3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Vreemde storing
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 april 2010 12:28 PM
  [ # 31 ]

Is dat stekkertje op je carburateur nog goed? (Dat blauwe op de foto van Vermond.) De Break van Wouter viel ook bij wijze van spreken na elke hobbel uit en dat lag dus aan dat stekkertje, wat gewoon vrij brak was.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 18 april 2010 03:12 PM
  [ # 32 ]

Is ook een verdachte…

Dat dingetje kun je eenvoudig checken op een goede werking;
even uit de carb. schroeven en met een testdraadje en de electroklep aan de massa houden en contact maken.
Als dat dingetje nog gewoon iedere keer netjes in en uit schiet (solenoid-effect) is dat ding in orde.
Bij twijfel een nieuw stekkertje aanknijpen.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

Ari74
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

Gepost: 18 april 2010 05:02 PM
  [ # 33 ]

Zojuist nog even een stukkie gereden met de voiture. Alles deed ‘t. Wat betreft dat blauwe stekkertje aan de blektromagnetische stationairsproeir (zal wel ‘E’lektro moeten zijn): die heb ik niet vervangen. Wel heb ik het stekkertje ingespoten met contact spray.

Ik heb het dus niet getest Maurice. Kom ik misschien nog op terug als ie gek blijft doen.

Verder heb ik de bedrading van de boubine nagelopen/nagemeten. Die lijkt in orde en dus heb ik alleen contact spray gebruikt op de stekkertjes. Loont het om de kabeltjes uit voorzorg te vervangen? Ze zijn allemaal wel smerig. 

Luchtfilter wel even uitgespoeld (zonder biotex) maar verder niet. Wel een goed idee van je en dus haal ik die er straks (na DE wedstrijd Smile) even uit en gaat ie de wasmachine in. Een nieuwe was niet op voorraad bij Twimva en Ruesink Sad

Bij Ruesink werd mij trouwens verteld dat ze daar onlangs ouwe stock hebben weggedaan shut eye Volgens de knaap die me te woord stond op de stort beland . . . Voor een ‘oud’onderdeel hoef je dus niet langer bij hen aan te kloppen, maar misschien vergis ik me.

Dat van die WD40 kan geen kwaad? Inspuiten, dagje laten ‘weken’ en dan even stukje rijden en motor opwarmen? Of is dat de verkeerde volgorde? Ik heb inderdaad geprobeerd de bougies met een koude motor te verwijderen Beerpeet. 

De bougiekabels zijn van . . . tja geen idee eigenlijk . . . ook maar preventief vervangen dus voor siliconen exemplaar?

Grt.

Ari

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 18 april 2010 08:22 PM
  [ # 34 ]

Die dode stock schijnt niet spannend te zijn geweest hoor, vergeet niet dat de omloopsnelheid van bepaalde delen zeker 25 jaar bedraagt.
Maak je dus maar niet druk om de dode stock.

Bij het oosten aan de Voortsweg kun je ook prima terecht voor slijtagedelen en filters.

Het is geen enkel probleem om met een plas WD40 op je bougies rond te rijden en met een lekke klepdekselpakking heb je hetzelfde effect.

Profiel  

Ari74
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

Gepost: 18 april 2010 09:53 PM
  [ # 35 ]

Verrek ja, ‘Het Oosten’. Helemaal vergeten terwijl ik daar 14 dgn terug nog de laatste 2 spuitbusjes blue romantique op de kop heb getikt. Ik zal ‘t op m’n lijstje zetten van onderdelenzaken Smile

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 19 april 2010 08:18 AM
  [ # 36 ]

Je moet bougiekabels sowieso vervangen als ze verhard zijn, die siliconenleidingen zijn ook nog eens erg soepel te verwerken

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook