4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

Aanschaf XM wie helpt?
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 20 april 2010 08:30 PM
  [ # 46 ]

Is het een automaat? Dan wordt de bak een uitdaging, die gaan er nog wel eens tussen uit bij 2 ton.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

funkadelly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 20 april 2010 09:36 PM
  [ # 47 ]

ja, is automaat.
ik las ook dat ze zomaar 3 ton mee kunnen gaan.
is dat een kwestie van mazzel of kan ik iets doen om vast te stellen of de bak nog kans van leven heeft?

blijf altijd jezelf(citroënfan), er zijn al genoeg anderen…...
XM V6 Exclusive

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 20 april 2010 09:36 PM
  [ # 48 ]

Dat klinkt als niet te veel. Heb je wel of niet met de auto gereden. Dat is me niet helemaal duidelijk. Nog een paar puntjes dan. De automaat moet soepel schakelen, neit met een klap van de ene naar de andere versnelling of in z’n achteruit.
Let ook even op of het Diravi stuurhuis niet lekt. Dat kan een dure grap zijn. Nu kun je bij Van der Laan in Abbenes dat in de meeste gevallen laten verhelpen. Maar normaal gesproken kun je m dan naar de sloop brengen. Check ook nog even op roest onderaan de portieren en achter de binnenschermen van de voorwielen bij het krikpunt. En lees verder even het tiplijstje door elders op dit forum.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 208

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 20 april 2010 09:53 PM
  [ # 49 ]

Da’s de XM uit Vlaardingen als ik het goed heb? Ik woon daar vlak om de hoek, is inderdaad een nette XM om te zien! Ik heb nog geprobeerd mijn vader zo gek te krijgen om m te kopen, maar hij wil geen V6 Sad

Groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  

Bixem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 21 april 2010 02:05 AM
  [ # 50 ]

Ik zou nog even wachten met die 91-er, in de wetenschap dat mijn 95-er (Serie 2) V6.12v naar alle waarschijnlijkheid binnenkort beschikbaar komt (bij mij C8 in aankomst) Wink

Cheers

Bixem

Profiel  

funkadelly
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 april 2010 08:30 AM
  [ # 51 ]

ik heb helaas niet met de auto kunnen rijden, linker voorband stond plat.
vond ik wel een domper, zeker gezien de afstand die ik ervoor had gereden(lelystad)
roest zat niet onderand de deur, hij was wel erg vies van het stilstaan maar da’s niet erg.
ik zag wel dat er wat olie zat aan de dwarbalk net achter de motor maar vond dat niet raar voor een auto van bijna 20 jaar oud.
of was dat naief van me en betekend dit wel narigheid?
misschien kan TZI_BREAK even om de hoek kijken voor me? indien ja dan geef ik even zijn adres, hij is i.v.m. ziekte altijd thuis.
kan je ook even starten en mijn expert spelen?

XM V6 Exclusive

Profiel  

funkadelly
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 april 2010 06:43 PM
  [ # 52 ]

ik heb het gevoel een slimme zet te doen door hem te kopen.
ik heb de eigenaar op de hoogte gesteld dat ik hem zaterdag kom halen!
kogel door de kerk, pfffffffff
nu maar een gebedje doen dat ik het goed heb gedaan straks anders heb ik een hok met heibel natuurlijk…..

XM V6 Exclusive

Profiel  

tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 208

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 21 april 2010 07:51 PM
  [ # 53 ]

Ik zou zeggen, kom zaterdag even langs.. ik ben dan waarschijnlijk zelf bezig (mits mooi weer) met mijn kilometerteller weer aan de praat te krijgen… en ben dus zelf ook thuis.. PB maar of, en wanneer je komt, dan PB ik het adres wel terug.

Groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 24 april 2010 02:17 AM
  [ # 54 ]

Proficiat dan maar! Mooie kleur voor een XM serie1. “Ik heb hem zelluf ook”! Laughing

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

Bjinder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

- XM 2.1 TD
- BX 14E
Gepost: 24 april 2010 10:57 AM
  [ # 55 ]

Ik heb em thuis staan,

Na enkele drukke dagen waarin ik er niet aan toe kwam om te Xmmn, hier een voorlopige update.

Biezem dus met de Bjinder in de trein richting Valkenswaard om de dame op te halen. Kon pas om 24.00 uur rijden in verband met het tijdelijk kenteken en was om 22.00 aanwezig. Na 2 uurtjes stuk geslagen te hebben met Ciroën pietpraat, de dame naar Fryslân gereden. Na 30 minuten zou ik even stoppen koffie te drinken en ging ik nogal grof in de ankers omdat ik bijna een afslag miste. Tja ijzer op ijzer linksvoor. Ook hoorde ik een beetje een gierend geluid rechtsvoor bij de multiriem, dynamo, pomp etc. De elektrische spiegels werkten niet en links hing de spiegel ook los

Jullie begrijpen dat ik steeds onzekerder werd over mijn aankoop. Toch even snel met een zaklampje naar de blokken gekeken en geconstateerd dat er nog wel wat voering opzat en dat de reis veilig voortgezet kon worden. K’was in 2 uurtjes te plak en ben toch maar direkt mijn gewone bed in gekropen.

