Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
DriverD schreef:Renault 16? Ja, daar zijn er nog veel van!
deze schakelaars zijn wel niet net hetzelfde dan de sm… ze lijken er op….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bxsport schreef:DriverD schreef:Renault 16? Ja, daar zijn er nog veel van!
deze schakelaars zijn wel niet net hetzelfde dan de sm… ze lijken er op….
LB! (lekker belangrijk!)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als ze maar deftig werken.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blooper1963 schreef:Hoi Joris,
Als je die relais plaatst,kan je dan de originele schakelaars daarvoor gebruiken??
Ja.
@ drivert: Bij reno hebben ze wel een goede onderdelen voorziening…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Gisteren de airco laten vullen. Nieuwe condensor, droger, drukregelaar en de Sanden compressor uit een CX. Het werkt bijna perfect. Alleen: de compressor slaat niet af als de uittredende lucht 0 graden is. Dat moet wel, zegt mijn specialist. Dat behoort toch een relais te doen op de warmtewisselaar? Hoe kom je daarbij en kun je er dan wat mee?
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hoi Piet,
Ofwel heb je te weinig koelmiddel gevuld,ofwel zit je met een lek.
Heb je dan geen drukschakelaar ingebouwd,welke de compressor stillegt?
De thermostaat legt de compresor enkel stil als de temperatuur bereikt is
van de terugvoerleiding naar de pomp.
Er zit voldoende koelmiddel in. Er zit een 2-voudig drukschakelaar in. En hij lekt niet: gereinigd met stikstof, gevacumeerd en (dus) gedroogd en afgeperst. Maar de temperatuur mag toch niet 0 graden worden, want dan bevriest de warmtewisselaar. Er moet toch ergens een thermostaat zitten die de compressor stil legt als de temperatuur te laag wordt? Of zie ik het verkeerd?
Gutta cavat lapidem…
Mmmmmm, (mijmerend)... zou ik nu eindelijk eens met de SM naar de Citromobile kunnen? Misschien, als de spuiter woord houdt…
Gutta cavat lapidem…
De airco doet het in elk geval…..
Gutta cavat lapidem…
Ziet er allemaal top uit. David en zijn companen van ernaast zullen toch wel woord houden !? Laatst had Jelte zijn CX eerder terug, dan vóór de grootschalige operatie was aangegeven. Ben benieuwd deze auto na de operatie van dicht bij te kunnen zien, zeker ook de bekleding van dicht bij. Zie er van ver af mooi uit in ieder geval.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wie heeft die bekleding gedaan? En zijn de deurpanelen ook gedaan?
Want dit schijnt niet mogelijk te zijn???
Kostprijs??
Deurpanelen zijn heel prima te doen ! Gisteren ben ik even bij CJ geweest in Culemborg om een zojuist van een nieuw interieurtje voorziene SM te fotograferen. Die komen hier binnenkort op. Ik heb de nieuwe deurpanelen dus met eigen ogen gezien. Ik heb er trouwens wel meer gezien. Het enige is, dat niet iedere bekleder de banen kan sealen. Ik heb nog geen enkele gesealde nieuwe deurset gezien. Carli en Jan kunnen het wel. Het is alleen afhankelijk van de wens van de klant. Hoewel Carli en Jan denken, dat sealen even stevig is als stikken, zou je logisch redenerend tot de conclusie kunnen komen, dat stikken steviger is. Handmatig kun je niet op de zelfde wijze sealen als fabrieksmatig, waarschijnlijk destijds met een stevige pers. Ik denk, dat ik de mijne ga laten stikken. Zit sterk en ik vind het er mooier uit zien.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Dominique,
Is dit het antwoord op je vraag?
Ik werd wel wat moe van het voortdurend kijken naar ouwe meuk. Als je hard ging zitten, hoppa, daar ging weer een naad. En echt goed, daar vragen ze ook de hoofdprijs voor.
Sealen van naden is inderdaad niet mogelijk door de gemiddelde leerbewerker. Maar ik ben niet zo’n vreselijke originaliteits freak. En dus vind ik deze gestikte naden heel erg okee. Wat het kost hangt meer van de prijs van het leer af dan van het arbeidsloon. Hoewel dat ook wat is, want het is erg bewerkelijk. Je hebt plm 5 huiden nodig, zoek maar eens wat een huid kost. In Polen zomaar ongeveer niets. Maar dit in Nederland gedaan.
Gutta cavat lapidem…
Ziet er netjes uit. Ik ga met het project denk ik tzt ook voor stiknaden. Dat ziet er super mooi uit. Ik zie het als een verbetering omdat ik denk dat handmatige sealing het risico loopt los te laten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ziet er zeker knap uit piet!
En das inderdaad het antwoord op mijn vraag.
Gestikt vond ik persoonlijk mooier dan sealen.
Nou nog even het adres graag,Piet??
Ziet er voor mij goed genoeg uit