Hier maar even neerzetten, het gaat over reclame van Citroen :
Coronel daagt Citroën voor de rechter
Uitgegeven op 29 september 2005 om 10:29 uur
(Novum) - Een reclame van autofabrikant Citroën, waarin wordt gezegd dat karten gevaarlijk is, is ‘misleidend, onterecht en schadelijk voor de kartbranche’. Dat zegt de voorzitter van de Dutch Indoor Kart Groep Raymond Coronel donderdag. Coronel spant daarom een kort geding aan tegen het Franse automerk.
In een radiospot van Citroën vertelt een fictieve autoverkoper dat karten gevaarlijk is, omdat karts geen veiligheidsgordels en hoofdsteunen hebben. Coronel benadrukt dat het overgrote deel van de Nederlandse kartbanen veilige karts gebruikt die zijn voorzien van gordels en hoofdsteunen. Coronel zegt geïrriteerd te zijn door de ‘misleidende’ reclamespot. Hij zal de rechter verzoeken uitzending van de reclame te verbieden en eist een rectificatie van Citroën.
Het kort geding dient op 5 oktober voor de rechtbank in Amsterdam.
[Copyright 2005, Novum]
http://www.nieuws.nl
Totaal aantal Berichten: 15704
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Sommige mensen zien ook overal hete hangijzers… (En overigens mag dhr. Coronel er samen met zijn broer wel eens over nadenken welk beeld zij zelf uitstralen, want hetgeen ik vorige week in hun autoprogramma over de IAA in Frankfurt zag, grensde ook wel aan alle fatsoensnormen, zelden zulk onnodig seksistisch en puberaal gedrag gezien. Dat er in een ‘beursverslag’ wat aandacht wordt gegeven aan het vrouwelijk schoon dat de voitures aanprijst stuit mij niet tegen de borst, maar de manier waarop de heren telkens in beeld komen met weer een shot waarin ze gestes maken naar voornoemde dames gaat mij toch wat ver. Ik denk niet dat de kartsport daar meteen negatieve gevolgen van gaat ondervinden, maar het zet toch aan tot denken in een land dat zich ‘geemancipeerd’ durft te noemen…)
Totaal aantal Berichten: 27930
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
graddus schreef:Sommige mensen zien ook overal hete hangijzers… (En overigens mag dhr. Coronel er samen met zijn broer wel eens over nadenken welk beeld zij zelf uitstralen, want hetgeen ik vorige week in hun autoprogramma over de IAA in Frankfurt zag, grensde ook wel aan alle fatsoensnormen, zelden zulk onnodig seksistisch en puberaal gedrag gezien. Dat er in een ‘beursverslag’ wat aandacht wordt gegeven aan het vrouwelijk schoon dat de voitures aanprijst stuit mij niet tegen de borst, maar de manier waarop de heren telkens in beeld komen met weer een shot waarin ze gestes maken naar voornoemde dames gaat mij toch wat ver. Ik denk niet dat de kartsport daar meteen negatieve gevolgen van gaat ondervinden, maar het zet toch aan tot denken in een land dat zich ‘geemancipeerd’ durft te noemen…)
ik vind het best dat ze het programa leuk presenteren.
ze nemen de regeltjes wat ruim enzo.
je ziet ze regelmatig serieus hard over openbare wegen rijden.
dan vind ik dat je bij andere ook niet moet gaan mierenneuken.
en volgens mij is de karting al niet zo hot meer.
hun locatie is o.a. in de uithof, amper 2 km verderop ligt “van de ende karting” deze baan is veel dikker, volgens mij zelfs langste van europa.
misschien willen ze zo hun tegenvallende baan wat mee terug verdienen?
effe zeuren:
raymond coronel presenteert toch niet? dat zijn toch tim en tom, de tweeling?
maar maakt niet uit, ik ben het verder overal mee eens!!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ik vind eigenlijk alle NL autoprogramma’s triest en kansloos. Het hangt aan elkaar van sponsers,dus hoe kan het dan ooit onafhankelijk zijn. Veredelde reclame babbeltjes zijn het. Dan kijk ik liver naar Top gear en neem ik de chauvinistische trekjes voor lief.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
top gear rules!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
- CX 25 GTi Turbo 2
hel1 schreef:effe zeuren:
raymond coronel presenteert toch niet? dat zijn toch tim en tom, de tweeling?
maar maakt niet uit, ik ben het verder overal mee eens!!!
die in de uithof is toch van de broertjes coronel?
zoiets dacht ik tenmiste
top gear is zeker gaaf
vanavond weer
op welke zender wordt topgear uitgezonden??? en hoe laat??
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
- CX 25 GTi Turbo 2
ZXfurore schreef:op welke zender wordt topgear uitgezonden??? en hoe laat??
vanavond veronica rond uur of 9 meestal
edit: ik zie dat TinusTussengas me net voor is
- CX 25 GTi Turbo 2
ZXfurore schreef:op welke zender wordt topgear uitgezonden??? en hoe laat??
hoop dat je gekeken heb wat net was de C6 in beeld
he verdorie!!
ik kom meestal pas rond deze tijd binnenlopen.. volgende keer toch maar opnemen!! iig bedankt
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73