2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
LPG bougies
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 08 november 2009 12:55 AM
  [ # 16 ]

Natte vingerwerk Emiel, natte vingerwerk Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 08 november 2009 12:57 AM
  [ # 17 ]

@ Oudelut, daar ga ik niet aan beginnen dat zou me ook niet in dank afgenomen worden Mr. Green . Je kan zelf al een aardig eind komen als je een goede babbel hebt. En ik had het inderdaad over de NGK-Laserline bougies, met een brutoprijs van 30 eu per stuk.

Edit: http://www.onderdelendirect.nl/ daar heb je de LPG bougies voor een nettoprijs van 21 euro per stuk.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Bietnsup
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 11-10-2009

Gepost: 10 november 2009 09:32 PM
  [ # 18 ]

LPG zit d’r in. Tank aan de zijkant en vuldop mooi weggewerkt naast de trekhaak. En de bougies? Op aanraden van de inbouwer (nog) geen laserline. Zijn advies: laserline zijn uitstekende bougies voor lpg maar z’n ervaring is dat deze 1.4 PCA over het algemeen mooi op lpg loopt. Zo nee dan kun je altijd nog aan de dure laserline maar ook dan heeft hij weer goede ervaringen met de “standaard” NGK bougies zoals de BCPR5ES (precies wat “Penny Lane” op 3-11 al aangaf.)
Maar voorlopig rijdt ie prima (na pas 15 km hahaha). De verdamper zit (als ik voor de auto sta) links naast de veerbol. Voor zover ik kan zien voldoende ruimte voor de DB-riem. En nu eerst lekker gassen. 4eyes

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 11 april 2010 07:59 PM
  [ # 19 ]

Ik zie hier 55 euro inclusief btw en verzendkosten..
http://www.ngk-iridium-bougies.nl/

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 11 april 2010 09:12 PM
  [ # 20 ]

die dure bougie’s zijn zever. de gewone gaan een kleine 10000km mee, de dure 20000 tot max 30000km.
maar ze kosten wel 6 keer zoveel.
levert niet op dus Smile

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2010 09:17 PM
  [ # 21 ]

Aha! Meneer is een kenner? Waar heb jij autotechniek gestudeerd?

Mijn bmw 5-serie op lpg loopt nu 63.000 km op één zo’n setje “zever” bougie’s. Met die “levert niets op” bougie loopt ie 1 op 9 op LPG, met normale, goedkopere, bosch bougie’s loopt ie 1 op 7,5 en moeten er na 10.000 km steeds nieuwe in. Ook in mijn Range Rover, V8 op LPG, zitten “zever” bougie’s, waarmee hij wél meteen aanslaat als het -15 graden is.

Maar, ik ben blij dat je zegt dat het onzin is. Ik zal ze meteen in de bak smijten en weer met bougie’s van 4 euro gaan rijden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 11 april 2010 10:01 PM
  [ # 22 ]

haha

Bijna net zo leuk als een airco niet kunnen ombouwen want dat werkt toch niet Mr. Green

Profiel  
 
Bietnsup
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 11-10-2009

Gepost: 11 april 2010 10:13 PM
  [ # 23 ]

Gewone bougies moesten bij mij inderdaad sneller vervangen worden. Bij mij na 10K. Afgelopen winter bij stevige vorst startte hij wel beter op benzine dan op LPG. Verder loopt ie prima op gewone bougies en is het verbruik goed: 1 op 11 a 12. Maar ik weet natuurlijk niet wat het verbruik zou zijn bij de dure bougies. Vooralsnog heb ik er inderdaad weer “gewone”  4 euro bougietjes in gedaan (Bosch FR7DC+ +8). Moet sneller vervangen worden maar hij loopt goed, het verbruik is goed en…het kost je geen drol.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 11 april 2010 10:51 PM
  [ # 24 ]
bxrijder schreef:

Bosch en lpg gaat goed samen

Dat is hierboven ook al een aantal keren geschreven BXrijder, even goed doorlezen voordat je een summiere reactie geeft die een herhaling is van alles wat geschreven is!

