Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mijn motor blijft gewoon lopen als ik de accupolen losmaak .
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Inderdaad, en of je massakabel tussen blok en koets nog kosher is.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een BX is pas kosher als ie onder rabinaal toezicht ritueel geslacht is
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik heb eigenlijk niet zoveel met ritueel slachten door wie dan ook
Maar in ieder geval bedankt voor de tips heren en . . . het was echt een klein hobbeltje hoor Fbird en ik ree nog geen 80. Polen en klemmen zijn volgens mij ook wel in orde (lees: zitten vast). Ik zal van het weekend alles eens rustig nalopen, controleren schoonmaken etc etc. Heb de voiture van de week toch niet echt nodig.
@alcycone: waar zit die al dan niet koshere massakabel?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Als ie niet kosher is ruikt ie naar varken.
Noueeh… zie je die lintkabel die je koets met je motorkap verbindt? Net zo’n ding in de buurt van je accuplaats zit verbonden met je blok. Bij andere motoren met de versnellingsbak.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Hmm . . . klinkt wat vaag maar ‘k zal d’r zaterdag eens naar op zoek gaan onder de kap.
Ik zeg maar wat… maar euhm. Als je nu gewoon je multimeter neemt, 1 pen op de -pool en 1 pen op waar de accu aan de motor hangt en je meet een verwaarloosbare weerstand (ongeveer gelijk aan wat je meet als je de pennen tegen elkaar houdt), is het dan niet goed? Enige ‘risico’ dat je loopt is dat je een verbinding meet die gemaakt wordt door dat dunne kabeltje en niet door die gevlochten maar dat lijkt me een beetje doemdenken (die dikke kabel wordt toch ‘enkel’ gebruikt als je start)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die lintkabel loopt bij dit model van de accu-montageklem (die 13mm bout) naar de bovenkant van het motorblok, ergens bij de carburateur. Maar de min-pool van de accu loopt sowieso met een dikke kabel in één keer naar het motorblok. Hier kan je het zien:
Heren bedankt voor de tips tot noch toe. Ik heb nog even een paar vraagjes voor ik morgen eea meet en controleer:
1)Kan de benzinepomp zonder meer worden verwijderd? waar moet ik op letten?
2)zit er in mijn exemplaar (1.4 basis 150 a) ook een filtertje in de pomp zelf(haynes is wat mij betreft niet echt duidelijk)?
3)krijg ik morgen (in case of) nog ergens een reparatie-setje en/of pakkingen bij bijv. brezan?
4)krijg ik (in case of) uberhaupt morgen nog een nieuw exemplaar bij de brezan? maw zijn die pompjes courant?
Voor de rest ben ik niet bang. Evt nieuwe verdelerkap, bougiekabels en bougies moeten toch wel courant zijn denk ik?
Grt.
Ari
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
1) ja. Nergens op, behalve dat je de leidingen niet sloopt.
2) nee.
3) waarschijnlijk niet, maar waar wil je een reparatieset voor hebben? Zo duur is een pompje niet… Iig zal Brezan het denk ik moeten bestellen, of je moet geluk hebben
4) ja. Waarschijnlijk zelfs op voorraad.
Zo, ‘k ben voor vandaag klaar met klussen. Heb jullie tips ingeprent en ben vanochtend samen met een maat eens e.e.a. nagelopen. Accu is in orde, polen en klemmen dito evenals bobine en dynamo. Massa en overige kabels ook eens nagelopen en is niets mis mee. Wel even diverse stekkertjes met contactspray ingespoten.
Verder doet de pomp het kennelijk normaal want bij starten komt er gewoon een flinke straal peut uit de leiding (achter het benzine filter de slang er even af gehaald). De pomp heb ik dus gelaten voor wat ie is (een werkende pomp ). Misschien in de toekomst eens vervangen maar nu niet. De benzineleidingen waren overigens in orde.
Wel was de carburateur iets viezig en daar dus maar een cleaner ingespoten (lekker makkelijk) en dat gaf (zichtbaar) resultaat. Verder gaskabel tikkie afgesteld. Ook nog op zoek geweest naar nieuw luchtfilter maar zo’n eenvoudig schuimrubber ding was niet voorradig bij de lokale onderdelen boer (geen brezan trouwens) .
Toen nog een poging gedaan de wel voorradige en nieuw gekochte bougies te plaatsen maar ik kreeg de ouwe er met geen mogelijkheid uit! Ze zitten muurvast Wat zitten die dingen trouwens op een kl*te plaats zeg! Daar waag ik me dus verder niet aan en daarom laat ik dat (lees: het afbreken van de bougies in ‘t blok) maar aan een garage over.
Vervolgens nog wat cleaner in de luchtinlaat gespoten met lopende motor en daarna alles weer vastgezet. En toen . . . starten . Loopt nu prima. Lijkt ook beter te reageren op ‘t gaspedaal. En dat terwijl ze vanochtend met de grootst mogelijke moeite ‘wakker’ wilde worden. Geen idee of het alleen de carburateur is geweest of wat anders. Morgenvroeg eens kijken of ze snel wil starten. Ik houd ‘t er maar op dat ze ‘karakter’ heeft
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ari74 schreef:Ik houd ‘t er maar op dat ze ‘karakter’ heeft
Ik denk meer achterstallig onderhoud…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Heb je de bougies proberen te wisselen met koude motor? Mijn indruk is namelijk dat het met een warme (niet heet, warm) motor makkelijker gaat, maar dat kan ook mijn suggestie zijn.
O ja, dat ze wat feller reageert op het gaspedaal zal waarschijnlijk zijn omdat je de gaskabel een “tikkie” hebt afgesteld.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je kunt je luchtfilter ook gewoon uitwassen hoor, tenminste als het schuim niet verstikt is.
Je laat het filter een nachtje in de biotex o.i.d staan en de volgende dag gooi je het tesamen met b.v. een oude overall of je sleutelkleren in de wasmachine.
Laten drogen en terugplaatsen.
Denk je er ook aan dat je eerdaags de winterstand van het luchtfilter weer terug moet zetten naar zomer?
Je doet er verstandig aan om bij het vervangen van de bougies een paar dagen tevoren even flink wat WD40 in de bougie-gaten te spuiten en de bougies eruit draaien met een middelmatig warme motor.
Ik heb goede ervaringen met Eyquem bougies, zijn hier te lande lastiger te verkrijgen dan in Fr, maar zeker aan te raden.
Heb je ook al silicone bougiekabels?
Je moet beginnen bij het begin en gewoon rustig beginnen met de contacten schoonmaken en waar nodig nieuwe stekkertjes aanknijpen (bijv. op de bobine)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist