Ik heb al 6 jaar een rvs uitlaat, (DSuper5) inclusief rvs vlampijp. Nog steeds niet doorgeroest, maar dat mag ook wel als je bijna 4x zoveel uitgeeft. (ca 1050 euri tegen ca 280 euri voor een gewone).
Maar ik heb wel altijd het gevoel gehad dat die rvs uitlaten meer lawaai maken. Het gasdicht monteren is m.i. ook lastiger.
Hebben anderen die ervaring ook of is het onzin? En hoe zit het met de levensduur van een flexibele pijp van rvs t.o.v. een gewone?
Jeee, kon dat plaatje nog groter?
GRG :fijnsturen
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:Jeee, kon dat plaatje nog groter?
GRG :fijnsturen
Voor het eerst verschijnt er een schuifbalk onder in mijn beeld
Zo beter?
Ik kan wel 1 nadeel bedenken hoor
de PRIJS
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Kwestie van rekenen: als je er meer dan 4x zolang mee doet….. Dat zou ik dus ook wel eens willen weten: wat is de levensduur :
Lawaai ligt aan het demper ontwerp, niet of nauwelijks aan het materiaal. Tussen verschillende merken “originele” uitlaten heb je ook grote verschillen in geluid. Elke fabrikant zet het spul net weer even anders in elkaar en dat hoor je.
Gasdicht monteren ligt ook veel meer aan de pasvorm en kwaliteit van de aansluitingen dan aan het materiaal. Nou vult roest ook wel, maar een goed passende pijp dicht altijd makkelijk af.
Wel een nadeel van RVS kan zijn dat het wat meer uitzet. Let maar eens op, het eindstuk zal zich, als de boel goed warmgereden is, iets verder naar achteren bevinden dan als alles koud is. Daar moet een ontwerper van een RVS uitlaat rekening mee houden als het uitlaatpad onder de auto krap en bochtig is.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De gewone flexibele pijpen van de DS zijn tegenwoordig KLOTE (sorry voor het taalgebruik)! Ze gaan roesten in de plooien, zijn dan niet meer flexibel en scheuren dan…..
Met RVS flexibel heb ik geen ervaring.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Op een RVS krijg je levenslange garantie….
de ijzeren gaan meestal na een jaar of 1,5 kapot…En als je hem probeert los te maken; meteen!
De dwarspot van ijzer heb ik er al 5 jaar onder….
De volgende keer ga ik alleen ee RVS flex monteren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>