Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Een watte ?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Dieselfilter
60.000km beurt is een grote beurt dacht ik, en vergeleken met de facturen die hier op de mat vallen of ooit gevallen zijn van alle soorten duitse dingen valt dit geweldig goed mee. Mijn vader is voor een klein onderhoud nog stukken meer kwijt
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Voor kleine onderhoudsbeurt (verse olie, ruitencleaner, oliefilter en werk)betaal ik een 60 à 70 euro. Een grote onderhoudsbeurt (olie, oliefilter, luchtfilter, dieselfilter, pollenfilter, ruitencleaner) komt de rekening op een 350 en evt met nog wat remmerij die vernieuwd moet kom ik niet hoger dan max een 450,-.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
gekraak was tijdje weg, laatste week weer terug en echt constant zelfs tijdens rijden, heb wagen in de hoogste stand gezet, en met de tuinslang kwartiertje gespoten op het achterste gedeelte onder aan de wagen (tussen de achterwielen) nu al twee dagen geen gekraak meer , is dit dus de oplossing ? het heeft volgens de garage toch te maken met een of ander onderdeel dat droog staat, zal het nu nogmaals in het oog houden wanneer het opnieuw moest beginnen, heeft er nog iemand last van of gehad, met zijn c5 break of berline ?
xm 21td 95’
eindelijk lager vervangen, wat een verschil, was duidelijk helemaal in frut (toch wel snel na amper 80 000 km, in ieder geval geen gekraak meer in de bochten of bij het remmen en optrekken, lager zelf kostte 30 euro inklusief, werkuren 120 euro, viel juist buiten garantie, maar ja nu hopen dat de rechtse kant nog tijdje heel blijft.
xm 21td 95’
Ik neem aan dat een draagarmlager vervangen is?
Ik herken de klachten, met name het metaalachtig (luid) gekraak dat, opvallend genoeg, soms dagen niet te horen is, en plotseling, na het nemen van een drempel, weer dagen wél. De kilometerstand van mijn C5 2.0 Hdi 2001 is 365.000 (niet zo vreemd dus). Toen de C5 de laatste keer op de brug stond om de monteurs onderzoek te laten doen, was het natuurlijk net niet te horen (ook niet bij de proefrit). Net als bij de huisarts: je maakt een afspraak, en als je er komt, zijn de klachten net verdwenen…...Ik denk er nu over om de auto enkele dagen aan de monteur mee te geven, dan kan hij al rijdende horen wat ik precies bedoel. ‘Metaalachtig gekraak’ is inderdaad moeilijk te lokaliseren. Ik zal bij een volgend garagebezoek eens beginnen over de draagarmlagers…...
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
dirkjec5 schreef:eindelijk lager vervangen, wat een verschil, was duidelijk helemaal in frut (toch wel snel na amper 80 000 km, in ieder geval geen gekraak meer in de bochten of bij het remmen en optrekken, lager zelf kostte 30 euro inklusief, werkuren 120 euro, viel juist buiten garantie, maar ja nu hopen dat de rechtse kant nog tijdje heel blijft.
Opmerkelijk, om een of andere vage reden gaat meestal rechtsachter het eerst kapoet..
het was links achter het gekraak, maar zie op de factuur lager 22x14-14 2.00 23,62 totaal 47,24 euro, dus hij heeft ze alle twee vervangen veronderstel ik
xm 21td 95’
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Veronderstel je dat of weet je dat?
Zoiets weet je dan toch, dacht ik…of weet ik…of zo…
heb de auto niet zelf gaan afhalen, maar op de factuur staat dus ook vervangen lager van achterste draagarm 2zijden op de auto werk 2,60u aan 44euro is 114,40 euro, ook 2 x keering en 2x armlagerbus, ik hoop of veronderstel dan dat men geen 2 armlagerbussen nodig heeft voor één zijde ?
xm 21td 95’
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Anders wordt die ene kant wel erg zwaar.
ik vraag dus voor adal links achter te vervangen en automatisch worden bijde kanten vervangen ?
xm 21td 95’
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Beetje vreemd, maar op zich wel een goede keuze om beide kanten te doen.
Had hij wel even mogen melden ja..
zal factuur even opsommen
omschrijving hoeveelheid eenheidsprijs bedrag
lager22x14-14 2,00 23,62 47.24
keerring 2,00 2,57 5,14
armlagerbus 2,00 4,57 9,02
set cales epais 1,00 14,42 14,42
hoes 1,00 3,92 3,92
klemband 1,00 11,44 11,44
remblokset 1,00 59,36 59,36
vervangen lager
achterste draagarm
2 zijden op de auto 2,60 44,00 114,40
revisie remklauwen
achter 2 zijden
op de auto 1,80 44,00 79,20
totaal 416,41 btw in
dat is wel iets anders dan de vooropgestelde 120 en 30 euro
xm 21td 95’
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Wat had je afgesproken dan?
Hij heeft meteen een revisie van je remklauwen uitgevoerd en blokken vervangen en deregelijke.
Tja, dan wordt het wat duurder.