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 12 april 2010 12:12 AM
  [ # 25 ]
waterman schreef:

Aha! Meneer is een kenner? Waar heb jij autotechniek gestudeerd?

Mijn bmw 5-serie op lpg loopt nu 63.000 km op één zo’n setje “zever” bougie’s. Met die “levert niets op” bougie loopt ie 1 op 9 op LPG, met normale, goedkopere, bosch bougie’s loopt ie 1 op 7,5 en moeten er na 10.000 km steeds nieuwe in. Ook in mijn Range Rover, V8 op LPG, zitten “zever” bougie’s, waarmee hij wél meteen aanslaat als het -15 graden is.

Maar, ik ben blij dat je zegt dat het onzin is. Ik zal ze meteen in de bak smijten en weer met bougie’s van 4 euro gaan rijden.

de motoren die jij aanhaalt zijn ook niet te vergelijken met de 1.4 bx motor die hier wordt aangehaald.
mijn moto heeft ook baat bij irridium bougie’s maar dat ding is dan ook behoorlijk opgetuned en vreet anders bougie’s. draait ook veel mooier dan met gewone.
in de bx nog nooit problemen gehad met de ngk’s, redelijk rap vervangen maar das al. en als het verschil te verwaarlozen is, dan is het ook de meerprijs niet waard.
over bougie’s en olie en al die dingen wordt zo over gezeverd en iedereen heeft er wel een opinie over. ook zal iedere gebruiker wel zeggen dat naar zijn aanvoelen ze beter zijn (anders zou ie ze niet gebruiken) maar als je meetresultaten vergelijkt zijn de verschillen gewoon simpelweg minimaal in het merendeel van de gevallen.


om nog even terug te komen op de airco, je koelgas veranderen geeft andere delta’s, de luchtstromen in de wagen zijn daar dan weer niet op voorzien zodat het comfortniveau nooit gehaald kan worden. koelen zal dat ding wel doen maar dat kan je met een oude frigo om te bouwen ook verkrijgen. of dat zo’n voordeel is is dan weer een andere discusie.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 april 2010 12:14 AM
  [ # 26 ]
streetfighter schreef:


om nog even terug te komen op de airco, je koelgas veranderen geeft andere delta’s, de luchtstromen in de wagen zijn daar dan weer niet op voorzien zodat het comfortniveau nooit gehaald kan worden


haha Ik kom niet meer bij. Andere delta’s, andere luchtstromen? Nogmaals: waar heb jij autotechniek gestudeerd?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 12 april 2010 12:35 AM
  [ # 27 ]

Om het feestje even te helpen. Ik heb een paar jaar geleden de airco uit een sloper overgezet in mijn 22trs. Gelijk heb ik m toen maar overgezet van R12 op R134a. Prima comfortabele delta’s…
Getriggert door dit topic dacht ik ook maar om die iridium bougies eens een kans te geven in mijn voiture. De oude waren toch aan vervanging toe dus niet geschoten is altijd mis. Ik heb een setje LPG5 besteld voor 55eur. Nog paar nachtjes slapen voor ik over het resultaat kan zeveren [lol modus uit]

Oh ja nog iets de BX19GTI van mijn moeder loopt ook altijd veel beter als ze ‘m net heeft volgetankt. Zegt ze Laughing

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 12 april 2010 09:48 PM
  [ # 29 ]

Zonder gekheid ik had iridium bougies besteld bij SFparts helaas kreeg ik dit antwoord:

Standaard gaat er een BP6EFS in. Hier is geen iridium vervanger voor.
Zoals je in het lijstje ziet is de vervanger voor de BP6HS, de BPR6HIX.
De BPR6HIX LPG is hier weer de LPG uitvoering van.

Jammer dus…. maar ik snap het niet want hier staat volgens mij dat ik het type LPG5 moet hebben. Dat die niet door SFparts geleverd kan worden zal wel maar wie weet hoe dit nu zit?

wat een gezever

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 02 mei 2010 02:05 PM
  [ # 30 ]

Deze aanbieding is erg gunstig dacht ik zo
4 bougies V-line

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook