12 van de 24
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
mkatgert’s CX 2400 GTi
Gepost: 11 april 2010 10:00 PM
  [ # 166 ]

Mijn auto kan maximaal 189 volgens de boeken, ik rijd als captain slow, wat gaat die verzekeraar dan zeggen, dat ik met 210 gecrashed ben omdat mijn banden maar net aan de eisen voldeden?

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 11 april 2010 10:01 PM
  [ # 167 ]

Volgens instructieboekje is het voor modeljaar ‘83 191 km/h. Voor die ene kilometer ga ik niet al te moeilijk doen denk ik.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2010 10:04 PM
  [ # 168 ]

@ Graddus:
Voor jouw auto geldt dat ie af-fabriek een topsnelheid heeft van 189 km/h en daarmee wettelijk dus aan de T-codering zou moeten voldoen. Maar, af-fabriek is hij met H-banden geleverd, wat betekend dat hij een typegoedkeuring heeft op basis van H-banden. Als je op T-banden een ongeluk krijgt kun JIJ met JOUW auto bewijzen dat de topsnelheid onder de 190 km/h ligt en H-banden niet noodzakelijk zijn, ondanks dat dit af fabriek geleverd werd. Maar, de bewijslast ligt dus bij jou en ja, de verzekeraar kan moeilijk doen als de crash te wijten is aan het gebruik van verkeerde banden.

@mkatgert:
In het geval van de 82/83 gti’s, met de langere overbrengingen en een hogere topsnelheid heb je gewoon een probleem als de verzekeraar moeilijk gaat doen als je crash aan verkeerde banden te wijten is. De auto voldoet door T-banden immers niet meer aan de typegoedkeuring…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 april 2010 10:08 PM
  [ # 169 ]

Wat is het prijsverschil tussen die band in een T of H klassering?

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 11 april 2010 10:11 PM
  [ # 170 ]

Michelin maakt hem niet in H. Dan kom ik uit op Vredestein, Fulda, Uniroyal, Maxxis, Nankang….

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 11 april 2010 10:46 PM
  [ # 171 ]

Of “gewoon” 185/80HR14, maar ja - dat is de MXV-P en trek dan je portemonnee maar open. Hoewel ClassicTire in Aalsmeer iets minder duur is dan OldtimerBV dacht ik. De Profile bandenboer in Eindhoven betrok ze met kleine korting bij OldtimerBV.
Vind ze trouwens wel duidelijk fijner sturen én veren dan de XVS-exemplaren die er eerst onder zaten - met vol profiel maar een 3-cijferige DOT-code…

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 11 april 2010 11:42 PM
  [ # 172 ]

Zojuist nog even naar buiten gelopen om de nieuwe velgjes op de foto vast te leggen.

Smoelt toch een stuk beter dan dat zwarte Alfastaal.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 11 april 2010 11:47 PM
  [ # 173 ]

Die XVSs stuiteren behoorlijk ja, ik heb ze er nog onder maar hoop niet voor lang.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 12 april 2010 12:07 AM
  [ # 174 ]
waterman schreef:

@ Graddus:
.. Maar, de bewijslast ligt dus bij jou en ja, de verzekeraar kan moeilijk doen als de crash te wijten is aan het gebruik van verkeerde banden.

Moet de crash dan ook te wijten zijn aan de voor die banden te hoge snelheid waarmee die crash heeft plaatsgevonden, of kunnen ze je ook op basis van die banden aan het kruis nagelen als je bv door rood gereden bent of geen voorrang verleend hebt ?

Verzekeraars kennende…..., maar ik vraag me dit toch af.
Logischerwijs kan een crash alleen te wijten zijn aan verkeerde banden als die plaatsheeft bij een (max)snelheid die bij die banden hoort.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 12 april 2010 01:35 AM
  [ # 175 ]

Ziet er strak uit zo!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 12 april 2010 02:22 AM
  [ # 176 ]

Idd cool!!

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 12 april 2010 11:29 AM
  [ # 177 ]

zeer fraai! mooie plaat ook eigenlijk met die donkere auto, lichte achtergrond en dan die velgjes daar stiekum onderuit blinkend.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 april 2010 09:39 PM
  [ # 178 ]

Ziet er goed uit Michiel!

Maarre zat er bij de aankoop niet een setje Lm erbij?

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 april 2010 11:14 PM
  [ # 179 ]

Adembenemend mooie plaat…! surprised  bravo

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 16 april 2010 12:09 PM
  [ # 180 ]

En de kofferklep in Gris Espadon is ook in de pocket. Helaas mist deze de piefjes voor bevestiging van de spoiler. Even denken hoe ik dat aan ga pakken: de spoiler met lijm vastzetten lijkt me geen goed idee, net als schroefjes in de kofferklep draaien, omdat dat gegarandeerd gaat roesten.

Verder wordt volgende week woensdag de voorpijp vervangen (even geen zin om zelf er aan te gaan beunen) en dan kan ik weer even vooruit.

De Woosung-bandjes gedragen zich ook steeds beter/stiller, waarschijnlijk hebben ze erg lang stilgelegen. Desalniettemin gaat er op korte termijn wat beters onder.

Profiel  
 
 
12 van de 24
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook