ik had afspraak gemaakt voor adal links achter( wegens gekraak), mijn vrouw is de wagen gaan brengen en op halen , hij heeft tegen haar gezegd dat de remmen op waren en de revisie ook nodig was, kan natuurlijk eisen alles terug te plaatsen maar ja, kan ook andere garage zoeken nu, langs de andere kant als alles goed is gedaan ben ik weer voor een tijdje geust, 44euro uurloon is wel veel maar ja
xm 21td 95’
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik zou zeggen, bespaar je een maagzweer en lekker laten zo.
Mooi weer voor een tijdje klaar.
Remklauwen van een C5 willen ook wel graag eens een beurtje want die trekken wel eens scheef.
Ach, niemand is te vertrouwen, maar misschien is de boel nu netjes.
Heb je lichtmetalen velgen waardoor je de remblokken kunt zien?
Zie je meteen of ze vernieuwd zijn.
Deze informatie is zeer welkom.
Ik denk dat het krakend geluid bij mijn C5 van rechts achter komt, maar soms lijkt het op links achter. Kan natuurlijk ook allebei zijn. Het is natuurlijk typisch een reparatie die je eigenlijk het best meteen aan beide zijden kunt laten doen. Al met al zou ik dan uitkomen op een kleine € 200.
Ik kom volgende week voor de APK bij de dealer, ik zal eens informeren wat daar de kosten zijn.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
van morgen gekraak andere zijde, direct naar garage gebeld, is dus maar één zijde vervangen je hebt dus 2 lagers nodig voor een zijde, dus gaat me nog eens een kleine 200 euro extra kosten, leuke dingen !
xm 21td 95’
Deze informatie is minder welkom.
Ook voor mij wordt het dus het dubbele bedrag….....pakweg 400 euro.
Van de andere kant: ik heb er 365.000 op zitten, ik mag niet klagen. Heb onlangs nog distributieriem laten vervangen, dus ik wil doorrijden richting de 500.000. Investering van 400 euro is dan zeker de moeite waard. Ik ben benieuwd.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
- C3 1.4 VTi Exclusive
dirkjec5 schreef:van morgen gekraak andere zijde, direct naar garage gebeld, is dus maar één zijde vervangen je hebt dus 2 lagers nodig voor een zijde, dus gaat me nog eens een kleine 200 euro extra kosten, leuke dingen !
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik heb het nog even gecheckt op het C5 forum en er zijn inderdaad 2 lagers per draagarm, nummer 7 op de tekening.