1 van de 2
 1 2 Volgende > 

nieuwe aankoop cx 24 break uit 81
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 455

Gepost: 12 april 2010 11:35 PM

ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinst maar wel een paar vragen

ik kan de condensator niet vinden, ontbreekt die of zit hij op geheime plek
toerenteller beweegt wel maar geeft niet juist aan, welk stekkertje en waar zit ie op?
membraam stuk vervroeging, waar te krijgen
enkele stripjes ontbreken
armsteun links ontbreekt

Afbeelding Bijlagen
IMG_6941.jpgIMG_6944.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Gepost: 12 april 2010 11:48 PM
  [ # 1 ]

Pietjan, is dat een 2400 injectie of carburateur? Op je foto is dat lastig te zien. 
De 2400IE motoren hadden -volgens mij- altijd een half-elektronische ontsteking en dus geen condensator en puntjes.

Edit: ik bekeek de foto nog eens en ik denk dat het een 2400 met carburateur is. Toch?

Heb je een Marchall of een Ducellier ontsteking?

Voor wat betreft ‘t armsteuntje: het zou helpen bij het vinden van een vervanger als je een foto van de bekleding postte.  Wink

Dito voor de strips.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 12 april 2010 11:58 PM
  [ # 2 ]

carb met puntjes op draaiende schijf, membraam stuk

Afbeelding Bijlagen
IMG_6949.jpgIMG_6939.jpgIMG_6938.jpg
Profiel  

pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 13 april 2010 12:02 AM
  [ # 3 ]

stripjes, hoe kom je er aan?

wat ik ook vreemd vind is dat op de papieren break staat maar hij toch drie bankjes heeft?

Afbeelding Bijlagen
IMG_6940.jpgIMG_6945.jpgIMG_6947.jpg
Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 13 april 2010 12:12 AM
  [ # 4 ]

Ach, omgebouwd naar wens tot familiale of bij de import niet de juiste aanduiding gehad, familiale in plaats van break. Daar zou ik me niet zo’n zorgen om maken. Een mooie auto met een mooi interieur. Tel je zegeningen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Gepost: 13 april 2010 12:34 AM
  [ # 5 ]
pietjan schreef:

carb met puntjes op draaiende schijf, membraam stuk

Aha, oké.
Ik zou je zo niet kunnen zeggen of het membraam los te vervangen is, of dat je het hele huis moet vervangen. Bij de half-elektronische ontsteking is het laatste het geval.

Condensator zit toch echt aan ‘t ontstekingshuis, hier:

Ha! ik zie nu: Bij CX-Basis kun je het membraam samen met het middenstuk nieuw aanschaffen:

Dan hoef je dus geen hele unit te kopen.  dance
Gebruikt zal het wel ergens te vinden zijn, maar niet zo dik gezaaid. CX’en met puntjes zijn gewoon in de minderheid inmiddels….

pietjan schreef:

stripjes, hoe kom je er aan?

Hmm, ook die zijn wat lastig, want natuurlijk is het juist weer die lange op het achterscherm die lelijk is.  Evil or Very Mad  Je zou eens kunnen snuffelen op de CitroMobile beurs, op 1 en 2 mei a.s.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 13 april 2010 12:36 AM
  [ # 6 ]

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat we dit type ontsteking nog nieuw in het clubmagazijn hebben liggen…. Reden om lid te worden! Wink Ik vermoed dat onze prijs ietsje concurrerender ligt dan bij CX Basis Smile Maar goed, ik zei al, ik ben niet 100% zeker, eerst even checken dus (kan je beste een keer langskomen met de auto!)

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Gepost: 13 april 2010 12:47 AM
  [ # 7 ]
25trd schreef:

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat we dit type ontsteking nog nieuw in het clubmagazijn hebben liggen…. Reden om lid te worden! Wink Ik vermoed dat onze prijs ietsje concurrerender ligt dan bij CX Basis Smile Maar goed, ik zei al, ik ben niet 100% zeker, eerst even checken dus (kan je beste een keer langskomen met de auto!)

Ha kijk!!!  Dat zijn de berichten. Meteen een zeer goede reden om lid te moeten, want dat lijkt me een buitenkansje! Cx Basis gaat beslist duurder zijn, maar ja.. beter duur dan niet te koop. Wink

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 13 april 2010 08:59 AM
  [ # 8 ]
La Léo schreef:

maar ja.. beter duur dan niet te koop. Wink

yes

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 13 april 2010 09:29 AM
  [ # 9 ]

Ha! Die break heb ik een keer gespot, mooie auto! Wink

Profiel  

bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 943

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 april 2010 10:13 AM
  [ # 10 ]

Is dat op Het Domijn in Weesp?

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 13 april 2010 10:16 AM
  [ # 11 ]

Dat is in Weesp, of het Het Domein heet weet ik niet.

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 438

Gepost: 02 oktober 2011 04:21 AM
  [ # 12 ]
Robin Visser schreef:

Ach, omgebouwd naar wens tot familiale of bij de import niet de juiste aanduiding gehad, familiale in plaats van break. Daar zou ik me niet zo’n zorgen om maken. Een mooie auto met een mooi interieur. Tel je zegeningen.

Schaamteloze topic-kaap-actie.

Is het mogelijk (en toegestaan) om een “gewone” Break om te bouwen naar Familiale, vooropgesteld natuurlijk dat je de juiste zitjes kan bemachtigen?

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 02 oktober 2011 11:00 AM
  [ # 13 ]

leuke wagen ! smalspoor break in familiale en in mooie kleur !

mbt kenteken zal er geen verschil bestaan tussen een break en familiale denk ik.

je kan vast wel een break naar familiale ombouwen, maar bij de familiale zijn de binnenste wielkasten achter wat anders - die zijn aan de voorkant wat schuin verlopend, zodat je makkelijker tussen de middelste bank en wielkast kan kruipen.
en je hebt ook nog gordelpunten achterin bovenin nodig dacht ik.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 02 oktober 2011 10:51 PM
  [ # 14 ]

Een familiale en break zijn exact hetzelfde kwa carrosserie. Er zijn alleen wat add-ons die af fabriek van versie verschillen waardoor het een wel en het ander niet is.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 438

Gepost: 02 oktober 2011 10:59 PM
  [ # 15 ]
Evan schreef:

Een familiale en break zijn exact hetzelfde kwa carrosserie.

Dus een achterste achterbank kan er gewoon in; er zitten dus bevestigingspunten ergens in die kofferbak?

Er zijn alleen wat add-ons die af fabriek van versie verschillen waardoor het een wel en het ander niet is.

Uiterlijk zal er bijna geen enkele CX nog origineel zijn zoals ze uit de fabriek kwam, dus dat boeit me niet zo. Kijk, wij krijgen binnenkort gezinsuitbreiding en een XM is niet gebouwd voor 6 personen. Ook heb ik nog nooit gehoord van een XM Familiale, helaas.

Uiteraard kunnen we een busje kopen, zoals een Evasion of een C8, maar die dingen hebben geen veerbollen.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook