mijn achterruitenwisser is ermee gestopt, eerst nog redelijk heen en weer maar stopte op willekeurige plek maar nu nix meer.
heb de moer van de as gehaald maar dan krijg ik de wisser er nog niet af, zit die geschroefd op de as of zit de boel vastgekoekt??
en de motor zelf zit in 3 rubber bussen geklemd, hoe krijg ik die los??
ik heb wel 12 volt op de stekker gemeten maar motor maakt geen enkel geluid.
iemand ideetjes??
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Vastgelopen lagering van de uitgaande as van het reduktortje. Op deze as zit de wisserarm gemonteerd.
Andere halen op de sloop of deze opereren…..
De wisserarm moet je voorzichtig van de as wiebelen, evt met kruipolie wat smeren. De as loopt door een lagerbus en deze willen door ingedrongen vuil /gebrek aan smering nog wel eens op elkaar invreten en dan vastlopen. Om erbij te kunnen zul je de motorreduktor uit moeten bouwen en de klinknagels uit moeten boren.
Na reparatie kun je klinknagels vervangen door boutjes/moertjes M4.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
heb de boel ingespoten met wd40 , wellicht dat de wisser nu los komt.
het witte contactplaatje heb ik van de onderzijde van de motor afgehaald om te controleren of spanning daarin word doorgegeven maar meetpennen passen niet in de te kleine gaatjes, daar ook de boel ingespoten met contactspray en eureka, hij wist weer, nog wel zomaar random stoppen maar de wisser gaat wel weer heen ende weer.
als de wisser los is, hoe komt het geheel dan uit die 3 rubber bussen???????
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Kan ik je niet zo vertellen, ik ken de constructie/ophanging niet. Het verhaal wat ik schreef is vrij algemeen en direkt toepasbaar op de motortjes van de Xantia. Er zal niet veel verschil zijn. Misschien kun je wat foto’s plaatsen?
Wat jij beschrijft is dus duidelijk een slecht contact. Stekkers goed inspuiten en een aantal keren in en uit elkaar schuiven….misschien is dan je probleem al verholpen.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991