rechttrekken eronder en 3 deuren aan de onderkant roestgaten maken en spuiten. Was E 1.600,-. Al met al komt de laagdaks prestige met alle genoemde pluspunten (ook de spiegels !) dan op een allezins redelijk bedrag uit, die voor de liefhebber na het werk onmiddelijk haar geld waard is.

Profiel  

27 van de 33
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook