Weet iemand of de knipperautomaat van een serie 1 en een serie 2 onderling uitwisselbaar zijn? En zo ja, waar zit deze bij de serie 1 ?

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ja, bij je zekeringen.
‘Spirit of avant-garde’
Bij een serie 2 zit hij bij de zekeringen, dat weet ik. Bij een serie 1 dus onder de motorkap?

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Als ik me niet vergis zit deze bij een serie 1 links in het dashboard bij de bedieningsknop van de richtingaanwijzers, bij mij zit hier een oranje relais.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Bij mij links in dat dashboard ook. Serie 1. Relais en een rond geval van aluminium ofzo. Ik heb geen verstand van auto onderdeling.
Heb je het idee dat ‘ie defect is?
Ja, hij doet niets meer. Nu wilde ik kijken of ik hem uit mijn serie 1 over kon zetten om uit te proberen.
Het past niet, ben ik nu achter. Hij is inderdaad rond en van aluminium, maar erger, hij heeft 3 pootjes i.p.v. 4.
Nu hebben de richtingaanwijzers het nog niet gedaan sinds ik de auto heb, dus ik weet niet zeker of de automaat de oorzaak is, vandaar.
Misschien is het goed om een nieuw massadraadje te proberen. Daarnaast weet ik niet of de automaat een minimale belastbaarheid heeft die niet bereikt wordt omdat er lampjes stuk zijn.
de alarmlicht-schakelaar al geprobeerd/gecontroleerd ?

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zo’n knipperlichtrelais is heel erg standaard automotive en absoluut niet CX-specifiek. Dat er wat meer of minder pinnetjes aan zitten kan iets te maken hebben met wel of geen nood-knipperlichten of iets dergelijks. Gewoon even een relaisje met vier pinnetjes scoren dus om het te proberen.
Knipperlichtautomaat is goed bleek na contrôle. Volgende op de lijst is inderdaad de alarmlichtenschakelaar.

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zie ook hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201117/
Zekeringen zijn goed?
Het was definitief de alarmschakelaar. Nieuwe er in en alles doet weer. Kennelijk een bekend serie 2 probleem. Wat mij betreft kan deze dicht, hartelijk dank voor het meedenken!