Volgende morgen naar de RDW voor een kenteken en A.P.K. keuring. Vol goede moed naar de RDW waar we spoedig aan de beurt waren. De keur “meester”. Was nieuw en was steeds in de weer met briefjes en lijstjes om belangrijke punten te controleren. De RDW keuring was geen probleem, maar voor de A.P.K. waren er toch enkele puntjes.

Volgens de keuringsarts hing haar handremkabel los, was er een aandrijfashoes gescheurd, deden de mistachterlampen het niet was er een stuurkogelhoesje gescheurd en kreeg de handremkabel aan de andere kant ook een aantekening. De algehele staat van de XM was volgens hem niet om naar huist te schrijven.

Met pijn in mijn maag weer naar huis gereden en gelijk bovenstaande onderdelen gehaald. Ik snapte er even niets meer van. Had ik dan helemaal niet goed gekeken toen ik de XM kocht?

Wat bleek….... Je moet nooit vertrouwen op het oordeel van een Citroën hatende beginnende keuringsarts bij het RDW.

Wegens andere verplichtingen had ik even geen tijd om naar mijn nieuwe aanwinst te kijken, maar twee dagen later was het zover. Xm op de operatietafel gereden en ben maar eens even genoemde punten en meer gaan controleren.

Je gelooft het niet; Alle afgekeurde punten van de keuringsarts waren grote onzin. Geen kapotte hoezen, geen handremkabels kapot, mistachterlampen werken naar behoren etc. Oké, de remblokken moesten worden vervangen, maar daar is ze niet op afgekeurd (op de rembank functioneerde alles naar behoren). Wat onze keuringsarts aanzag voor een kapotte handremkabel, was een losse (doorgeknipte) verklikkerkabel voor de remblokjes.

Aangezien mijn XM uit België komt en daar ook bij een garagist in onderhoud is geweest, kan ik hier natuurlijk een hele flauwe Belgenmop over maken. Zo van; Komt een Belg met een XM bij de garagist met de klacht dat zijn verklikkerlampjes van de remvoering gaan branden. Na 1 minuut komt de garagist al weer terug en de belg. zegt ” Dat is snel gerepareerd”. Zegt die garagist. “Tja met die moderne auto’s heb je voor de remblokken eigenlijk niets anders nodig dan een schaar om het probleem te verhelpen”. Oeps heb ik het al gedaan. Oké nog één.. Waarom keuren de keuringsartsen van het RDW zoveel XMM af? Omdat ze te zuinig zijn om een bril te kopen.

Maar goed, afgezien van het gieren rondom de multiriem geen echte problemen. De spiegels werken inmiddels ook weer naar behoren. Ik heb de schakelaar schoongemaakt (leuk al die veertjes) en de spiegel weer vastgeklikt. De Xm is verder gewoon mooi en goed. Geen roest geen versleten bak, maar een mooie grande dame.

Woensdag weer voor de keuring en dan even verhaal halen bij de keuringsarts. Ik ga niet betalen voor de herkeuring.

Foto’s volgen nog want ik vind eventuele foto’s zo zonder kenteken niet kuis genoeg om te plaatsen. Zodra ze netjes is aangekleed volgen de foto’s.

Groetnis

Ps. Heeft iemand een ervaring met met gierende spanrollen dynamo’s etc. Is er bijvoorbeeld een veel voorkomend mankement waar jullie van zeggen; kijk hier eerst eens naar voordat je de boel uitelkaar draait?

Profiel  

Bjinder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

- XM 2.1 TD
- BX 14E
Gepost: 24 april 2010 11:14 AM
  [ # 56 ]
Peteryed schreef:

Haha leuk, gefeliciteerd. Weer een mooie XM in Friesland erbij? Mogen we ook weten waar? Misschien kom ik je dan wel eens tegen hier in Leeuwarden. very good

Leeuwarden dus. Staat s’avonds binnenkort in de Ruusbroecstraat.

Profiel  

funkadelly
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 april 2010 09:17 PM
  [ # 57 ]

dit is ze dan…moet nog wel gepoetst maar heteerste vuil is eraf.

XM V6 Exclusive

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 april 2010 09:31 PM
  [ # 58 ]
Bjinder schreef:
Peteryed schreef:

Haha leuk, gefeliciteerd. Weer een mooie XM in Friesland erbij? Mogen we ook weten waar? Misschien kom ik je dan wel eens tegen hier in Leeuwarden. very good

Leeuwarden dus. Staat s’avonds binnenkort in de Ruusbroecstraat.

Geweldig!!!! Ik zal binnenkort eens langs rijden. Wink

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 24 april 2010 10:23 PM
  [ # 59 ]

Zeg, lopen hier nu 2 draadjes door elkaar? huh
Anyway, La Noir Verni is blij met een zwart zusje erbij Wink

Afbeelding Bijlagen
008.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 844

Gepost: 24 april 2010 10:23 PM
  [ # 60 ]

@funkydelly: zou je niet beter een eigen topic gaan openen? Wordt een beetje verwarrend zo…

Leuke auto trouwens, toch had je beter die van mij kunnen nemen Wink

Citroënloos

Profiel  

4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook