Doen…klaar..
oldenhage schreef:De fabrikant van deze comfort veerbollen (uit Belgie) heeft ook te maken met een zogenaamde produkt aansprakelijkheid. Ik mag aannnemen dat het produkt goed is en aan alle Europeese eisen voldoet.
Over wat ik eerder heb geschreven, de veiligheid in de veerbol, vraag ik me af of dat er in zit.
Deze fabrikant is wel ISO gecertificeerd, dus het product zal kwalitatief best wel in orde zijn, maar de veiligheidsvoorzieningen welke wel in de originele Citroen-bollen aanwezig zijn, zitten hier NIET in.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Phritz schreef:oldenhage schreef:De fabrikant van deze comfort veerbollen (uit Belgie) heeft ook te maken met een zogenaamde produkt aansprakelijkheid. Ik mag aannnemen dat het produkt goed is en aan alle Europeese eisen voldoet.
Over wat ik eerder heb geschreven, de veiligheid in de veerbol, vraag ik me af of dat er in zit.
Deze fabrikant is wel ISO gecertificeerd, dus het product zal kwalitatief best wel in orde zijn, maar de veiligheidsvoorzieningen welke wel in de originele Citroen-bollen aanwezig zijn, zitten hier NIET in.
effe off topic, ISO zegt niets over kwaliteit, een ISO gecertificeerd bedrijf heeft alleen zn productieproces vastgelegd, en controleert het door hun vastgelegde traject. Dus als ze al jaren van kokosnoten veerbollen maken, kunnen ze dat nu nog steeds doen, ook al zijn ze ISO gecertificeerd.
maar als producent blijven ze te maken hebben met de produckt aansprakelijkheid.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
kokosnotenbollen? das een mooie Johan!
Dan wil ik een C4 met kokosnootvering en koffiepeddels!!!!
De C4 heeft waaibomenvering
fftopic
oldenhage schreef:Phritz schreef:oldenhage schreef:De fabrikant van deze comfort veerbollen (uit Belgie) heeft ook te maken met een zogenaamde produkt aansprakelijkheid. Ik mag aannnemen dat het produkt goed is en aan alle Europeese eisen voldoet.
Over wat ik eerder heb geschreven, de veiligheid in de veerbol, vraag ik me af of dat er in zit.
Deze fabrikant is wel ISO gecertificeerd, dus het product zal kwalitatief best wel in orde zijn, maar de veiligheidsvoorzieningen welke wel in de originele Citroen-bollen aanwezig zijn, zitten hier NIET in.
effe off topic, ISO zegt niets over kwaliteit, een ISO gecertificeerd bedrijf heeft alleen zn productieproces vastgelegd, en controleert het door hun vastgelegde traject. Dus als ze al jaren van kokosnoten veerbollen maken, kunnen ze dat nu nog steeds doen, ook al zijn ze ISO gecertificeerd.
maar als producent blijven ze te maken hebben met de produckt aansprakelijkheid.
Voor mijzelf ben ik er wel uit en zal 4 originele citroenbollen onder mijn auto (laten) schroeven, ook al zijn ze 30 a 40 euro duurder dan die imitatiebollen, maar zo ongeveer de helft van alle HP geveerde Citroens veren met bollen van IFHS, het bedrijf bestaat al lang, dus die jongens zullen heus wel weten waar ze mee bezig zijn, lijkt mij. Dat dealers dit niet graag willen horen, begrijp ik ook nog wel. Jullie hebben idd een punt met dat verhaal over die veiligheidsvoorzieningen en het vervallen van de garantie en misschien ook nog wel over de duurzaamheid: IFHS geeft 2 jaar garantie (net als bij de normale groene bollen) en Citroen 5 jaar of 200dkm.
volgesn mij geeft citroen mar twee jaar garantie op de bollen en zeker geen vijf jaar. Ik heb met pijn en moeite na 24 en 25 maanden respectievelijk nieuwe bollen voor en achter gekregen bij km stand 110000 waren ze nml te slap geworden. Hoop dat chyparse waar ik al 15 jaar kom en al die tijd heb ik nog nooit problemen gehad met de groene bollen onder mijn bx d, bx td, xmd, xmtd ook iets met de nieuwe grijze bollen kan gaan doen
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ariecitroen schreef:volgesn mij geeft citroen mar twee jaar garantie op de bollen en zeker geen vijf jaar. Ik heb met pijn en moeite na 24 en 25 maanden respectievelijk nieuwe bollen voor en achter gekregen bij km stand 110000 waren ze nml te slap geworden. Hoop dat chyparse waar ik al 15 jaar kom en al die tijd heb ik nog nooit problemen gehad met de groene bollen onder mijn bx d, bx td, xmd, xmtd ook iets met de nieuwe grijze bollen kan gaan doen
lijkt me sterk dat de bollen te slap zijn geworden…
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
ariecitroen schreef:volgesn mij geeft citroen mar twee jaar garantie op de bollen en zeker geen vijf jaar. Ik heb met pijn en moeite na 24 en 25 maanden respectievelijk nieuwe bollen voor en achter gekregen bij km stand 110000 waren ze nml te slap geworden. Hoop dat chyparse waar ik al 15 jaar kom en al die tijd heb ik nog nooit problemen gehad met de groene bollen onder mijn bx d, bx td, xmd, xmtd ook iets met de nieuwe grijze bollen kan gaan doen
Wat bedoel je met slappe bollen?
Geen water gegeven?
Slappe bollen…denk leeggelopen?
Voor mijn c5 heb ik oa een xm td gehad, die ik keurig elke 80 d km naar soesterberg stuurde om de bollen op druk te alten brengen ( en uiteraard volgens schema LHM vervangen en reinigen)
Toen mijn C5 “niet meer zo lekker reed” bij 100 d vertelde de garage mij dat de bollen slap waren geworden en eigenlijk vernieuwd moetsen worden. Slap is dus te vertalen als versleten
Daar de auto toen bijna twee jaar oud was zijn ze toen nog onder garantie van citroen (voorbollen) en coulance (garage) vervangen. Gelukkig maar want de prijs van de grijze bollen is extreem hoog!!!
Hopelijk komt daar snel een goed en getest alternatief voor want anders zullen heel wat citroen rijders voor vervelende kosten komen te staan zo rond de 120-150 d km
Hopelijk komt daar snel een goed en getest alternatief voor want anders zullen heel wat citroen rijders voor vervelende kosten komen te staan zo rond de 120-150 d km
lijk mij allemaal garantie werk citroen zegt dat ze 200 dkm mee gaan dus dan zou ik als klant toch echt wel coulance willen hebben als blijkt dat ze niet zo lang mee gaan
ariecitroen schreef:
Hopelijk komt daar snel een goed en getest alternatief voor want anders zullen heel wat citroen rijders voor vervelende kosten komen te staan zo rond de 120-150 d km
De prijs bij Citroen is ca 125 euro (ik dacht vanaf 109 euro) per bol. Je hebt dan wel originele bollen met de door Citroen gewenste veiligheidsvoorzieningen. Chyparse levert imitatiebollen, zonder de veiligheidsvoorzieningen voor 75 euro (ex BTW). Verder moet je dit topic maar eens goed doorlezen want er is al veel over gezegd.
Wat een geld zeg, waar is dat goed voor?
Gouden schroefdraad?