Hallo daar,
Onze XM makeerde hydraulische vloeistof, het vlottertje zat helemaal onderin. Heb er ruim 2 liter ingedaan, maar het vlottertje (XM in hoogste stand, draaiende motor) blijft onderin… Wellicht moet er nog meer in?? Kunnen geen vloeistof zien lekken. Wie weet raad?
Groeten
Karin :
Die vlottertjes willen vaak wel vast gaan zitten. Beste is via de vuldop even kijken of het niveau al zichtbaar is..
Het vlottertje is een heel simpel drijvertje..
Om te zien of het werkt: zet de auto even in de rijstand of laagste stand.. Zie je het vlottertje dan wel bewegen?
Marco
Hallo Marco,
Mijn man is nu weg… weet niet exact hoe laat hij er weer is, maar als hij komt, proberen we het gelijk uit!
Je hoort z.s.m.
Alvast dank voor je snelle reactie
Groet
Karin
Ik zou het wel voorzichtig doen… (dus stand per stand) want wie weet loopt het vat wel over
Sja, als het vat overloopt weet je dat er dus teveel in zat Met normale stand moet die gewoon tot de onderste stand kunnen..
Ben je meteen het overtollige kwijt!
Het vlottertje beweegt, dus daar zal het niet in zitten. Nog andere suggesties?
Hoeveel liter moet er eigenlijk (als de zaak droog staat) in??
Groeten
Karin
Gewoon meer er in dus.. Ik dacht een liter of 5..
Dan is die flink leeg geweest! Hoogste stand en dan zorgen dat het RODE HOEDJE tussen de markeringsstreepjes komt..
Er zijn ook boekjes waarin staat dat het koperen ringetje tussen die streepjes moet. Dit is ONJUIST. Heeft citroen Nederland ook bevestigd na een mailwisseling. De koperen ring is voor het contact dat het peil te laag is..
Marco
Zo, da’s niet misselijk, 5 liter. We gaan aan de slag, morgen hoor je meer.
Fijne avond
Groeten
Karin
Das dus het hele systeem..
Als de auto niet lekt zou die 5 liter er gewoon in moeten zitten.. Er is dus ergens toch een lekkage..
Yep, lekkage bij linkerachterwiel…. tis niet anders, dat wordt garagewerk. Maar ja, kunnen we er nog wel heen rijden, that’s the question.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8686.jpg)
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hangt er vanaf wat er lekt.
Leiding naar rem?
Leiding naar veercilinder?
Retourleidng?
Heb wel eens gereden met een DS met een lekke achterremleiding, gewoon afgedopt met een Parker (= staalschroef) en dicht gebleven.
1 achterrem minder merk je eigenlijk niet eens.
Op de remleiding staat alleen druk als je remt, op de veercilinderleiding dus altijd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik heb ook een forse lekkage gehad, maar dan RA..
Oplossing was heels impel: 1 van de wartels op de veercilinder was losgetrild.. Slagje vast en niets geen lekkage meer!
Wat Rene zegt, maar als je droog staat is denk ik de grootste hamvraag of je ‘m nog omhoog krijgt.
He, gompy, ben jij familie?
Ouwe mopperkont
Nee, ondanks die 58, geen familie van mij…
Heren dank voor alle moeite… de xm staat toch bij garage, wij zijn niet zo vreselijk handig, helaas… ik houd jullie op de hoogte wat er nu uiteindelijk was (slang links, rechts, rem, hydrolie etc. etc.)
Groeten Karin
Garage belt: Remleiding naar linkerachterwiel is stuk, gaat 488,00 euries kosten….. Citroen Nederland Stadionplein, zit um vnl. in arbeidsloon.
Kassa
Groeten
Karin