hallo,
ik ben nieuw op dit forum,
wij hebben hier thuis een citroën C5 staan van 2001,
een paar weken geleden kregen we op de boordcomputer de melding dat er te weinig koelvloeistof in zou zitten,
dus dit hebben we bij gevuld, na ongeveer 900 kilometer gaf hij dat weer aan,
toen is hij hier bij een plaatselijke autogarage op de brug geweest en zagen ze dat er uit 1 van de slangen van de koelvloeistof een beetje koelvloeistof uit kwam lopen,
toen hebben ze deze wat strakker aangedraaid, toen kregen we zondag weer de melding koelvloeistof bijvullen, dus wij eerst maar even kijken en toen stond er best wel veel druk op het expansietankje,
is dit normaal? (en het niveau van de koelvloeistof was nog helemaal goed)
dus toen de dop maar even doorgeblazen met de compressor en weer geprobeerd,
maar helaas, elke keer als we een aardig stuk hebben gereden met de auto dan staat er best wel veel druk op als we de dop losdraaien, en elke keer geeft hij weer aan dat er vloeistof moet worden bij gevuld,
wat kan dit zijn?
wij zelf zaten te denken aan de dop, dat deze niet goed zijn overdruk kwijt kon?
groeten Jurrian.
Totaal aantal Berichten: 15707
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als je de dop er af draait bij een warme motor hoort er druk op te staan. Deze systemen met overdrukvat werken met een koelsysteem dat onder druk staat, waardoor het kookpunt van de kvs iets wordt verhoogd en de auto niet zo snel oververhit raakt. Het lijkt er meer op dat er ergens een sensor niet goed functioneert. Dit had ik laatst met mijn Berlingo ook, steeds meldingen dat er iets mis was met het koelsysteem, terwijl er onder de motorkap niets vreemds te vinden was. Bleek na uitlezen van het systeem een sensor in het koelsysteem te zijn.
als laatste zou ik de thermostaat verdenken, bij xm hetzelfde meegemaakt, als alles uitgesloten is denk dan maar aan thermostaat
xm 21td 95’
okee bedankt voor de reacties,
we hebben vandaag hier op het dorp maar even een nieuwe dop gehaald,
hopen dat het hiermee is verholpen, vandaag ook nog even de c5 helemaal opgepoetst
samen met onze Toyota Supra
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Koppakking lek?
nou dit was het eerste idee, maar dat is het waarsch niet, hopen dat het nu die dop is