4 van de 33
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
‘64 DS 19M van Lucas - Verkocht aan een blije spanjaard!
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 20 april 2010 12:25 AM
  [ # 46 ]

Ik heb vanavond de rotor, verdelerkap en bougiekabels er even op gezet. Ik was ook van plan de bougies te vervangen, maar daar heb ik duidelijk een pijpsleutel voor nodig. Met dat verlengstukje op de bougie ben je met een bougiedop nergens.

En niet te vergeten, ik heb de KVS-aftapplug uit het blok gedraaid, daar moet de tuinslang op.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 april 2010 12:59 AM
  [ # 47 ]

ffff een 2e bougiedop op de 1e zetten het probleem is ook opgelost….nu alleen nog fff aan je buurman vragen of deze nog eentje heeft liggen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 april 2010 11:28 AM
  [ # 48 ]

En dan lekker scheef die bougie erin draaien, draad naar de knoppen, bedankt!

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 april 2010 01:03 PM
  [ # 49 ]

beginnetje maken met een tuinslang op de bougie.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 april 2010 01:19 PM
  [ # 50 ]

Dat lijkt me goed!

Citroen!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 20 april 2010 01:45 PM
  [ # 51 ]

Een dop op een dop heb ik geprobeerd, maar op mijn bougiedop 21 gaat een dop 24 en die past weer niet in de schacht…..

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 20 april 2010 05:44 PM
  [ # 52 ]
bogaard77 schreef:

beginnetje maken met een tuinslang op de bougie.

Precies nooit meteen gereedschap gebruiken om iets in/op te draaien, altijd eerst met de hand totdat je voelt dat de draad pakt. Heb vaak genoeg draad moeten opwerken voor anderen die meteen de dop ergens op zetten….

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 april 2010 09:25 PM
  [ # 53 ]
DriverD schreef:

En dan lekker scheef die bougie erin draaien, draad naar de knoppen, bedankt!

Deze discussie hebben we al eens gevoerd Wink

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 april 2010 09:38 PM
  [ # 54 ]
Lucas Unger schreef:

Een dop op een dop heb ik geprobeerd, maar op mijn bougiedop 21 gaat een dop 24 en die past weer niet in de schacht…..

kom pijp 21 maar lenen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 21 april 2010 12:56 AM
  [ # 55 ]

Vanavond heb ik wat boodschappen gedaan bij het clubmagazijn, 6 liter LHS, contactpuntjes, een originele verdelerkap, en twee V-snaren.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 22 april 2010 12:02 AM
  [ # 56 ]

Goed, ik ben vanmiddag dus even een pijpsleutel 21/23 van Gedore wezen halen. Groot was mijn verbazing toen ik hem in de gereedschapskist wilde gooien, daar lag al een pijpsleutel 21/23 in…..... Het is me een raadsel waar ik die ooit voor gekocht hebt, maar ik had hem dus al. De Gedore is een lomp en ruw afgewerkt geval en de pijpsleutel die ik al bleek te hebben is er een van Belzer, die is veel slanker en heeft een betere passing, wat mij betreft een aanrader in tegenstelling tot het Gedore stuk lompigheid.

De bougies heb ik dus vervangen, wat een interessante constructie is dat met die opzetstukjes en bakelieten(?) hulsjes. Daarnaast de originele NOS verdelerkap gemonteerd in plaats van het immitatie exemplaar van Chyparse. Er kwamen 2 Marchal en twee Eyquem bougies uit, wonderbaarlijk. Ik heb hem heel even laten lopen met de grotendeels opgefriste ontsteking en dat was niet slecht, hij liep op zich fraai. Hij houdt alleen zijn stationair toerental niet goed vast, maar dat is weer een volgend punt. Nu eerst het koelsysteem maar in orde maken, dan kan ik hem weer langduriger laten lopen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 april 2010 12:05 AM
  [ # 57 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 april 2010 11:57 AM
  [ # 58 ]

Belzer. Heb ik ook. Prachtig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 26 april 2010 03:12 PM
  [ # 59 ]
bogaard77 schreef:

beginnetje maken met een tuinslang op de bougie.

Ik vond eens zo’n speciaal bougie-indraai rubber van NGK, ideaal gereedschap!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 06 mei 2010 12:48 AM
  [ # 60 ]

Ik was van plan om vandaag de uitlaat weer in orde te maken, maar het is iets anders gelopen. Om te beginnen had ik op Citromobile voor een tientje een set zwarte Bougicord bougiekabels gekocht. Die heb ik er op gezet in plaats van de gekke rode kabels van Chyparse. De nieuwe zijn ook iets langer en komen qua lengte beter uit. Het enige probleem dat ik zie is dat deze bougiekabels met het metalen klemmetje op de bougie zitten gedrukt. Ik heb zo het idee dat daar nog een of ander isolatiepijpje ofzo omheen moet. Wie weet hier raad?

Vervolgens heb ik medebeun ZX1.4i opgetrommeld en we besloten nog maar eens naar de koeling van de motor te kijken. We hebben de waterpomp gedemonteerd, die ziet er nog prima uit. Vervolgens via de openingen in de plaat op de kop waar de waterpomp op is gemonteerd met de brandslang in beide richtingen het blok flink doorgespoeld, er kwam nog aardig wat rommel uit. Ondertussen de radiateur weer met ontkalker en schoonmaakazijn gevuld, na een flinke tijd inwerken schoongespoeld en er was zowaar weer een goede doorstroom door de radiateur. We besloten om de radiateur er maar weer eens op te zetten en de boel af te vullen met koelvloeistof. Zo geschiede, vervolgens de motor gestart en een tijd laten lopen. Na enkele minuten bleef hij zonder choke stationair mooi lopen, ook stationair. Vervolgens op eigen terrein wat heen en weer gekacheld en de motortemperatuur blijft nu gewoon laag. Dat is dus goed nieuws. Ik vertrouw dat metertje natuurlijk maar tot op zekere hoogte, maar je kon je vinger nog zonder problemen in de koelvloeistof steken na een minuut of 20 draaien. Ik ga maar eens een thermostaat halen, want die zit er niet in, en voor de bovenste radiatorslang heb ik ook een nieuwe nodig, want die is helaas wat ingescheurd.

Aan het einde van de dag kwam er nog een duitse vrachtwagenchauffeur wat lossen bij de buren. Wat gekeuveld over zijn Wartburg en over de DS en als laatste vraagt deze vriendelijke meneer: ‘was ist das heute eigentlich fur ein feiertag’ Very Happy .

Profiel  
 
 
4 van de 33
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook