ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinst maar wel een paar vragen
ik kan de condensator niet vinden, ontbreekt die of zit hij op geheime plek
toerenteller beweegt wel maar geeft niet juist aan, welk stekkertje en waar zit ie op?
membraam stuk vervroeging, waar te krijgen
enkele stripjes ontbreken
armsteun links ontbreekt






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Pietjan, is dat een 2400 injectie of carburateur? Op je foto is dat lastig te zien.
De 2400IE motoren hadden -volgens mij- altijd een half-elektronische ontsteking en dus geen condensator en puntjes.
Edit: ik bekeek de foto nog eens en ik denk dat het een 2400 met carburateur is. Toch?
Heb je een Marchall of een Ducellier ontsteking?
Voor wat betreft ‘t armsteuntje: het zou helpen bij het vinden van een vervanger als je een foto van de bekleding postte.
Dito voor de strips.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ach, omgebouwd naar wens tot familiale of bij de import niet de juiste aanduiding gehad, familiale in plaats van break. Daar zou ik me niet zo’n zorgen om maken. Een mooie auto met een mooi interieur. Tel je zegeningen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
pietjan schreef:carb met puntjes op draaiende schijf, membraam stuk
Aha, oké.
Ik zou je zo niet kunnen zeggen of het membraam los te vervangen is, of dat je het hele huis moet vervangen. Bij de half-elektronische ontsteking is het laatste het geval.
Condensator zit toch echt aan ‘t ontstekingshuis, hier:
Ha! ik zie nu: Bij CX-Basis kun je het membraam samen met het middenstuk nieuw aanschaffen:
Dan hoef je dus geen hele unit te kopen.
Gebruikt zal het wel ergens te vinden zijn, maar niet zo dik gezaaid. CX’en met puntjes zijn gewoon in de minderheid inmiddels….
pietjan schreef:stripjes, hoe kom je er aan?
Hmm, ook die zijn wat lastig, want natuurlijk is het juist weer die lange op het achterscherm die lelijk is. Je zou eens kunnen snuffelen op de CitroMobile beurs, op 1 en 2 mei a.s.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat we dit type ontsteking nog nieuw in het clubmagazijn hebben liggen…. Reden om lid te worden! Ik vermoed dat onze prijs ietsje concurrerender ligt dan bij CX Basis
Maar goed, ik zei al, ik ben niet 100% zeker, eerst even checken dus (kan je beste een keer langskomen met de auto!)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
25trd schreef:Ik heb het donkerbruine vermoeden dat we dit type ontsteking nog nieuw in het clubmagazijn hebben liggen…. Reden om lid te worden!
Ik vermoed dat onze prijs ietsje concurrerender ligt dan bij CX Basis
Maar goed, ik zei al, ik ben niet 100% zeker, eerst even checken dus (kan je beste een keer langskomen met de auto!)
Ha kijk!!! Dat zijn de berichten. Meteen een zeer goede reden om lid te moeten, want dat lijkt me een buitenkansje! Cx Basis gaat beslist duurder zijn, maar ja.. beter duur dan niet te koop.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
La Léo schreef:maar ja.. beter duur dan niet te koop.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Is dat op Het Domijn in Weesp?






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dat is in Weesp, of het Het Domein heet weet ik niet.
Robin Visser schreef:Ach, omgebouwd naar wens tot familiale of bij de import niet de juiste aanduiding gehad, familiale in plaats van break. Daar zou ik me niet zo’n zorgen om maken. Een mooie auto met een mooi interieur. Tel je zegeningen.
Schaamteloze topic-kaap-actie.
Is het mogelijk (en toegestaan) om een “gewone” Break om te bouwen naar Familiale, vooropgesteld natuurlijk dat je de juiste zitjes kan bemachtigen?






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leuke wagen ! smalspoor break in familiale en in mooie kleur !
mbt kenteken zal er geen verschil bestaan tussen een break en familiale denk ik.
je kan vast wel een break naar familiale ombouwen, maar bij de familiale zijn de binnenste wielkasten achter wat anders - die zijn aan de voorkant wat schuin verlopend, zodat je makkelijker tussen de middelste bank en wielkast kan kruipen.
en je hebt ook nog gordelpunten achterin bovenin nodig dacht ik.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Een familiale en break zijn exact hetzelfde kwa carrosserie. Er zijn alleen wat add-ons die af fabriek van versie verschillen waardoor het een wel en het ander niet is.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Evan schreef:Een familiale en break zijn exact hetzelfde kwa carrosserie.
Dus een achterste achterbank kan er gewoon in; er zitten dus bevestigingspunten ergens in die kofferbak?
Er zijn alleen wat add-ons die af fabriek van versie verschillen waardoor het een wel en het ander niet is.
Uiterlijk zal er bijna geen enkele CX nog origineel zijn zoals ze uit de fabriek kwam, dus dat boeit me niet zo. Kijk, wij krijgen binnenkort gezinsuitbreiding en een XM is niet gebouwd voor 6 personen. Ook heb ik nog nooit gehoord van een XM Familiale, helaas.
Uiteraard kunnen we een busje kopen, zoals een Evasion of een C8, maar die dingen hebben geen veerbollen.