doorgang motorkap naar binnen
aukje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 14 april 2010 12:09 PM

Hallo, voor de vakantie ben ik aan het proberen een 220 omvormer in de auto te bouwen, ik heb hier echter een doorgang voor nodig vanuit de motorkap naar binnen voor de bekabeling. Weet iemand waar ik die kan vinden in een Berlingo uit 2000.

mvg,

Aukje

Profiel  

Marcel01
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 306

Gepost: 14 april 2010 01:48 PM
  [ # 1 ]

Ik heb de doorvoer gebruikt, waar ook de airco slangen doorheen zouden gaan, indien geinstalleerd.
Ik heb geen airco, en de gaten zijn al ‘voorbewerkt’, dus vrij gemakkelijke doorgang / toegang.
S6 iig.

Profiel  

aukje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 april 2010 06:50 PM
  [ # 2 ]

He Marcel, bedankt voor je reactie! Zou je misschien kunnen aangeven waar die doorgang precies zit? Ik heb lang gezocht maar kan niks vinden.

Profiel  

TvdHarst
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 april 2010 11:23 PM
  [ # 3 ]

Ha Aukje,
Ik heb een Constante Stroomdraad gelegd langs de linkerkant boven de wielkast. Onder de ruit zit daar een bak, die afgedekt word door die zwarte plastic plaat die om de ruitenwisser as zit. Daarachter zit een kleine doorgang die uitkomt iets boven de zekeringen kast in her schutbord. Een flink gepiel, en je moet ook een rubberhoes om je draden doen ivm doorschavielen maar dan hoef je niks te boren of te slopen.

succes.

Profiel  

oli4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 16 april 2010 12:19 AM
  [ # 4 ]

U moet eens kijken in de directe omgeving van uw stuurkolom,
ik dacht daar ergens een rubbertje gezien te hebben van een 2 cm

Den Berlingo is fantastisch maar kan toch niet aan de Starlet tippen.
Ondertussen een jaar verder en mening toch moeten herzien.

Profiel  

Marcel01
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 306

Gepost: 16 april 2010 11:28 AM
  [ # 5 ]

Duurde even, maar hierbij de foto’s.
De doorvoer zit dus aan de passagiers kant, precies tussen het motorblok en het spatbord.
Voordeel hiervan was (vond ik); ik heb het gat zo groot kunnen maken/boren zoals ik wilde. In mijn geval had ik een vrij dikke kabel, en daarbij heb ik een passende kabel doorvoer gekocht, zodat het geheel absoluut lucht en water dicht afgesloten/afgewerkt is.
Ander voordeel; je komt boven de voeten van de passagier uit, en hier heb je verschrikkelijk veel ruimte om te werken, echter, je zit wel in een lastige positie te werken, maar dat is maar 1 keer.

De doorvoer in de water-vang-bak (parafan) heb ik ook gebruikt voor een paar kleine kabels. Is goed bereikbaar na verwijderen van de ruitenwisser-afdek-kappen. Alleen kun je hier niet super veel kabels doorvoeren. En mijn inziens heb je voor een omvormer toch een aardige voedingsdraad nodig… (afhankelijk van hoe zwaar de omvormer is)
S6 met de klus.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook