Bij onze xsara picasso uit 2004 kraakt het als je je voeten neerzet op de bodem, of duwt me je voeten. Het lijkt de bekleding aangezien dat enigsinds meegeeft.Weet iemand een oplossing hiervoor?
Totaal aantal Berichten: 7
- C4 (2004-heden) Berline 1.6-16v Ligne prestige
Ik ben ook wel benieuwd, heb het namelijk aan de bijrijderskant.
Die van ons is uit 2003.
Totaal aantal Berichten: 339
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
XSARA Picasso bjr. 2005. Bij mij juist hetzelfde ,aan de voetsteun chauffeur kant,ik laat er niets meer aan doen, daar ik volgende maand mijn nieuwe wagen (C4 Picasso 5pl.16Hdif 110 pk. NOCCIOLA)hopelijk mag gaan afhalen bij de dealer.
De mijne (facelift van 2005) heeft identiek hetzelfde probleem.
Hopelijk kan iemand een oplossing bieden watn fijn is het niet moet ik zeggen :s
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Totaal aantal Berichten: 148
- Xsara Picasso 2.0 HDI
Mijn Picasso uit 2000 kent hetzelfde probleem. Het lijkt inderdaad een probleem te zijn wat ontstaat doordat de vloerbedekking t.o.v. de bodem wat verschuift. Waarschijnlijk de plastic beschermlaag aan de achterkant van het tapijt wat gewoon wat kraakt. Laatst heeft mijn Picasso nog op de brug gestaan, en de bodem is overal perfect in orde, dus daar ligt het niet aan.
Ik heb het vermoeden dat wij allen niet de enige zijn met dit probleem, omdat mijn Picasso uit 2000 er ook last van heeft.
Ik ga voor de rug van het tapijt, daar zoek ik de oorzaak.
Ben benieuwd wat het nu echt is.
“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”
Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/
- Xsara Picasso 2.0 HDI
De enige oplossing overigens die ik nu kan bedenken is je voeten niet teveel bewegen. Dat klinkt bijdehand, vandaar dat ik het even toelicht. Als ik achter het stuur zit, en ik verricht alle handelingen achter het stuur op een normale wijze, dan hoor ik het niet. Ga ik achter het stuur wat meer bewegen, of mijn voet regelmatig verplaatsen, dan hoor ik het wel. Eerlijk gezegd klinkt het nogal goedkoop, maar echt hinderlijk is het niet.
“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”
lopen daar geen verwarmings kanalen onder door groten rob
- Xsara Picasso 2.0 HDI
Maar verklaard dat ook het geluid als je er met je voet op gaat staan? Of sta je dan op die zgn. kanalen? Nu ben ik wel heel erg benieuwd, a.s dinsdag ga ik de Picasso van binnen en buiten helemaal nieuw maken. Toch maar eens even onder de “mat” kijken!
Ik geef na dinsdag een uitvoerig verslag van wat ik gevonden heb. Met foto’s. Misschien hebben we er iets aan.
robbedoes50 schreef:lopen daar geen verwarmings kanalen onder door groten rob
ja, volgens mij wel
de auto heeft een dubbele bodem op de plek waar de voorpassagiers hun voeten zetten
als de dubbele bodem niet helemaal meer goed gemonteerd is / versleten dan lijkt het me dat je bijgeluiden kan krijgen
Berlingo rijder
Totaal aantal Berichten: 339
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Versleten bij 80.000Km?????
johan20 schreef:Versleten bij 80.000Km?????
blijft een citroen ...
Berlingo rijder
jschijvens schreef:Maar verklaard dat ook het geluid als je er met je voet op gaat staan? Of sta je dan op die zgn. kanalen? Nu ben ik wel heel erg benieuwd, a.s dinsdag ga ik de Picasso van binnen en buiten helemaal nieuw maken. Toch maar eens even onder de “mat” kijken!
Ik geef na dinsdag een uitvoerig verslag van wat ik gevonden heb. Met foto’s. Misschien hebben we er iets aan.
En heb je dit nog gedaan? Zo ja, wat waren je bevindingen
Overigens is het bij mij bij de bestuurder.
Daarnaast ga ik nu echt de radio vervangen. Steeds vaker speelt hij cd’s niet af, totdat ik dfe auto uit en aan zet…...lijkt me niet handig
Er gaat een alpine of kenwood met handsfree in. De auto heeft nog garantie, dus dan mag de garage het inbouwen doen. Hopelijk willen ze dat. Lijkt me goedkoper dan ee nieuwe fabrieksradio, of dat ding na laten kijken.
Heb dit ook in mijn Picasso uit 2003. En had het ook al in mijn Xsara uit 1998. Is puur een kwestie van rug bekleding die ouder wordt.